Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos nyt joutuisit ns sotaa pakoon jonnekin niin kuinka nopeasti alkaisit tehdä töitä?

Vierailija
03.12.2025 |

Siis sotapakolaisena? 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

En ole vielä sen ikäinen, että voisin lähteä sotapakolaiseksi. Vasta, kun täytän 68 vuotta eli vielä vajaat 4 vuotta pitää pysytellä täällä, vaikka mitä tapahtuisi, 

Mitä yli 60v tekee sodassa? Oletko koittanut retkeillä edes pari päivää suomen ilmastossa.

Aiemmin valmiuslaki velvoitti 18-65 -vuotiaat hoitoalan koulutuksen saaneet tehtäviin, jotka heille poikkeusoloissa määrätään. Nyt ikäraja on nostettu 68:aan vuoteen. En mä tiedä, mihin hommiin mut määrättäisiin. Se selviäisi sitten. 

Mulle on yksi v tun hailee mun ikä mua ei määrätä mihinkään. Menköön naiset ja ruskeat sinne sotimaan maansa puolesta.

Sä taas nainen kun miehille kuuluu kuoleminen naisen panovapauden puolesta.

Vierailija
42/50 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei perinteisesti lähdetä pakoon, käydään vain töissä täällä ne jotka ei ole rintamalla, niin teki minun mummot ja niin tekisin minäkin 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Siirtov%C3%A4ki

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sotalapset

Oli ruotsalaisten aloite ja lasten erottaminen omista vanhemmistaan oli vakava virhe. Ja pakenivat Ruotsiin ja Tanskaan, omaan kulttuuripiiriin lähelle samannäköisten ihmisten luo. Ja lapsia tosiaankin. Miehet puolustivat kotimaataan rintamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei töitä ja inihimillistä elämää suomi kykene tarjoamaan on aika naurettavaa odottaa jotain elämänsä uhraamista jossain ryteikössä. Mitään yhteiskuntaa ei ole. Onko suomeen saapuneet 100 000 ukrainalaista valmiita elätyksensä eteen valmiita kuolemaan suomen rintamalla?

Vierailija
44/50 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei perinteisesti lähdetä pakoon, käydään vain töissä täällä ne jotka ei ole rintamalla, niin teki minun mummot ja niin tekisin minäkin 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Siirtov%C3%A4ki

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sotalapset

Oli ruotsalaisten aloite ja lasten erottaminen omista vanhemmistaan oli vakava virhe. Ja pakenivat Ruotsiin ja Tanskaan, omaan kulttuuripiiriin lähelle samannäköisten ihmisten luo. Ja lapsia tosiaankin. Miehet puolustivat kotimaataan rintamalla.

Nyt on miehet erotettu yhteiskunnasta. Totuuden hetki.

Vierailija
45/50 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tykkien jyly alkaa, suomalainen mies marssii valoa ja ääntä kohti ilman käskyä. Kaiken maailman oletetut tekevät sitten mihin pystyvät.

Tarkoitat sinne missä on iloa ja valoa

Vierailija
46/50 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokko alkaisin. Sairaseläkkeellä jo valmiiksi. 

Vierailija
47/50 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vtun työttömät

LOL

Vierailija
48/50 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin minä töitä tehdä hetikin. Tuttavalla on ruotsissa maatila ja pääsisin sinne.

Vierailija
49/50 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sota tulee niin maasta ei enää lähdetä. 

Miksei lähdettäisi? Kummasti joka maasta lähtee miljoonia kun alkaa pauke.

50/50 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 39: "Komentoketjussa nainen joka emmää vaan tiiä mitä mä teen"

Et vissiin ole käynyt inttiä, jos kuvittelet, että sairaanhoitajilla, joita tuo valmiuslaki velvoittaa,  olisi jokin paikka komentoketjussa. Mutta voin kertoa sulle, että siellä komentoketjussa on ihan muut tyypit, jotka päättää, mihin tehtäviin poikkeustilanteissa hoitoalan koulutuksen saaneet 18-68 -vuotiaat laitetaan.