Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko teidän joulupöytään riisipiirakat?

Vierailija
02.12.2025 |

teettekö itse vai tilaatteko?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu. Mutta ei mitkä tahansa riisipiirakat vaan karjalanpiirakat. Joululimppua en oo koskaan maistanutkaan missään, Pohjois-Karjalassa olen asunut koko ikäni.

Vierailija
22/27 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kuuluu. Yleensä tehdään itse. Määrät on toki pienentyneet vuosien varrella. Minkä ymmärtää hyvin kun on muutkin syötävää kuin vain piirakat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu kyllä. Eilen tehtiin noin 200kpl

Vierailija
24/27 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kuuluu! Nyt ostin raakapakastettuja, paistoin äsken ja voitelin voisulalla. Munavoi on valmiina, nyt vain odotan lapsenlapsia syömään.

Vierailija
25/27 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuulunut enää aikoihin. Silloin kun äitini paistoi kinkun, riisipiiraioita kinkkuravassa uitettuna syötiin välipalana kun tultiin joulurauhan julistuksesta ja haudoilta, ennen kun alettiin valmistella varsinaista ruokaa. Kun olin nuori aikuinen se välipala oluineen usein oli pitkä ja joulusampi kuin varsinainen ruoka, jota kukaan ei enää jaksanut siinä vaiheessa iltaa :)

Vierailija
26/27 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Ruisleipää jota syödään kinkusta paloja närppiäisiä pääruuan jälkeen. Joskus ns joululimppa.

No kuulehan; meillä on usein riisipiirakat ja perunapiirakat- huomaa, että aito karjalanpiirakka on ollut aina perunamuusipohjainen. Ei ennen wanhaan ollut karjalassa riisiä. No myö teemmä molempia fiiliksen mukaan,mutta ei jouluna.

Ruispohjaan,  suolaisella voilla voideltuja. Vain kaulmisvaiheessa venhäjauhoa. se sitoo.

Muuten nythän on tarkkaa saako sanoa- Karjalanpiirakka edes- vai ns riisipiirakka .

Muuten ihan muuten vaaaan. mulla on tapa tää: aattoaamuna on kello 7  retrokermatäytekakku ja kahvii. 12 aikaan riisipuuro joko katilaversio tai uuni. kinkku paistettu yöllä. Jouluateria on noin 17.

Hei sulle todella kivaa ja tunnelmallista Joulun taikaa. Olis kiva jutella niin monesta.

Vierailija
27/27 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä ihana, juurikin noin, se aito karjalanpiirakka. eri kuin riisipiirakka. Voiteletko sä suolaisella voilla, minä teen niin. Ja meillä vuorotellen, perunamuusipohjaista- joskus riisipuurolla. Me muistetaan sinä ja minä, että eihän wanhaan aikaan ollut edes riisiä karjalassa.  Joo, no ei kuulu joka vuosi joulupöytään. ukot tykkää etennii ruisleivälle kinkkua närppiä pitkin iltaa. toi saaristolimppu ei meillä napaa -ehkä se imelyys. tiedätsää mitä- mulla traditio- aamulla klo 7 on retro-kermatäytekakku. joo, totta. sitten  kello 12 joulurauhanjulistus ja puuroooo,joko kattilaversio tai uunipuuro- silloin se on kinkun peräinen. me teemme usein ohraryyniuunipuuroa ihan vaikka kesällä. aattoruoka on kello 17.

kuulehan - toivotan sulle suloista ja tunnelmallista joulua.  taidat olla aika kiva tyyppi. nähdään....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi