Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko tehdä työmatkat omalla ajalla? Riita pomon kanssa

Vierailija
25.11.2025 |

Teen työni vuoksi välillä 2-4 päivän reissuja joko Suomessa tai ulkomaille. Näitä on harvakseltaan, noin pari kolme kertaa vuodessa.

Muutosneuvotteluiden ja organisaatiomuutoksen vuoksi minun esimieheni vaihtui ja uusi esimies huomautti, kun olin varannut työaikaa työmatkaan.

Esimerkki: varaan lennon, joka lähtee klo 14:30. Ko päivänä teen töitä klo 8-13, jonka jälkeen lähden lentokentälle. Perillä kohteessa olen klo 18.

Tämä on pomoni mielestä väärin. Hänen mielestään minun olisi pitänyt ottaa lento, joka olisi lähtenyt 17:30, jotta olisin tehnyt kokonaisen työpäivän. Hän perustelee sitä sillä, että palkkani on iso koska työsopimuksen mukaan omalla ajalla matkustamisesta ei makseta. (Palkka on 5500e/kk)

Mielestäni hänellä ei ole oikeutta pakottaa minua käyttämään pelkästään omaa aikaani matkustamiseen firman asioissa. 

Mitä mieltä olette?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoo työsopimuksesi?

Vierailija
2/3 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle että vapaa-aika on sellaista jolloin voit tehdä mitä huvittaa, vaikka hakata halkoja kalsareissa. Jos pitää olla lentokentällä oikeissa housuissa, se on työaikaa. Kuulostaa rasittavalta pomolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanoo työsopimuksesi?

Ei ota kantaa siihen, millä ajalla työmatkat tehdään. Ainoastaan, että erikseen ei korvata omalla ajalla matkustamista

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi