Miksi hiihtäjät ovat niin häiriintyneitä? Emma Thompsoniakin hakattu hiihtosauvalla Suomessa.
Kannattaisiko koko harrastus vaan kieltää kun se ruokkii tällaisia käytöshäiriöitä?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/laturaivolta-ei-saasty-oscar-voitta…
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen saavutus tuokin, olla ihminen joka kirkastaa maabrändiä hakkaamalla pahaa-aavistamatonta Hollywood-näyttelijää suksisauvalla jossain Kainuun perämetsässä (todennäköisesti vielä jotakuinkin tyhjällä ladulla, koska hei periaate). Toivon että tyyppi luki nyt itsestään lehdestä. On varmaan sitten tosi ylpeä itsestään.
Tämä!
Ei sitten voinut vaan ohjeistaa kulkijaa, väkivalta ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka uskottavana pidät, että hiihtäjä pysähtyi, ja alkoi hakkaamaan naista sauvoilla.
Se sauva on käytännössä teräase. Ei sillä terveen järjen omaava normaali ihminen sohi tai pistele (Oittaa) muita ihmisiä, vaikka nämä olevinaan tekisivät mitä. Nämä samat huuhaahörhöt harrastavat samaa sohimista sitten kesäaikaan rullasuksiensa kanssa.
Kysyisinkin ylipäänsä - milloin tämä suomalaisten joka paikassa raivoaminen oikein alkoi? Raivotaan altaissa, jonoissa, lentokoneissa, liikenteessä, kaupoissa, festareilla ja laduilla. Oliko se tällaista aina?
Olisi hyvä pitää hermot kasassa ja vaikka hidastaa ja opastaa. Mutta ei. Heti käytetään väkivaltaa. Mikä meitä oikein vaivaa? Väkivaltageenit myös naisilla?
No, tää on tätä tyyppiä, usein tietty sukupuoli ja puoluekanta. Ja viha ja omahyväisyys.
Vierailija kirjoitti:
Hiihtäjä on suuttunut, koska se kävelemisen mukana tuleva hiekka ja sora pilaa suksien pohjat ja luiston. Pahimmillaan kivet voi aiheuttaa vaaratilanteita liukkaissa alamäissä. Älkää kävelkö hiihtoladuilla. Kävelyä varten on omat reittinsä.
Ei talvella saa kävellä missään rauhassa kun hullut hiihtäjät omivat kaikki polut kuukausien ajaksi. Tunkevat järven jäällekin 😠
Vierailija kirjoitti:
Onko spandex pyöräilijät ja hiihtäjät samaa sakkia? Yhtä hulluja muumilaaksolaisia ainakin.
Ja ukkoja yleensä.
Vierailija kirjoitti:
No, tää on tätä tyyppiä, usein tietty sukupuoli ja puoluekanta. Ja viha ja omahyväisyys.
Veikkaan että ovat järjestään täysiä kyrpiä myös auton ratissa.
Miksi tämä tietty ihmistyyppi ei kykene käsittämään, että muihin ihmisiin ei kosketa, vaikka miten harmittaisi? Vaikuttaa siltä että hiihto, uinti ja maantiepyöräily on sellaiset lajit, jotka jotenkin mädättää aivoja ja aiheuttaa väkivaltaista käytöstä.
Mielestäni kävelemistä on perusteltua rajoittaa vain maksullisilla hiihtoreiteillä. Suurin osa laduista ei sitä ole. Tämä on ylipäätään joku suomalainen kummallisuus, että ihmisiä voi muka kieltää oleilemasta jollain yleisellä paikalla siksi että se on varattu ilmaiseksi ja veronmaksajien kustantamana jollekin harrastajaporukalle.
Vierailija kirjoitti:
Hiihtoa pitäisi muutenkin rajoittaa ankarasti. Ihan älytöntä että yhdelle harrastaharyhmälle varataan kaikki lenkkipolut koko talveksi. Ja kun laji tunnetusti tekee ihmisestä aggressiivisen niin touhua ei tule tukea mitenkään.
Samaa mieltä. Aivan kaikki pururadat ja lenkkipolut on talvisin ajettu laduiksi hiihtäjille. Muita ulkoilualueita ei aurata ja lenkkeiljät saa itse tampata polkunsa. Yhtä hyvin voisi hiihtäjät hiihtää itse latunsa. Miksi yhteiset ulkoilualueet on talvisin vain yhden ryhmän käytössä ja niitä hoidetaan verovaroilla?
Minä olen siirtynyt kokonaan umpihankihiihtäjäksi noiden raivoajien takia. Minusta hiihtäminen on mukavaa touhua kauniina talvipäivänä ja silloin vielä kun hiihdin valmiilla laduilla niin saatoin pysähtyä rupattelemaan sauvakävelymummojen kanssa tai rapsuttelemaan koiria. Minua ei yhtään haitanneet kävelijät, koska hiihdän itse maltillista vauhtia.
Sitten jossain vaiheessa (nollarin puolivälistä eteenpäin) alkoi laduille ilmestyä noita spandex-hiihtäjiä jotka pilasivat koko lajin. Nyt hiihdän pelkästään omassa metsässä metsäsuksilla. En ymmärrä, että miksi ihmeessä nuo spandexit hiihtää jos hiihtäminen saa heidät raivon valtaan ja väkivaltaiseksi? Itse ainakin harrastan sellaisia lajeja jotka saa minut hyvälle tuulelle.
-n45v
Ihmiselle ei sovi nopea liikkuminen. Kaahaaminen niin suksilla, polkupyörällä kuin autollakin saa ihmisen raivon valtaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko spandex pyöräilijät ja hiihtäjät samaa sakkia? Yhtä hulluja muumilaaksolaisia ainakin.
Ovat. Tuokin on jonkin sortin riippuvaisuus näillä.
Päijät-Hämeen keskussairaalan psykiatriasta osastoa kutsutaan Muumilaaksoksi, kun se on ihan oma rakennuksensa.
Monet noista pyörä&hiihtohulluista kuuluisi sinne Muumilaaksoon.