Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräti noin 80 prosenttia työpaikoista on riippuvaisia kotimaisesta kysynnästä. Temuttajat tuhoavat maan

Vierailija
29.11.2025 |

Häpeäisitte! 

Kommentit (312)

Vierailija
181/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No esimerkiksi Sievin jalkine valmistaa hyvännäköisiä kenkiä."

En kyllä ainakaan tuolta verkkokaupasta kovin montaa paria hyvnnäköisiä kenkiä löytänyt. Aikamoisia klopoja melkein kaikki. Vaikka makuasia tietysti.

-eri

Vierailija
182/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En temuta. Pari kertaa sielä aikoja sitten tilasin, paskaa tuli. 

Mutta ei minulla ole varaa kuluttaa muuhun kuin asumisen kuluihin ym muihin laskuihin ja ruokaan. Asun yksin omakotitalossa, palkka vähän alle mediaanin.

En muista koska olen viimeksi ollut esim. kampaajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tyttärentyttärille 5-7v molemmille kolmet ihanat hiuspannat, tyylikkäät.

Ei tunnista temukamaksi, vaan kampaajan tuunatuiksi - ja aion nimetä ne kampaajan tuunatuiksi, mulla on lahjatarrat kaupasta. Normaalihinta: 120 egee - nyt 35 egee. Epäilen, ettei kampaaja olekaan niitä itse tuunannut, vaan temuttanut.

Pojanpojalle 16v hankin hiusharjat, joita tarvitaan groomaukseen.

8.99 - norm 54 egee

Isälle en ostanut mitään, koska on muistisairas.

Äidille - ja muille suvun lukeville naisille - ostin nipun todella kauniit Muchan kirjainmerkit. Yhteensä sata kirjainmerkkiä, jaan kuudelle, laatu todella hyvä.

Temutus on parasta. 

Vierailija
184/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Loppuu se sairas työkkärihomma kyttäyksineen. 

Vierailija
185/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä maa on tuhottu jo ennen kuin Temua oli olemassakaan. Ihmisen kokoinen pienyrittäjyys ei kannata, ei ole kannattanut vuosikausiin. 

Suomessa joku 70% yrityksistä on yhden henkilön mikroyrityksiä. 

Monet näistä kuitenkin täysin kannattamattomia, käteen ei jää juuri mitään. Kutsuisin tätä pakkoyrittäjyydeksi.

Meidän kylällä tuo pakkoyrittäminen on ollut todella surullista seurattavaa viimeiset 30 vuotta. Suurin osa on naisten perustamia yrityksiä. Vuokrataan huoneisto, tilataan tukusta tavarat ja avataan kauppa. Mitä tapahtuu sen jälkeen? Istutaan ja odotetaan josko tulee asiakkaita. Muutama käy ja vuoden päästä lopettaa, sitkeimmät jaksaa kaksi vuotta. Joku harva sen jälkeenkin. Mutta viisi vuotta on yläraja.

Sinnittelevät yrittäjät valittavat kun iso sekatavarakauppa vie asiakkaat naapurikaupunkeihin, koska myyvät puolta halvemmalla samaa. Syyttävät asiakkaita ja syyllistävät. Käyvät sitten itsekin niissä kaupoissa ostoksilla, olen omin silmin nähnyt. Itse en enää noihin kauppoihin pääse. Olen yrittänyt kannattaa oman kylän kauppoja, aina mainostettu tuote on loppu, ei tule lisää, säännöllisesti käyttämäni tuotteen myynti lopetetaan. Asiakaspalvelu on välillä järkyttävän huonoa. Lisäksi pienen kylän suurin ongelma on kyläjuoruilu jolla pilataan nopeasti yrittäjän maine ja toisaalta myös asiakkaan maine, levittämällä täysin perättömiä väitteitä. Jokaisen pitäisi katsoa peiliin, miksi yrittäminen ei kannata ja miksi osa joutuu pakkoyrittämään huonoin seurauksin.

Vierailija
186/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ainakaan tuolta verkkokaupasta kovin montaa paria hyvnnäköisiä kenkiä löytänyt. Aikamoisia klopoja melkein kaikki. Vaikka makuasia tietysti.

-eri

Ne klopot on jalalle terveellisiä. Aina voi ostaa marketista ulkolaisia korkokenkiä joissa varpaat puristuu nippuun ja sitten mennä kirurgin luo muokkaamaan jalan takaisin normaaliksi. Elämä on valintoja. Itse valitsen terveet jalat hyvissä kengissä.

Vierailija
187/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnista temukamaksi, vaan kampaajan tuunatuiksi - ja aion nimetä ne kampaajan tuunatuiksi, mulla on lahjatarrat kaupasta. Normaalihinta: 120 egee - nyt 35 egee. Epäilen, ettei kampaaja olekaan niitä itse tuunannut, vaan temuttanut.

8.99 - norm 54 egee

Äidille - ja muille suvun lukeville naisille - ostin nipun todella kauniit Muchan kirjainmerkit. Yhteensä sata kirjainmerkkiä, jaan kuudelle, laatu todella hyvä.

Temutus on parasta. 

Ai että, sinä olet kyllä oppikirjaesimerkki temuttajien älykkyysosamäärästä 😄.

Vierailija
188/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Ne klopot on jalalle terveellisiä. Aina voi ostaa marketista ulkolaisia korkokenkiä joissa varpaat puristuu nippuun ja sitten mennä kirurgin luo muokkaamaan jalan takaisin normaaliksi. Elämä on valintoja. Itse valitsen terveet jalat hyvissä kengissä.

Sievin jalkineet ovat aika kalliit. Jos suojaosuus poistetaan niin ei ole varaa ostaa Sievin jalkineita. Ostan sitten Temusta halppis crocsit.

Vierailija
189/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maanpettureita ovat nämä kiinan kommunisti valtioon rahaa pumppaavat.

Jotenkin käsittämätöntä, että et tajua et nää suomalaiset yritykset tuottavat tuotteita ja ostavat tuotteita täällä myytäväksi juurikin esim. Kiinasta, Thaimaasta ja Taiwanista. Siinä tapauksessa petturi on melkein jokainen kaupan alan yrittäjäkin. Suomessa ei ole edes ollut paljoa mitään tuotantoa vuosikymmeniin jotain teollisuuden ja lääketieteen komponentteja sekä softaa lukuunottamatta. Edes Euroopassa ei enää ole tuotettu paljoa mitään vuosiin. Kauppojen tuotteet tulevat Kiinasta, Turkista jne. 

Olen työtön ja ostan silti paljonkin Suomessa tuotettuja tuotteita. Esim. hygieniatuotteeni ja kosmetiikkani valmistetaan kokonaan Suomessa. 

Ihan hyvin pystyy elämään ostamatta juuri koskaan kiinalaisia tuotteita. 

Olenkohan minä sitten huono työtön, kun en työmarkkinatuestani (595 e / 4 viikkoa) koskaan tue suomalaisia kosmetiikkafirmoja? En käytä kosmetiikkaa lainkaan ja hygieniaan ostin juuri Tori.fi kautta 3 kpl himalajan suolasaippuoita ja Lidlistä 3 litran pänikän nestesaippuaa alle 3 eurolla. Hallitus leikkaa sosiaalitukia ja väittää, ettei köyhän kulutuksella ole vaikutusta Suomen talouteen. Miksi siis kuluttaisin vähät rahani Suomessa? Ostan silloin tällöin Temusta käyttötavaraa, kuten pölypusseja. Saan tavarat suoraan lähelle noutoboxiin, ei tarvitse lähteä minnekään kauas Tokmannille yms. halpakauppaan. Mitä ei lähi-Lidlissä myydä, sen pyrin tilaamaan Temusta.

Vierailija
190/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako temusta leipää? Autokorjaamopalveluja? Lääkäripalveluja? Parturia? Kakkosnelosta? Pensaa? jne.

Väitteesi on absurdi ja asenteellinen.

Temusta saatava on krääsää, joka on pisara valtameressä. Tulli haluaa pitää kovaa meteliä asiasta, koska eivät halua pistää hihojansa heilumaan, tai sitten eivät palkkaa lisäapua.

Ja eniten tästä pitää meteliä EK sekä suomalaisten krääsäkauppojen omistajat, koska he haluavat jatkaa Kiinasta tilaamansa saman paskan myymistä kymmenkertaisella hinnalla ilman, että kuluttaja saisi ostaa sen suoraan Kiinasta itse.

Vierailija
191/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis krääsää nyt odottamassa hakua. Suomesta ei enää mitään julisteita saa. Temusta tilasin julisteita. Muutakin haluttaa lasten huoneiden seinille kun Ikean sarjatuotanto kuvia.

Tiedän useampia suomalaisia verkkokauppoja joista saa kauniita julisteita etenkin lastenhuoneen seinälle. Oletko itse edes yrittänyt etsiä?

Vierailija
192/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ostan, en lapsille. Ei ole varaa tehdä lapsia eikä perustaa perhettä kun työsuhteet ovat aina lyhyitä määräaikaisuuksia, puolen vuoden palkkatukipaikkoja tai mammalomasijaisuuksia.

