Mitä tapahtuu, kun yli viiskymppisiä kutsutaan nyt reserviin?
Molemmille veljilleni sekä langolle tullut tieto.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ei yli 50-vuotiaista ole enää rintamalle, ehkä yksi kahdestakymmenestä johonkin pystyisi, mutta ei ne muut.
Todellisuudessa Suomessa on tällä oikeasti taistelukuntoisia sotilaita, aliupseereita ja upseereita yhteensä n. 100000 henkeä.
Ukrainassa rintamasotilaiden keski-ikä on 43 vuotta. Ei siis ylin ikä vaan keski-ikä. Ukrainan sotilaat ovat 20 - 60 vuotiaita.
Jos olisin intin käynyt nainen, näin vaihdevuosissa musta ei olis kyllä enää mihinkään. Haittaa vaan.
Toivoin, että pääsisin takaisin reserviin, mutta en päässyt. Olen erikoisjoukkojen upseeri, mutta yli 60v. Ymmärrettävää sinänsä, joku raja on tietysti laitettava. Mutta miksi ihmeessä uusi raja alkaa ikävuodesta 1966. Ei me vanhemmatkaan olla ikäloppuja, vaan reserviläistaitoja harjoittaneita veteraaneja ja yrityselämässä kultivoituneita järjestelijöitä. Itse olen lisäksi edelleen paremmassa kunnossa kuin armeijassa, erikoisjoukoissa tietysti en.
Vierailija kirjoitti:
Ei yli 50-vuotiaista ole enää rintamalle, ehkä yksi kahdestakymmenestä johonkin pystyisi, mutta ei ne muut.
Todellisuudessa Suomessa on tällä oikeasti taistelukuntoisia sotilaita, aliupseereita ja upseereita yhteensä n. 100000 henkeä.
Älä kakara jauha paskaa metsä ukoista jotka ampuu riistaa ja kulkee maastossa on 80 prossaa yli 50,v ja ne jotka ei ammu riistaa suolaa kevyesti russakoita vaikka puukolla.
Vierailija kirjoitti:
Joko saa poistaa varmistimen ?92 pojoa RK. ammunnoissa armeja aikana takaa että en tähtää päähän vaan ammun napakympin pötsiin ukko pois pelistä, kysykää vaikka Väinö Linnalta.
Tulta munille, niin rekyyli nostaa osuman pötsiin.
No nythän se oli Hesarin mukaan väärin sanottu, kun Marin sanoi, että sota loppuu sillä että venäjä poistuu.
Joten helpommalla ja pienemmällä tuholla pääsee kun vaan suoraan suostuu vaatimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukrainassa rintamasotilaiden keski-ikä on 43 vuotta. Ei siis ylin ikä vaan keski-ikä. Ukrainan sotilaat ovat 20 - 60 vuotiaita.
Tuo on yksi, mutta ei ainut eikä suurin syy Ukrainan hankaluuksiin.
No siis esim 7kymppiset naapurin ukot on paremmassa kunnossa kuin minä 57v. Tavis nainen. Hoikkia, kovia liikkumaan ja eräjormailut hallussa. Moni eläkeläinen käy salilla, golfaa ja purjehtii elämänsä kunnossa. Nuoret miehet ne on huonossa kunnossa tietokoneella.
Mitä helvettiä sinä ap sekoilet? Reserviin ei kutsuta vaan reserviin siirrytään armeijan jälkeen. Reserviin kuulutaan kunnes täyttää 50 vuotta tai 60 vuotta tai niin kauan kuin on palveluskelpoinen (ikä riippuu sotilasarvosta).
Sota.