Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluu harrastaa seksiä ilman kondomia

Vierailija
30.11.2025 |

Tapailen erästä miestä, ja ei olla viel ehitty harrastaa seksiä mut on ollu puhetta ja mahdollisesti pannaan ens viikon aikan. Mul on ehkäsypillerit, joten sen kans ei oo ongelmaa, mut ei olla vakavasti joten musta ois parempi harrastaa seksii kondomin kans, koska kaiken lisäks oon heräilly epäsäännöllisesti joten pillereitäkään en oo syöny täysin samaan aikaan. Mies pitää kondomeja epämukavina, ja lähtökohtasesti ei haittais jos ei käyttäis sitä, mutta en haluis ottaa riskiä mistään vahingoista. Huomaan kans, miten yleistä se on että miehet jättää vastuun ehkäsystä vaan naisille..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama aloitus. Poistoon jankkaamisena.

Vierailija
2/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on semmoisia. Ne ottaa mieluummin mahdollisuuden raskauteen ja tauteihin kuin käyttää sitä kumihuppua.

Oon itse sanonut uusille kumppaneille heti suoraan, että mulla ei sit ole ehkäisyä ja muksu ois ihan ok, saat käyttää kumia tietenkin jos haluat.

Ei ole kukaan halunnut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on semmoisia. Ne ottaa mieluummin mahdollisuuden raskauteen ja tauteihin kuin käyttää sitä kumihuppua.

Oon itse sanonut uusille kumppaneille heti suoraan, että mulla ei sit ole ehkäisyä ja muksu ois ihan ok, saat käyttää kumia tietenkin jos haluat.

Ei ole kukaan halunnut. 

Ette te naiset ole sen kummempia. 'Syön pillereitä, en halua kumilla kun ei tunnu samalta' jne. Vähemmistö naisista(kaan) ottaa kondomin puheeksi.

Vierailija
4/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on tollasia joten tee heti selväksi että vastustat aborttia ja oot vauvakuumeinen niin yllättäen mies huolehtii ihan itse ettei laukea sisään.

Vierailija
5/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näin vapaudenhaluisena ja aborttia vastustavana poikamiehenä pane paljaalla kuin varattuja rouvia. Muilla käytän kumia, vaikka ei se yhtä hyvältä tunnukaan. 

Vierailija
6/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kukaan halunnut. 

Tässä on ihan asiaa. Itsellä muutamissa satunnaispanoissa ei taas kukaan nainen ole pyytänyt kumin käyttöä. No riskihän siinä aina on, että jotain ilmenee jälkikäteen. Hyvää tuuria kai, mut ei oo tauteja eikä 9kk ylläreitä tullut. Näistä vain yksi nainen sanoi, että ei tarvi käyttää kumia, jos et halua. Eli oletin hänellä ainakin ehkäisyn olevan kunnossa.

Vierailija
7/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaadit sitä miestä käyttämään kondomia tai sitten et harrasta seksiä hänen kanssaan. Ihmetyttää, että niin monet naiset suostuvat mihin vain mitä mies sattuu "vaatimaan". On paljon miehiä, joita ei kumin käyttö haittaa. 

Vierailija
8/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te naiset ole sen kummempia. 'Syön pillereitä, en halua kumilla kun ei tunnu samalta' jne. Vähemmistö naisista(kaan) ottaa kondomin puheeksi.

Minkä ikäisistä puhut?

Vielä 25 nainen saattaa olla ilman, mutta vähenemään päin.

Joku 35 ei todellakaan anna ilman kumia.

Sit taas 45 yläpuolella molemmat tietää, että nastaa on, ja pärstästä katsellaan, että uskaltaako? Useimmiten uskaltaa.

Taudit eivät ole superyleisiä ja vastuullisen ihmisen tunnistaa. Tää ei ole tae, mutta kertoo, että riski on pieni.

Vierailija
9/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sinäkin suihkussa kokovartalo-uimapuku päällä ja totea perään, että kylläpä tuntuikin kivalta.

Vierailija
10/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisistä puhut?

Vielä 25 nainen saattaa olla ilman, mutta vähenemään päin.

Joku 35 ei todellakaan anna ilman kumia.

Sit taas 45 yläpuolella molemmat tietää, että nastaa on, ja pärstästä katsellaan, että uskaltaako? Useimmiten uskaltaa.

Taudit eivät ole superyleisiä ja vastuullisen ihmisen tunnistaa. Tää ei ole tae, mutta kertoo, että riski on pieni.

Vastuullisen ihmisen tunnistaa, mistä? Esim. tauti jonka minä "rakastavalta" ex-puolisolta sain 20 vuoden liiton aikana ei ole hoidettavissa. Minulla on ollut elämässäni vain yksi mies ja silti minulla on tauti jota tartutan eteenpäin. Olen myös fiksu, korkeakoulutettu, työssäkäyvä, päihteetön, muutenkin terveellisistä elintavoista nauttiva, mistäpä kukaan voisi arvata, että silti minulta saa taudin aika isolla todennäköisyydellä jos ilman kumia haluaa. Että näin sen vastuullisen ihmisen tunnistaa.

