Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä avoliitossa oleva lapsiperheellinen

Vierailija
01.12.2025 |

Miksi et ole mennyt naimisiin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt yhtäkään syytä mennä naimisiin.

Vierailija
2/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne lapset ole hyvä syy siihen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole halunnut naimisiin enkä minäkään enää. Eroan kun pystyn. 

Vierailija
4/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihmiset voivat ajatella noin, ettei olisi syytä mennä naimisiin vaikka on perhe? Ei avioliitto ole mikään romanttinen liitto vaan juridinen sopimus ja turva  perheelle ja puolisoille (mm. perintöasioissa).

Vierailija
5/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne lapset ole hyvä syy siihen?

Vanhemmat ovat vastuussa lapsensa elatuksesta, eikä elatukseen vaikuta se, elävätkö lapsen vanhemmat avioliitossa, avoliitossa vaiko erillään.

Vierailija
6/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ihmiset voivat ajatella noin, ettei olisi syytä mennä naimisiin vaikka on perhe? Ei avioliitto ole mikään romanttinen liitto vaan juridinen sopimus ja turva  perheelle ja puolisoille (mm. perintöasioissa).

En halua puolisoni perivän minua (tarkoitat varmaan ositusta). Haluan että rintaperilliseni saa kaiken, ilman ositusta. Puolisoni on ulosotossa ja minulla mittava omaisuus. Mikä turva avioliitto olisi minulle? Mm. Näistä syistä avoliitossa perheellisenä.

Vierailija
7/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta kuuluu mennä naimisiin kun perhettä aletaan perustaa. Varmaan hienoa, jos jotain sattuu ja itsellä ei ole mitään oikeuksia mihinkään, kun ei ole virallisesti puoliso.

Vierailija
8/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta kuuluu mennä naimisiin kun perhettä aletaan perustaa. Varmaan hienoa, jos jotain sattuu ja itsellä ei ole mitään oikeuksia mihinkään, kun ei ole virallisesti puoliso.

Mistä puhut? Meillä on henkivakuutus, sen voi ottaa avoliitossa asuvanakin.

Vierailija
9/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua puolisoni perivän minua (tarkoitat varmaan ositusta). Haluan että rintaperilliseni saa kaiken, ilman ositusta. Puolisoni on ulosotossa ja minulla mittava omaisuus. Mikä turva avioliitto olisi minulle? Mm. Näistä syistä avoliitossa perheellisenä.

Ei aviopuoliso mitään peri ilman testamenttiä, vaikka olisi naimisissakin.  Mutta hänellä on esimerkiksi lesken asumisoikeus. Aika tylyä olisi, jos kuollessasi leski joutuisi kadulle. Ja miten rikkaalla on muka puoliso, joka on ulosotossa? Hyvä vitsi.

Vierailija
10/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset perivät aina vanhempansa.

Vierailija
11/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö avoliitossa hautausasioista kysytä kuolleen avopuolison vanhemmilta tai sisaruksilta? Avopuolisohan on vieras henkilö eikä voi niitä päättää. Lisäksi ei saa jäädä asumaan, jos ei itse omista taloa/asuntoa.

Vierailija
12/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö avoliitossa hautausasioista kysytä kuolleen avopuolison vanhemmilta tai sisaruksilta? Avopuolisohan on vieras henkilö eikä voi niitä päättää. Lisäksi ei saa jäädä asumaan, jos ei itse omista taloa/asuntoa.

Vähissä on tarpeet avioliitolle, jos tärkein huoli on puolison hautajaisten järjestämisen nokkimisjärjestys :)

Vierailija
13/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla on ihan sopivasti varallisuutta, meillä on keskinäinen testamentti ja meillä on parihenkivakuutus.

Taloudellinen sopimus nimeltä avioliitto olisi meille lähinnä ylimääräistä sotkua.

Vierailija
14/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen juridiikan nimenomaan voi hoitaa itselleen sopivalla tavalla paremmin ja joustavammin ilman avioliittoa.

Vierailija
15/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ensisijaisesti kysytään avopuolisolta. Ihan lainkin mukaan.

Vierailija
16/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomalla pariskunnalla pätee perintöasiat, heti kun on lapsia, niin puoliso ei peri vaikka oltaisiin naimisissa.

Vierailija
17/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niin näitä.

Tiedän vuosien takaa tapauksen, jossa avopari sai kolme lasta, menivät kihloihin miehen sanojen mukaan "jotta "Marjolla" olisi turvallinen olo".

Kas kummaa, jossain vaiheessa mies tapasi toisen, erosi "Marjosta" ja meni naimisiin uuden kanssa...

Vierailija
18/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aviopuoliso mitään peri ilman testamenttiä, vaikka olisi naimisissakin.  Mutta hänellä on esimerkiksi lesken asumisoikeus. Aika tylyä olisi, jos kuollessasi leski joutuisi kadulle. Ja miten rikkaalla on muka puoliso, joka on ulosotossa? Hyvä vitsi.

Jos vainajalla ei ole rintaperillisiä, aviopuoliso perii. Mutta jos on lapsia, niin sitten ei aviopuoliso perikään mitään, mutta osituksessa hänellä on avio-oikeus (jos ei ole avioehtoa). Ja osituksessa siis huomioidaan molempien omaisuus, ei pelkästään kuolleen.

Vierailija
19/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu oli juuri viime viikolla.

Vierailija
20/24 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vainajalla ei

Osituksessa huomioidaan molempien varallisuus, jotta voidaan määritellä, kumpi oli varakkaampi. Jos leski on edesmennyttä puolisoaan varakkaampi, ei hän saa ositusta.

Näin olen käsittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme