Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt hajosi etuhammas

Vierailija
30.11.2025 |

Nyt kävi huonosti.Etuhammas hajosi.Laitoin viestiä lääkärille ja sain jo hoitoajan.Minulla on tuttu lääkäri joka järjestää hoitoajan nopeasti.Tiedän hyvin että lääkärikäynti maksaa noin 200-300 euroa.Ainakin toivon ettei enempää.Kyllähän se harmittaa kun tulee ylimääräistä rahanmenoa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait sunnuntaina heti varattua ajan vai hajos jo viikolla? 

Vierailija
2/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollapa tuttuina lääkäreitä, jotka järkkäisivät ajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, ei varaa hampulekuriin.

Vierailija
4/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pas kaa syöt kun hampaat hajoaa suuhun. 

Vierailija
5/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on hajonnut etuhammas jo kauan sitten. Taitaa olla lohjennut ja hampaassa olla reikäkin. Jotain eritettäkin taitaa tuolla olla ja ikenessäkin jotain vikaa. Tuo hammas oireilee koko ajan pahemmin, mutta tuon kanssa pitää vaan elää. Olen työtön, eikä rahaa hammaslääkäriin ole, enkä toisaalta uskalla sinne mennäkään kun pelkään hammaslääkäriä. Viimeksi olin hammaslääkärissä teininä ehkä noin vuonna 2000 tai 2001. Tuo käynti oli nöyryyttävä ja traumatisoiva.

Vierailija
6/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin tutulle lääkärillle viestin ajan sain heti hoitoajan tiistai aamuksi.

Vierailija
7/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palstan nisti? 

Vierailija
8/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on hajonnut etuhammas jo kauan sitten. Taitaa olla lohjennut ja hampaassa olla reikäkin. Jotain eritettäkin taitaa tuolla olla ja ikenessäkin jotain vikaa. Tuo hammas oireilee koko ajan pahemmin, mutta tuon kanssa pitää vaan elää. Olen työtön, eikä rahaa hammaslääkäriin ole, enkä toisaalta uskalla sinne mennäkään kun pelkään hammaslääkäriä. Viimeksi olin hammaslääkärissä teininä ehkä noin vuonna 2000 tai 2001. Tuo käynti oli nöyryyttävä ja traumatisoiva.

Löin hampaani päin asfalttia. Mun etuhampaaseen tuli sellainen kuolio, että siitä lähti kaikki tunto. Itse en huomannut mitään, mutta hammaslääkäri huomasi. Hammaslääkäri täytti hampaan. 

Vierailija
9/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle kipupäivystykseen pääsee samana päivänä ja maksaa joku 80€.

Vierailija
10/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap. 

Toivottavasti saat ajan.

Vierailija
11/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin tutulle lääkärillle viestin ajan sain heti hoitoajan tiistai aamuksi.

Et liene helsinkiläinen ?

Vierailija
12/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä hinta tuokin on ja vielä hirveämpi köyhälle ja työttömälle. Työmarkkinatuki on 595 euroa. Se hyvällä tuurilla hetken paremmassa kunnossa oleva hammas ei lohduta, jos joutuu rahat vieneen hammastoimenpiteen takia olemaan nälässä.

Vierailija
13/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohkesi vai halkesi? 200€ ei riitä jos hampaassa halkeama ientaskuun asti. Uusi implantti noin 3000€.

Vierailija
14/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä hinta tuokin on ja vielä hirveämpi köyhälle ja työttömälle. Työmarkkinatuki on 595 euroa. Se hyvällä tuurilla hetken paremmassa kunnossa oleva hammas ei lohduta, jos joutuu rahat vieneen hammastoimenpiteen takia olemaan nälässä.

Sinä käyt siellä lääkärissä ja sen jälkeen haet toimeentulotukea siihen laskuun, merkitset laskun menoksi sieltä oikeasta kohdasta. 

Vierailija
15/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä saat 595€/kk niin sossu maksaa sun hammaslääkärikulut. Heikoimmilla on juuri he, joilla on pienet tulot mutta ei oikeutta toimeentulotukeen ja huonossa tapauksessa jäätävät lääke- ja/tai hoitokulumenot.

Vierailija
16/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenmyrkytystäkö sä odottelet kun et hampaitasi mene hoidattamaan? Maksuihin saa kyllä sovittua lyhennyssuunnitelman tai jos olet oikeasti köyhä niin saat hoidot veronmaksajien piikkiin.

Vierailija
17/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen tulehdus suussa on vaarallinen. Hakeudu hoitoon, suun tilanne vain pahenee odottekulla.

Vierailija
18/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haet sossusta toimeentulotukea.

Vierailija
19/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Julkiselle kipupäivystykseen pääsee samana päivänä ja maksaa joku 80€.'

'Hirveä hinta tuokin on ja vielä hirveämpi köyhälle ja työttömälle. Työmarkkinatuki on 595 euroa. Se hyvällä tuurilla hetken paremmassa kunnossa oleva hammas ei lohduta, jos joutuu rahat vieneen hammastoimenpiteen takia olemaan nälässä.'

'Jos sinä saat 595€/kk niin sossu maksaa sun hammaslääkärikulut. Heikoimmilla on juuri he, joilla on pienet tulot mutta ei oikeutta toimeentulotukeen ja huonossa tapauksessa jäätävät lääke- ja/tai hoitokulumenot.'

Kerrankin

suht'järkevä kommentti.

Juuri näin. 

Vierailija
20/20 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Itselläni on hajonnut etuhammas jo kauan sitten. Taitaa olla lohjennut ja hampaassa olla reikäkin. Jotain eritettäkin taitaa tuolla olla ja ikenessäkin jotain vikaa. Tuo hammas oireilee koko ajan pahemmin, mutta tuon kanssa pitää vaan elää. Olen työtön, eikä rahaa hammaslääkäriin ole, enkä toisaalta uskalla sinne mennäkään kun pelkään hammaslääkäriä. Viimeksi olin hammaslääkärissä teininä ehkä noin vuonna 2000 tai 2001. Tuo käynti oli nöyryyttävä ja traumatisoiva.'

'Verenmyrkytystäkö sä odottelet kun et hampaitasi mene hoidattamaan? Maksuihin saa kyllä sovittua lyhennyssuunnitelman tai jos olet oikeasti köyhä niin saat hoidot veronmaksajien piikkiin.'

Saat sepsis-tilan tai

sydämesi brakaa 

patogeenien kiiruhtaessa..

Kuulostaa tosi pahalta. 🤨

Ei ilkeydellä todellakaan.

Hoidata pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi