Ensimmäinen joulu selvinpäin
Olen toipuva alkoholisti, olen ollut täysin selvinpäin 4kk. 20 vuotta join päivittäin. Onko palstalla muita minunlaisiani? Vertaistukea kaipaisin- kuinka te konkarit pääsette yli joulupyhistä ilman viinaksia?
Tiedän että se yksinkertaisin neuvo on olla juomatta, mutta meidän addiktien aivot eivät toimi niin.
Mukavaa ja rauhaisaa joulun odotusta toivon kaikille, ja jos kukaan on käymässä läpi samaa helvettiä kuin minä elin, toivon sinulle voimaa ja toipumista. M39
Kommentit (4)
Onko sulla vinkkejä kuinka voi juoda 20 vuotta päivittäin? Kuulostaa päheeltä.
Oikein odotan joulun aikaa, pari viikko lomaa ja aion nauttia hyvästä konjakista ja vahvasta glögistä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla vinkkejä kuinka voi juoda 20 vuotta päivittäin? Kuulostaa päheeltä.
Eri, mutta mulla myös tuollainen takana. Ei ollut mun tapauksessa kovin päheetä. Tissuttelin iltaisin kotona. Muuten kävin töissä, kuntosalilla, harrastin yms. Kenelläkään ei ollut aavistustakaan, että mulla olisi alkoholiongelma. Kuitenkin join 6-8 isoa tölkkiä keskikaljaa joka ilta, pe ja la sitten väkeviä kunnolla. En tullut tuosta 6-8 annoksesta edes humalaan, eikä aamulla krapulaa. Vain semmoinen mukava kohonnut mieliala, poisti yksinäisyyden yms. (En ole vieläkään absolutisti, mutta vähentänyt todella rajusti, nyt juon ehkä kerran kuukaudessa kun ennen joka päivä)
Ei kannata olla selvinpäin...pienessä,tai kovemmassakin pöllyssä menee joulunaika mukavasti..