Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä sanat särähtää korvaasi jajoiden käyttämistä vältät ? ov

Vierailija
19.04.2007 |

äippä-liitännäiset: äippäloma, -pakkaus

pinnis

ovis

nokkis

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen korrektius ja kirjakielen käyttö.

Vierailija
2/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ihan kauheasti nämä " tanssii tähtien kanssa" -tyyppiset otsikot. On mielikuvitus toimittajilla kateissa, kun tuon tyyppisiä otsikoita on nykyään ihan hirveästi lehdissä ja televisio-ohjelmissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hankalat ja vaikeat ja ongelmallisiksi havaitut asiat peitetään haaste-sanan alle ihan kuin ne siitä sitten muuttuisivat vähemmän hankaliksi ja inhottavaksi, esim. työttömyyden ratkaiseminen on haasteellista, yt-neuvottelut ovat haaste sinänsä jne...Esimerkkejä löytyy loputtomiin...

Vierailija
4/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kuka voi kutsu itseään jonkun muijaksi. Kerran eräs nainen esitteli itsensä mulle " moi, mä olen pekan muija" .

Vierailija
5/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan käytän sanaa " pentu" , kun sitä tässä joku kauhisteli.

Käytän pentua hellittelysanana; ihan samalla tavalla kuin kissanpentu tai koiranpentu on söpö, on ihmisen pentukin söpö. Eli pentu = poikanen, ei mitään negatiivista ainakaan minulle.

herranjumalaa, herrasiunaata yms ilmaisuja vältän täysin. Voi jeesus saatan sanoa vain, jos joku " jeesustelee" .

Aikas on myös hurjan ärsyttävä: " aikas pitkä matka" .

Tiedän että minun pitäisi sanoa harvemmin " vittu" .

Olin muuten joskus aikanaan 2v kiroilulakossa, sanoin vain esim. " voi sorsa" tai " voi peura" tms. Jotenkin ihmeessä kiroilu tarttui jostain minuun uudelleen. Ehkä taas joskus lopetan...

Vierailija
6/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään vaaraa, että mä sitä käyttäisin ikinä.

ja täytyy yhtyä IMP:n kanssa noihin jeesusjuttujen ärsyttävyyteen...

Vierailija
7/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täällä viljellään ihan ahkerasti ihan nykyään....

Vierailija
8/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pitkässä juoksussa

-omata

-nonsense-sanat, joilla yritetään vain kikkailla

-käsipäivää

-äippä

Vierailija
9/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin, eli, elikä, elikkäs ovat ärsyttäviä.

Samoin minua ärsyttävät nämä mamma-, äippä-, piinis-, ovis- -tyyppiset ilmaisut. Tietty lempinimiä voi olla, mutta esimerkiksi omista kehontoiminnoistaan voisi puhua ihan oikeilla sanoilla, eikä kertoa että täti tuli kylään.

Kirosanat täytesanoina osoittavat kyllä puheen lköyhyyttä, mutta jos lyö varpaansa tuolinjalkaan, niin kyllä minusta silloin voi sanoa kirosanankin. Kaikista hulluimpia ovat nämä voihan perhonen -tyyppiset ilmaisut.

Vierailija
10/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukasta, vitsi kun ne on hiuksia eikä mitään tukkaa :)

Vierailija
11/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin ärsyttävän ja tyhmän kuuloista, kun joku sanoo esim. " kuulin aikas jännän jutun..." .

Vierailija
12/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jasen käyttö, esim lisätään yrityksen tunnettuutta. Ihan hölmö sana, eikä mun mielestä tarkoita mitään. Se entinen tunnettavuus ja sitten vastaavasti tunnettavuutta oli paljon parempi.

Vierailija
13/22 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan YHTÄÄN sivistynyt ihminen ei käytä kirosanoja, ne eivät sovi mihinkään eikä kenenkään suuhun

Vierailija
14/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei vaan sovi minun suuhun. Minusta on vähän " halpaa" työntää v*ttua ja p*rklettä joka väliin.

Vierailija
15/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

antavat käyttäjästään niin super-sivistymättömän kuvan.

Yksi murre-ilmiö jota inhoan yli kaiken on ketä-sanan käyttö kuka-sanan tilalla: " ketä sä olet?"

Vierailija
16/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja

pärstä - kauhea ilmaisu

Vierailija
17/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. itseasiassa, tota noin, niinku siis...

Vierailija
18/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentu, pennut, penikat, naperot, kakarat tms ovat kauheita sanoja, mulle lapset ovat muksuja, muruja, nuppusia, kultapieniä tms.

Enkä ymmärrä sanoja emäntä, isäntä, ukko, akka, ämmä, äijä. Meillä ollaan nainen ja mies, kulta ja rakas, mutsi ja faija, mamma ja pappa, ja meillä on etunimet (ja muita romanttisia höpönimiä esim pupuli :)).

Ketä sana myös ärsyy kun tarkoitetaan KUKA sanaa :D

Ja kyllä on paljon sanoja mitkä särähtää korviin ja joita vältän. Leikin sanoilla ja mielummin puhuisin kokojan nuppuhöpöpupuliini kieltä kuin virallista tönkkö kirjakieltä.

Vierailija
19/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

' omata' , ' näyttää vihreää valoa' , ' pitkässä juoksussa' , ' huomioida' ... On etwaksen verran kielipoliisin vikaa, näääs.

Kirosanat säästän siihen, kun lyön vasaralla peukalooni tai pudotan marjapiirakkapellillisen ylössuin lattialle..

Vierailija
20/22 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään ei ole varaa asettua muiden yläpuolelle nimittelemään toisia.