Tiedättekö sen helsinkiläisen kävelytyylin jossa puolijuostaan kuin olisi johonkin kiire vaikkei todellisuudessa ole
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Ollaankin paljon hoikempia kuin te lihavat juntit.
Äläs nyt, minä olen ihan tukevasti ylipainoinen keski-ikäinen helsinkiläistäti 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö se oma meneminen kalkuloida niin tarkkaan, että 5 minuutin viive aiheuttaa katastrofin?
Itse jätän nimenomaan aamuisin vähintään 30 minuuttia liikkumavaraa, jotta voin lökäpöksyillä ihan rauhassa ja kävellä kuin normaali ihminen. Eli toisin sanoen, edetään ihan normaalisti.
Ei se aiheuta mitään katastrofia mutta kuka jaksaa odotella seuraavaa bussia 5 minuuttia?
Ja seuraava bussi ei välttämättä tule missään 5 minuutissa vaan 8-20 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö se oma meneminen kalkuloida niin tarkkaan, että 5 minuutin viive aiheuttaa katastrofin?
Itse jätän nimenomaan aamuisin vähintään 30 minuuttia liikkumavaraa, jotta voin lökäpöksyillä ihan rauhassa ja kävellä kuin normaali ihminen. Eli toisin sanoen, edetään ihan normaalisti.
Ei se aiheuta mitään katastrofia mutta kuka jaksaa odotella seuraavaa bussia 5 minuuttia?
Noh, minä, koska otan siinä välillä kioskilta kahvin ja polttelen paperossin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maalaiset lyllertää koomisen hitaasti?
Emme ole niin tressaantuneita kuin bettoniviidakon asukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän sen helsinkiläisen kävelytyylin, kun tullaan suoraan päälle välittämättä vastaantulijasta yhtään mitään.
Kui ka niin? Väitöt on sujvia. Väistetään kumoikin 15cm oikealle ja ohitus sujuu hyvin. Mutta jos toinen ei tee sitä pientä liikettä, niin tulee törmäys.
Palstan helpoimmat trollauksen aiheet;
1. Koirat
2. Kaupunkilaiset vs. maalaiset
3. Sähköautot
4. Pyöräilijät ja hiihtäjät, vuodenajasta riippuen
5. Kerrostalo vs. omakotitalo
Mietittekö ikinä hetkeäkään sitä kenen intresseissä on tuupata näitä avauksia palstalle jatkuvasti ja saada ihmiset riitelemään!
Minulla ei ole kiire mihinkään muualle kuin kotiin. Se ei ole sama eikä eri asia kuin "kiire".
Mitä sitten vaikka se seuraava bussi tulee 10 min päästä, jos ehdin siihen edelliseen? Ei minua haittaa ottaa muutama juokssuaskel. Itse aina ihailen nuorten optimismia ja kuntoa, kun ne juoksee kaukaa ehtiäkseen. Ehtii rai ei, mutta aina voi yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jäädä odottamaan seuraavaa bussia, jos on mahdollisuus ehtiä siihen edelliseen? En ymmärrä tuota logiikkaa.
Olen nähnyt nopeasti käveleviä. En puolijuoksua juoksijoita.
"ihmeellistä miten paljon kykenee tekemään
ilman että tekee oikein mitään
tärkeintä on näyttää kiireiseltä
ja seksikkäältä"
Helsinkiläiset ovat fiksuja. Terveydellisistä syistä on suositeltavaa liikkua nopeasti.
Lontoossa mennään vielä lujempaa. Kaikki on suhteellista. Kiireetkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jäädä odottamaan seuraavaa bussia, jos on mahdollisuus ehtiä siihen edelliseen? En ymmärrä tuota logiikkaa.
Siksi, koska olen laskenut sen niin että minun ei tarvitse hötkyillä yhtään. Jos se spåra tai bussi meni, niin siinähän meni. Mä voin vaikka doomscrollata siinä pari minuuttia, tai miettiä päivän sotasuunnitelmaa kemmi poskessa. Kattelen vaan kun toiset juoksee.
No itsellä ainakin vauhti johtuu siitä että haluan pois niistä ihmisjoukoista.
Todennäköisesti on kiire bussiin, junaan tai metroon. Minäkin juoksen aina etten vaan myöhästy.
Niin? Taasko siellä 2000 asukkaan näivettyvässä kyläpahasessa ihmetellään suuren maailman asioita? Mene vaan takaisin nukkumaan, täällä ei ole mitään nähtävää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka se seuraava bussi tulee 10 min päästä, jos ehdin siihen edelliseen? Ei minua haittaa ottaa muutama juokssuaskel. Itse aina ihailen nuorten optimismia ja kuntoa, kun ne juoksee kaukaa ehtiäkseen. Ehtii rai ei, mutta aina voi yrittää.
No voi olla, että tällä bussilla mennään seuraavaan vaihtoyhteyteen, joka ei mene 10 minuutin välein vaan vaikka tunnin välein.
Kuljen HSL-sarjalipuilla, AB-lippu on voimassa 80 min. Hsl on niin kallis, etten todellakaan aktivoi useampaa lippua kuin on pakko, ei siinä madella ehdi ikävä kyllä.
Olisko kuitenkin oikeasti kiire. Itse en tykkää odotella kymmentä minuuttia kylmässä asemalla jos myöhästyn junasta. Ja usein siitä meinaa myöhästyä koska bussi tuli myöhään tai oli niin täyteen pakattu, että matkassa kesti yli 15 eikä 10 minuuttia.