Mikä totta kai kerron mahdolliselle seksipartnerille asiasta, mutta koska tästä taudista ei ole pakko kertoa, varmasti moni käyttää kertomatta. Ja sitten miehet panee paljaalla ja siirtää tautia eteenpäin. Ehkä panisivat vaikka tietäisivätkin, tärkeintä tuntuu olevan vain se, että paljaalla saa.

Vierailija
11/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuullisen ihmisen tunnistaa, mistä? Esim. tauti jonka minä "rakastavalta" ex-puolisolta sain 20 vuoden liiton aikana ei ole hoidettavissa. Minulla on ollut elämässäni vain yksi mies ja silti minulla on tauti jota tartutan eteenpäin. Olen myös fi

Nyt puhut vastuuttomasta ex-puolisosta.

Minä puhuin suhtaumisesta riskiin.

Riski on pieni, katumus helposti tosi suuri, joskus osuu kohdalla. Useimmiten ei.

Vierailija
12/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään nykypäivänä kiinnosta/pelota taudit? Vaan siitä raskautumisesta puhutaan. Tippuri, kondylooma, hiv, herpes jne tarttuu vaikka kuinka vetäisi ulos ennen laukeamista. Ja vaikka toisella ei olisi mitään oireita, niin saattaa hyvin olla taudin kantaja.

Vierailija
13/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuullisen ihmisen tunnistaa, mistä? Esim. tauti jonka minä "rakastavalta" ex-puolisolta sain 20 vuoden liiton aikana ei ole hoidettavissa. Minulla on ollut elämässäni vain yksi mies ja silti minulla on tauti jota tartutan eteenpäin. Olen myös fi

Nyt puhut vastuuttomasta ex-puolisosta.

Minä puhuin suhtaumisesta riskiin.

Riski on pieni, katumus helposti tosi suuri, joskus osuu kohdalla. Useimmiten ei.

Kerroit, että vastuullisen ihmisen tunnistaa ja minä kysyin, että mistä?

Vierailija
14/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaan negaatiosta: äänekäs adhd baarista (ne ne näkyy ja kuuluu), ei ehkä kannata. Yliseksuaalisuus olemuksessa, eleissä, puheissa, kaikki tää lisää vaaran todennäköisyyttä.

Henkilön tarina ja sen esitystapa, elämäntilanne, avoimuus.

Oletko kehno tutustumaan ihmisiin? Pysytteletkö enimmäkseen kotonasi?

Vierailija
15/23 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaan negaatiosta: äänekäs adhd baarista (ne ne näkyy ja kuuluu), ei ehkä kannata. Yliseksuaalisuus olemuksessa, eleissä, puheissa, kaikki tää lisää vaaran todennäköisyyttä.

Henkilön tarina ja sen esitystapa, elämäntilanne, avoimuus.

Oletko kehno tutustumaan ihmisiin? Pysytteletkö enimmäkseen kotonasi?

Olipas hassu vastaus! Eli jos tutustuisit minuun, todennäköisesti pitäisit minua juurikin vastuullisena ihmisenä; lääkäri, jolla takana vain yksi seksisuhde, ei viihdy baareissa, harrastan vaellusta, asuntosijoittamista ja ruoanlaittoa, olen kaikilla mittareilla järkevä ja vaatimaton ihminen. Siltikin, jos minulla olisi huono päivä, saisit minulta parantumattoman taudin. 

Noilla perusteluilla ei tosiaan kannata luottaa siihen, että tunnistat vastuullisen ihmisen. Tämäkin tauti sinulla voi hyvin olla, sillä se on miehillä usein oireeton, mutta silti tartuttava.

16/23 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva märästä pillustani -   https://byt.lt/dho7E

Vierailija
17/23 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas hassu vastaus! Eli jos tutustuisit minuun, todennäköisesti pitäisit minua juurikin vastuullisena ihmisenä; lääkäri, jolla takana vain yksi seksisuhde, ei viihdy baareissa, harrastan vaellusta, asuntosijoittamista ja ruoanlaittoa, olen kaikilla mittareilla järkevä ja vaatimaton ihminen. Siltikin, jos minulla olisi huono päivä, saisit minulta parantumattoman taudin. 

Voisin pitää sinua vastuullisena ihmisenä, kyllä. Ja sinä tuot esiin, että voisit toimia vastuuttomasti. Aivan, minä en tiedä minkä ristiriidan sinä tässä näet? Minä en näe. Ei minulla ole mitään suojaa tahallista valheellisuutta vastaan, kuten ei kenelläkään muullakaan.

Aiemmalla kumppanillani oli herpes, kertoi siitä. Nykyisellä kumppanillani on herpes, kertoi siitä. Seksi on ollut normaalia ja pääsääntöisesti kumitonta.