Vierailija
193/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Aika kapea käsitys kengistä. Jännästi maailman ihmisillä on ihan terveet jalat vaikkei raahusta eteenpäin suomalaisissa turvakengissä.

Vierailija
194/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinan pahin ase länsimaita kohtaan on TikTok ja sitä ei täällä edes kritioida :D Sen käyttö on Kiinassa erittäin rajoitettua, koska se on suunnattu nimenomaan aseeksi ulkomaita kohtaan.

Kakkosena Temu, lähes jokainen ihminen tuon tajuaa. 

Miksi temusta ostettu tavara on huonoa, mutta tokmannista ostettu Made in China hyvää?

Vierailija
195/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa vaan Temusta, vaikka EU laittaa veron!  Näytetään kauppiaille että on rahaa tilata Kiinasta vaikka maksaisi mitä!  Konkurssiin kaikki suomen kauppiaat!

Vierailija
196/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa oli juttu, jossa asiantuntijat testasivat Temu tuotteita. Kannattaa lukea. Laatu oli aivan ala-arvoista verrattuna kaikkiin muihin kaupassa myytäviin tuotteisiin. 

Melko tyhmä pitää olla, jos uskoo, että pikkurahalla saa yhtä hyvää laatua. 

Meinaatko, että kaikki ne sadat tuhannet temuttajat ympäri maailmaa ovat tyhmiä ja vaan jatkavat sieltä ostamista, jos laatu on heidän mielestään paskaa. Sieltä ostetaan, koska tavara on hyvää ja järkevän hintaista. 

Da, da, Igor.

Vai shì shì Chéng?

Vierailija
197/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole sitten netin ja verkkokaupojen yleistymisen jälkeen, yli pariin kymmeneen vuoteen ostanut Suomesta mitään muuta kuin pakollista ruokaa (Lähinä pelkät tuoreet hevi osastolta) kuiva tuotteet ja säilykkeetkin tilaan poikkeuksetta ulkomailta. Kaupassa valitsen sen halvimman tuore tuotteen eli 99% näistäkin on ei suomalaista alkuperää. Eikä kerta kaikkiaan hävetä pätkän vertaa maksaa monin kertaisesti vähemmän kuin mitä suomesta, suomalaista ostamalla maksaisin. En ole niin saatanan tyhmä että maksaisin vapaaehtoisesti monin kertaisesti samasta tuotteesta ja heittäisin rahaa hukkaan. Miksi häpeäisin sitä etten suostu riistettäväksi vaan ajattelen lompakkoani? 

Saatko niksejä siitä jos esimerkiksi lapsesi jää työttömäksi kun kauppa ei kannata? Tai puolisosi, sisaruksesi, vanhempasi, ystäväsi? Vai syyllistätkö että muiden tehtävä on ylläpitää kotimaan kysyntää?

Vierailija
198/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maanpettureita ovat nämä kiinan kommunisti valtioon rahaa pumppaavat.

Jotenkin käsittämätöntä, että et tajua et nää suomalaiset yritykset tuottavat tuotteita ja ostavat tuotteita täällä myytäväksi juurikin esim. Kiinasta, Thaimaasta ja Taiwanista. Siinä tapauksessa petturi on melkein jokainen kaupan alan yrittäjäkin. Suomessa ei ole edes ollut paljoa mitään tuotantoa vuosikymmeniin jotain teollisuuden ja lääketieteen komponentteja sekä softaa lukuunottamatta. Edes Euroopassa ei enää ole tuotettu paljoa mitään vuosiin. Kauppojen tuotteet tulevat Kiinasta, Turkista jne. 

Olen työtön ja ostan silti paljonkin Suomessa tuotettuja tuotteita. Esim. hygieniatuotteeni ja kosmetiikkani valmistetaan kokonaan Suomessa. <

Tarvitsen työssäni meikkejä, mutta ei ole varaa tuhansien eurojen Joe Blascoihin niin ostan euron markettimeikkejä sitten.

Vierailija
199/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Sievin jalkineet ovat aika kalliit. Jos suojaosuus poistetaan niin ei ole varaa ostaa Sievin jalkineita. Ostan sitten Temusta halppis crocsit.

Osta alesta.

Vierailija
200/312 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8.99 - norm 54 egee

Temutus on parasta. 

Kerrankin kiinabotti kirjoittaa kuin kiinabotti. 

Toki näitä Marjatoita on, ja nuorempiakin, ihan liikaa. 

Lapselle/lapsenlapselle Temusta? Omiin muroihin voi virtsata niin monella tavalla. Tämä on ainakin halpaa ja helppoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä