Yleistuki- kouluttautumaton joutuu odottamaan tukea 21 viikkoa
Yleistuki kannustaa työttömiä menemään töihin Ei siis pidä paikkaansa.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtona ryöstely ja varastaminen? Ok
Töihin meno ei ole vaihtoehto?
Ei ole, koska se vähentää tukia.
Tuet pois kokonaan niin ei vähennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan mukaan "ei olisi vaihtoehtona tällä kertaa." Tiedä siitä sitten kuinka tosissaan on.
Ketä kiinnostaa työnantajan mielipide. Lakkaa esittämästä kynnysmattoa!
En voi opiskella ammattia, koska muuten en saa toimeentulotukea ja joudun 21 viikon jälkeen hakemaan yleistukea. Olen mielummin toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä silloin niillä tuilla tee mitään jos menet töihin? Maksat palkalla elämisen.
Ei saa semmoista työpaikkaa jonka palkalla pystyisi maksamaan elämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan mukaan "ei olisi vaihtoehtona tällä kertaa." Tiedä siitä sitten kuinka tosissaan on.
Ilmiantakaa tämä työnantaja, niin menen vähän puhuttamaan että mikä on kun työttömän SUOMALAISEN palkkaaminen kiinnosta!
Olisin saanut perinnön, mutta luovuin siitä koska olisin menettänyt tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä silloin niillä tuilla tee mitään jos menet töihin? Maksat palkalla elämisen.
Ei saa semmoista työpaikkaa jonka palkalla pystyisi maksamaan elämisen.
Liian kalliit elämäntavat.
Mikähän siinä on, että oikeisto ei kertakaikkian pysty tekemään MITÄÄN oikein tai hyvin, tai että siitä olisi hyötyä suomelle, suomalaisille, suomalaiselle kulttuurille, työelämälle, työntekijälle, valtiolle, ympäristölle..
On suorastaan hämmästyttävää, millainen nurinkurinen kikkapankki heillä on. Kaikki, mihin he koskevat, muuttuu pazkaksi.
Äitini ei voinut ottaa työtä vastaan, koska se olisi pienentänyt hänen asumistukeaan.
Vierailija kirjoitti:
En voi opiskella ammattia, koska muuten en saa toimeentulotukea ja joudun 21 viikon jälkeen hakemaan yleistukea. Olen mielummin toimeentulotuella.
Minulle maksoi sossu JV-kurssin.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea saa aina, jos vain ilmoittautuu työkkäriin eli ei hätää tuossakaan tilanteessa
Usko jo, etteivät kaikki saa työttömyystukea vaikka ilmoittautuisi ja lentää ulos. Osa ahdistuneita kiusaamiseen eikä voi enää mennä simputukseen. Se että sä saat, ei tarkoita että kaikki saa.
Niin sitä ihka ensimmäistä työttömyyspäivärahaa on ennenkin joutunut odottamaan tuon ajan, jos ei ole vielä ammattia ja ilmoittautuu työnhakijaksi. Itse olin tilanteessa joskus 80-luvulla. Puolisen vuotta siinä meni.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, että oikeisto ei kertakaikkian pysty tekemään MITÄÄN oikein tai hyvin, tai että siitä olisi hyötyä suomelle, suomalaisille, suomalaiselle kulttuurille, työelämälle, työntekijälle, valtiolle, ympäristölle..
On suorastaan hämmästyttävää, millainen nurinkurinen kikkapankki heillä on. Kaikki, mihin he koskevat, muuttuu pazkaksi.
Eikö ole hyvä, että vuoden päästä tulee vaalit ja vasemmistoliitto pääsee palkkatukityöllistämään kaikki 12kk työttömänä olleet? Pääsee hanttihommiin palkkatukipalkalla. Se kyllä saattaa alentaa asumistukea ja vaikuttaa suoraan toimeentulotukeen, joten ei kannata mennä ellei ole pakko.
Työttömyysturva ja toimeentulotuki yhdistyvät. Toimeentulotuessa on tarveharkinta, eli en saa esim. Itse nytkään toimeentulotukea, koska olen naimisissa keskituloisen kanssa ja miehellä on omaisuutta. Jatkossa en varmaan saa sitten työkkäriäkään. Kiva.
En tiedä pitääkö sitten erota vai mitä. Mitä eroa sitten enää on avioliitolla ja prostituutiolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole hyvä, että vuoden päästä tulee vaalit ja vasemmistoliitto pääsee palkkatukityöllistämään kaikki 12kk työttömänä olleet? Pääsee hanttihommiin palkkatukipalkalla. Se kyllä saattaa alentaa asumistukea ja vaikuttaa suoraan toimeentulotukeen, joten ei kannata mennä ellei ole pakko.
Joo, kannattaa tarkkaan laskea. Yleensä noissa niin huonot palkat ja työ ei vastaa koulutusta että en aio mennä.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea saa aina, jos vain ilmoittautuu työkkäriin eli ei hätää tuossakaan tilanteessa
Saa jos saa, se riippuu tuloista ja menoista. Toimeentulotuen saaminen ei ole missään yhteydessä työkkärin listoilla roikkumiseen. Perusosan alentamiseen se voi johtaa.
En ole työtön mutta hieman ihmettelen tuota 21 viikkoa ilman tukia.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysturva ja toimeentulotuki yhdistyvät. Toimeentulotuessa on tarveharkinta, eli en saa esim. Itse nytkään toimeentulotukea, koska olen naimisissa keskituloisen kanssa ja miehellä on omaisuutta. Jatkossa en varmaan saa sitten työkkäriäkään. Kiva.
En tiedä pitääkö sitten erota vai mitä. Mitä eroa sitten enää on avioliitolla ja prostituutiolla?
Totta kai saat. Suomessa on lain velvoittama elatusvelvollisuus puolisoa kohden eli ensisijainen elättäjä on lain mukaan miehesi. Jos hän ei noudata lakia, ota yhteys sosiaaliviranomaisiin tai poliisiin. Kyse on taloudellisesta väkivallasta.
Vierailija kirjoitti:
En ole työtön mutta hieman ihmettelen tuota 21 viikkoa ilman tukia.
Toimeentulotukea saa, jos ilmoittautuu työkkäriin.