Aloitin tämän ikäsirkaman keskusteluun sillä, että nuoriso on helposti kumitonta piittaamattomuuden vuoksi. Sitten tulee vaihe, kun kaikki tehdään niin saamarin oikein ja mennään huolet edellä. Ja sitten iän enempi karttuessa lie enemmän silmää elämälle ja nautinnolle. Siinäpä se, yksi näkemys kehityksen kaaresta.

Tunnut jotenkin inttävän asenteella, että olen väittänyt minulla olevan kliininen silmä, että onko tautia vai ei. Tällaista en ole väittänyt. Taudit kuitenkin ovat pysyneet siellä nuoruusvuosien muutamassa.

Vierailija
18/23 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää testeissä ennen ku alatte panee paljaalla. Sillä se ongelma menee. Ymmärrän tuon ongelman, jos mies vaatii ilman kannattaa mennä seuraavaan. Mun mielestä naisena tuntuu toki paljon paremmalta ilman kumia mutta ei voi uusien kanssa millään alkaa panemaan paljaalla. Ja uudetkin saa käyttää pitkään kumia. Eipä se ole niille ollut ikinä ongelma. Vuosien Vakipano saa paljaalla, muut joutuu käyttää kumia. Silti teen testit säännöllisesti ku pelkään jos tuleekin jotain. Raskaaksi en voi tulla ku steriloitu. Mutta pitää olla tarkka tautien suhteen, siksi kai onneksi ei oo ikinä ollu yhtään. Tosin välissä ollut 15v yhden ja saman kanssa uskollisessa liitossa niin mistä sitä ois saanutkaan.

Vierailija
19/23 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää testeissä ennen ku alatte panee paljaalla. Sillä se ongelma menee. Ymmärrän tuon ongelman, jos mies vaatii ilman kannattaa mennä seuraavaan. Mun mielestä naisena tuntuu toki paljon paremmalta ilman kumia mutta ei voi uusien kanssa millään alkaa panemaan paljaalla. Ja uudetkin saa käyttää pitkään kumia. Eipä se ole niille ollut ikinä ongelma. Vuosien Vakipano saa paljaalla, muut joutuu käyttää kumia. Silti teen testit säännöllisesti ku pelkään jos tuleekin jotain. Raskaaksi en voi tulla ku steriloitu. Mutta pitää olla tarkka tautien suhteen, siksi kai onneksi ei oo ikinä ollu yhtään. Tosin välissä ollut 15v yhden ja saman kanssa uskollisessa liitossa niin mistä sitä ois saanutkaan.

Hyvä neuvo. Parissa viikossa tilanne on selvä: viikon sisällä saa lähetteen labraan ja käytyä siellä, tulokset alle viikossa. Sitten homma on tosiaan koko lailla selvä.

Terkkarissa on ihan validi läppä, että uusi parisuhde, ollaan menossa paljaalle.

Muutenkin, kuten taannoinen radiomainos sanoi, "jos harrastat suojaamatonta seksiä, käy säännöllisesti testeissä". 

t. silmämies

Vierailija
20/23 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näin vapaudenhaluisena ja aborttia vastustavana poikamiehenä pane paljaalla kuin varattuja rouvia. Muilla käytän kumia, vaikka ei se yhtä hyvältä tunnukaan. 

Viime syyskuussa olin työnantajan järjestämässä koulutuksessa Tampereella kongressihotellissa. Siellä oli henkilökuntaa ympäri maata. Iltariennoissa yksi Lahden yksikön rouva alkoi tekemään lähempää tuttavuutta. Lopulta hän kysyi ihan suoraan, voisinko nussia häntä.

No, mentiin hänen huoneeseensa ja aloin kaivelemaan kumia. Rouva kielteli, hänellä on kierukka, paljaalla tuntuu luontevammalta. Tyhjensin sen yön aikana kolme satsia hänen ihanaan pilluunsa. 

Ajattelin, että se oli siinä. Viime perjantaina oli firman valtakunnalliset pikkujoulut ja tämä rouva huomasi minut ja tuli halaamaan minua. Kiitos viimeisestä, et tiedäkään, miten hyvän teon teit! Sitten hän kertoi, että he olivat monta vuotta yrittäneet vauvaa. Epäily on, että vika on miehessä, mutta ukko ei suostu tutkimuksiin. Tietenkään heillä ei ole mitään ehkäisyä käytössä. Syyskuussa Tampereella rouva huomasi, että olen hyvin samanoloinen, kuin miehensä viisi vuotta sitten. Pituus, ryhti, kasvonpiirteet, tukan väri yms. Silloin hän päätti iskeä kiinni ja juksata kierukasta.

Nyt hän on raskaana ja ukkonsa ylpeänä kehuu, ettei hän ole mikään tuhkamuna! Rouva antoi salaisen yksityisen sähköpostinsa, jotta voimme sopia uusinnoista.