Ruokakaupassa käydessäsi...
Kuinka tarkkaan luet ruokatarvikkeiden aineosat/ sisällön? Katsotko rasvaprosentteja tms?
Kommentit (27)
Itse katson päiväyksen ja hinnan ja sen, ettei makkarassa ole siipikarjan lihaa, jos yleensä ostan makkaraa.
Todella tarkkaan. Rasvaa saa olla kunhan se on joko oliiviöljyä tai voita, vältän kaikkea missä on käytetty siemenöljyjä kuten rypsi.
Kartan myös kaikkea missä on lisättyä sokeria (glukoosi, fruktoosi tmv.) tai tärkkelystä (maltodekstriini, modifioidut tärkkelykset).
Ostan myös mahdollisimman paljon luomuna.
En katso rasvaprosentteja. Sen sijaan siipikarjan rasvaa en kestä. Liikaa puriinia.
Ostokseni ovat lähes samoja tuotteita, joihin olen tykästynyt.
Ab tuotteet, rasvaton maito juomaksi ja täysmaito puuroon esim.
Naudanlihaa , paljon juureksia, täysjyväleipää, voita ja erilaisia juustoja.
En katso mitään. Otan mitä tarvitsen enkä tiiraile aineosia. Ei ole ideologisia rajotteita eikä allergioita
Kunhan ei ole sammakkomerkkiä. Melkein kaikissa kahveissa on jo nykyään. Vaikeaksi menee.
Vierailija kirjoitti:
En katso mitään. Otan mitä tarvitsen enkä tiiraile aineosia. Ei ole ideologisia rajotteita eikä allergioita
Olet onnekas. Minulle on kehittynyt yliherkkyyttä tomaatille, pikkukaloille, äyriäisille ja kanan/broiskun nahalle etenkin.
Harmittaa suuresti tällainen kun ovat minun herkkua nuo edellä luetellut.
Ketsuppi hylly
Riisi
Pakko myös Mennä useasti useasti ja viimeiseksi
Ostan aika lailla samoja tuotteita aina. Tiedän esim. käyttämäni gluteenittoman leivän koostumuksen jo valmiiksi. Valtaosa ostamistani ruoka-aineista on kasviksia, lihaa, kalaa, perunoita, jne.
En ole tullutkaan ajatelleeksi, että ostan todella vähän mitään jalostettuja tuotteita.
Ostan useimmiten tuttuja tuoretuotteita, mutta jos on tarve jollekin uudelle tai erikoiselle niin luen sisällysluettelon. Aspartaami, Asesulfaami K, Glukoosi-Fruktoosi, ja Natriumglutamaatti saavat jättämään tuotteen ostamatta. En halua ehdointahdoin itselleni migreenikohtausta tai mahavaivoja.
Ostan enimmäkseen raaka-aineita koska teen itse ruoan, mutta leivissä katson kuitupitoisuuden ja maapähkinävoissa varmistan että tuotteeseen ei ole lisätty sokeria.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Luen joka kerta kaupassa ollessani jokaisen tuotteen kaikki pakkausmerkinnät läpi. Muistan jo niistä 4,1% ulkoa, mutta luen ne silti kertauksen vuoksi. Ennakoin, että seuraavalla kerralla muistan jo 4,3 % kaikista pakkauksista ulkoa.
Eikä tarvi sheimaa, tää on mun harrastus.
Katson todella tarkkaan raaka-aineet jokaisessa tuotteessa, myös niissä vanhoissa tutuissa ja erityisesti kun kerrotaan että kyszeessä uusi resepti.
Katson päiväyksen ja tuotteesta riippuen sisältääkö pähkinää
En katso mitään, en edes hintoja, vaan ostan sen mikä on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Itse katson päiväyksen ja hinnan ja sen, ettei makkarassa ole siipikarjan lihaa, jos yleensä ostan makkaraa.
En minäkään halua siipikarjanlihamakkaraa. Päiväyksen katson, mutta hinnalla ei väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet onnekas. Minulle on kehittynyt yliherkkyyttä tomaatille, pikkukaloille, äyriäisille ja kanan/broiskun nahalle etenkin.
Harmittaa suuresti tällainen kun ovat minun herkkua nuo edellä luetellut.
Minä kuolen jos syön kiiviä tai pähkinää, kalasta tulee ihottuma, joudun kiertämään kaukaa ne sushi pisteet kaupoissa, se haju jo aiheuttaa
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei ole sammakkomerkkiä. Melkein kaikissa kahveissa on jo nykyään. Vaikeaksi menee.
Juhla Mokassa ja Presidentissä ei ole. En osta muita kahvimerkkejä.
Mä katson ainakin suolapitoisuuden. Valitsen se vähäsuolaisemman. Tuijotan myös jonkin verran tyydyttyneiden rasvan määrää ja sokereiden määrää. Riippuen tuotteesta, pyrin valitsemaan sen palmurasvattoman version.
Maitotuotteista katson rasvat ja proteiiniarvot. Ja sen, ettei ole mitään laktoositonta käsiteltyä pashaa.
Katson vain päiväyksen, jos muistan 😄