Miten te yksinasuvat huolehditte sosiaalisesta elämästä?
Ite olen yksin kokoajan. Opiskelen etänä. Mulla ei juurikaan ole kohtaamisia päivän aikana enkä edes viestittele tai soittele.
Pää hajoo tähän hiljaisuuteen. Tuntuu niin oudolta.
Oon myös kaikki viikonloput aina yksin. Tuntuu että muilla on hirveästi merkityksellisiä ihmisuhteita, mulla ei. Miten te teette sen?
Kommentit (34)
Juttelen ihmisille. Pidän sukulaisten kanssa yhteyttä.
Löytyisikö seuraa esim.
- Seurakunnat
- Harrastusporukat (urheilu, lukupiiri, teatterikerho, lintubongaus, mikä vain)
- Ravintolat
Kun juo viinaa ja bailaustaidot ovat kunnossa voi tavata naisia yökerhossa.
Bailaus- ja viinanjuontitaidot ovat miehen tärkein ominaisuus. Bailaustaidoilla hurmataan nainen ja siitä voi saada parisuhde ja perhe alkunsa.
Raitis mies ei osaa yökerhossa bailata joten hänen on naisista tai perheestä turha haaveilla.
t. viinamies
Käyn töissä, tapaan ystäviä, käyn kulttuuritapahtumissa.
Käyn töissä. Saatan jutella pihalla naapureille ja kaupassa ihmisille. Vierailen iäkkäiden vanhempieni luona. Jos oikein on yksinäistä, laitan miesystävän.
Vierailija kirjoitti:
Bailaus- ja viinanjuontitaidot ovat miehen tärkein ominaisuus. Bailaustaidoilla hurmataan nainen ja siitä voi saada parisuhde ja perhe alkunsa.
Raitis mies ei osaa yökerhossa bailata joten hänen on naisista tai perheestä turha haaveilla.
t. viinamies
En halua naista joka viihtyy yökerhoissa.
Ei ole mistä huolehtia. Aikani yritin, mutta ei sosiaalisia suhteita voi yksinään ylläpitää eikä myöskään luoda uusia joten nykyisin ei ole ketään kenen kanssa voisi edes satunnaisesti sen muutaman sanan vaihtaa.
Ei ole ketään. Yksin olen aina. T: kiltti mies
Erakoidun koko ajan pahemmin ja pahemmin. En jaksa ihmisiä. Vaikka tarvitsen ihmissuhteita minäkin. Olen kai hankala luonne. Haluan tehdä asiat omalla tavallani.
Yritän itse jaksaa olla aktiivinen. En ole elässäni ollut parisuhteessa (ikää minulla on jo yli 40 vuotta)ja jossain vaiheessa vain tajusin, ettö itse minun jaksettava ja yritettävä olla aktiivinen, koska aika pitkään saisin odottaa, jos odottaisin, että joku toien soittasii minulle.
Toki jotkut soittaa mutta jos lasken pois joukosta heidät jotka eivät odota tai pyydö ja halua minulta jotain, niin aika hiljaista on. Onneksi moni vaikuttaa kuitenkin iloiselta tai ainakin esittävät sujuvasti ja vakuuttvasti, että heistä on mukava kun soitin. Yritän soittaa muulloinkin kuin silloin kun odotan jotain.
Muutoinkin yksin elämistä ja olemista kestää parhaisten kun trittää pitää huolen siitä, että elämässä on jotain mihin tarttua ja jotain mitä kohti pyrkiä ja edetä Että on riittävästi mielekästä tekemistä ja sopivassa suhteessa lepoa.
Vierailija kirjoitti:
Soittele äidilles viikoittain. Keksi ideoita missä olisi ihmisiä sulle. Mikä kiinnostaa ja keiden seurassa siedät olla.
Ei huomattu jättää puhelinta arkkuun.
En mitenkään, olen erakkoluonne.
M44
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä. Saatan jutella pihalla naapureille ja kaupassa ihmisille. Vierailen iäkkäiden vanhempieni luona. Jos oikein on yksinäistä, laitan miesystävän.
Laitat miesystävän? Mihin? Ikkunaan koristeeksi vai kenties kylmäksi?
Käyn töissä, tapaan ystäviä ja aikuisia lapsia/ lapsenlapsia vkonloppuisin. Sit onkin taas ihana olla vaan itekseen.
Viihdyn paremmin eläinten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
t. viinamies
Höö, yhtä naista kohden on 20-30 örkkiä. 😕
Soittele äidilles viikoittain. Keksi ideoita missä olisi ihmisiä sulle. Mikä kiinnostaa ja keiden seurassa siedät olla.