Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruisleipä on yliarvostettua roskaa

Vierailija
26.11.2025 |

Asia jota en ole koskaan ole ymmärtånyt on ruisleipien ja -limppujen suosio. Leiväksi se on kuraa ja roskaa, sitkeää, mautonta, kivikovaa, ja lisäksi vähemmän terveellisempää verrattuna kokojyvästä leivottuihin kaura- ja ohraleipiin. Ruisleipä ei minun milestäni todellakaan ansaitse paikkaansa suomen kansallisleipänä vaan roskiksessa ja kaatopaikalla minne se todellisuudessa kuuluu. Eikä ihmisten pitäisi todellakaan syödä sitä vaan miettiä tarkemmin mitä laittaa suuhunsa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kyllä ruisleipä maistuu. Vanhemmiten jopa enemmän.

Vierailija
2/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sai raivari kuka lohduttaisi häntä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tuoreena niin ei ole kuivaa. Esim. rouhelinppu tai Vaasan ruispalat, päälle oivariiniä niin on todella hyvää.

Vierailija
4/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta tuoreena niin ei ole kuivaa. Esim. rouhelinppu tai Vaasan ruispalat, päälle oivariiniä niin on todella hyvää.

Vaasan ruispalat on kuivaa ja mautonta

Vierailija
5/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään leipä ja muu viljatuote ei ole ihmisten ruokaa. Turhia hiilareita ja sokereita joilla syömällä saa itsestään vain virtahevon. Pitäisi saada kokonaan pois ruokakaupoista.

Vierailija
6/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisin leipä mitä olla voi Syö sinä ap läskipossu se kääretörttusi ja jäätelösi sekä sipsit ja sitten nukkumaan 

Vierailija
7/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superfoodia on ruis. Huono aloitus baitiksi, mutta hyvä muistutus kaikille miten ruis on hyväksi!

Vierailija
8/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihmetyttää kun espanjassa on pitkäikäisimmät ihmiset ainakin euroopassa ja ei siellä ruisleipää syödä. Vaaleaa leipää ja muuta " ei terveellistä". 

Vierailija
9/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, ajattelin tänään auringonpaisteessa hapankorppua, miettisin että mitä helvetti minä ajattelen.

Haluaisin myös tietää että mitä helvetti saatana ajattelee, tai oikeastaan olen sitä mieltä että jos helvetti ajattelee että ruisleipä ei ole yliarvostettua, niin silloin hän ei saa keksiäkään

Kannattaa valita kultainen, sääntö tai tie, mikä onkaan, kuka tahansa ymmärtää

De Facto

Vierailija
10/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla turpoi vatsa ruisleivästä....

Siksi en syö kovin usein.

Vierailija
11/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ihmetyttää kun espanjassa on pitkäikäisimmät ihmiset ainakin euroopassa ja ei siellä ruisleipää syödä. Vaaleaa leipää ja muuta " ei terveellistä". 

Hyvin on trumppikin pärjännyt roskaruualla joten se siitä 

Vierailija
12/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä vanhoja aikoja elokuvissakin ruisleivät on siellä orrella isäntä nappaa yhden ja taittaa siitä palan vetelee puukolla voita päälle, nykyään pullamössö höttöä  tarjotaan ihmisille.

Vierailija
13/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruispalat ei maistu miltään. Kunnon arinalimppu, mielellään jostain pienestä leipomosta, eikä mitään bulkkimössöä. Ihan paras tietty jos on joku vanhan kansan osaaja jokaa leipoo itse. Mikään ei ole parempaa, kuin juuri uunista tullut kunnon limppu. Rapea pinnalta ja pehmeä sisältä ja aito ruisleivän voimakas maku. 

Siinä ei kaurapuurorepaleet paljon kilpaile.

Vierailija
14/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva kannattaa voidella ja veivata uuniin hetkeksi. Mm mm mmmm. Samat ohjeet vaimon käsittelyyn.

Vierailija
15/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä on minun herkkuni!

Vierailija
16/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla turpoi vatsa ruisleivästä....

Siksi en syö kovin usein.

Ja mulle taas tulee ribale kaurasta. Ei sekään terveellistä (minulle) ole.

Vierailija
17/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellisin leipä mitä olla voi Syö sinä ap läskipossu se kääretörttusi ja jäätelösi sekä sipsit ja sitten nukkumaan 

Hyvä se sinun on kirjoittaa kun et saa keksiäkään tänään, ei

Sinun pitää syödä hapankorppuja etkä saa keksiä

De Facto

Ja parempi olla erittäin hyvä

Vierailija
18/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Japanissa ole pitkäikäisin kansa...?

Vierailija
19/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai meni poistoon :D Ap läskipossu se vetää kääretorttua , jäätelöä ja perunalastuja röh rö röh Nyt nukkumaan siitä senkin syöttösika !

Vierailija
20/31 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönlöpö.Ruisleipä on parasta!En tiedä mitä korppuja sinä olet syönyt😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi