Koiran hankinta
Pitkä aika kun minulla oli koira ja nyt harkitsen, mutta mutta hinnat liian korkeita tavalliseksi kotikoiraksi..
Mistä kannattaa katsoa edullista koiraa ja mitkä rodut edullisimpia pienikokoiset..
Vinkkiä kaivataan..
Niin ja jätän kyllä mieluummin halvemmasta ostohinnasta lääkärikuluihin jms. Eli hoitokustannukset huomioi erikseen..
Kommentit (5)
Näin se varmaan on. Itse tosiaan mieluummin hankin edullisemmin jotta jäisi rahaa rokotuksiin ja hoitokustannuksiin ruokiin koulutuksiin jss.
Jotenkin tuntuu hullulta ostaa kalliin valiokoirien pentua kun itse vain harrastan hieman ja pidän kotikoira..
Joskus muinoin myös kotikoirien omistajat teetti pentuja ei enään kaikilla hieno kennel.
Rescue ulkomailta? Hinnat n. 600-700e, ja ovat jo valmiiksi sterkattuja/kastroitujakin.
Jos on noin köyhä, ei kannata hankkia lemmikkiä. Ell-kuluihin voi mennä tuhansia hetkessä. Meillä tuli eteen yllättävä leikkaus, joka maksoi kaikkineen 7000€. Ei siinä paljon hankintahinta paina.
Ei kannata ottaa koiraa. Niitä on ihan liikaa.
Vauvapalstalaisten yleinen mielipide on että jos et ole valmis maksamaan 3000 euroa koirasta et myöskään ole valmis huolehtimaan koiran tulevista kustannuksista. Hinnan kysyminen kasvattajalta katsotaan myös loukkaukseksi ja merkiksi siitä että et pysty huolehtimaan koirasta.