En halua lapselleni adhd lääkkeitä [Miksi tämä poistettiin?]
Seurasin keskustelua mielenkiinnosta ja olen itse samanlaisessa tilanteessa kuin AP, pystyykö joku kertomaan miten keskustelu jatkui sivulla 2 ja 3?
Kommentit (7)
Miksi ihmeessä haluat pilata lapsesi elämän? Terveisin korkean toimintakyvyn adhd-nainen, joka ei karsasta lääkitystä, jota ei edes tarvitse ottaa joka päivä.
En ole seurannut mitään keskusteluja, mutta sen verran omasta kokemuksesta, että pärjättiin mun adhd-lapsen kanssa kyllä peruskoulu aivan hyvin, koska rinnalla oli tavoitteellinen väsyttävä urheiluharrastus. Jälkiviisaana lukioon olisi ehkä kannattanut jo hankkia lääkitys, koska lukion jälkeen tytölle tuli psykoositasoinen uupumus josta toipuminen vei toista vuotta. Nyt on lääkitys kunnossa ja elämä taas raiteillaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluat pilata lapsesi elämän? Terveisin korkean toimintakyvyn adhd-nainen, joka ei karsasta lääkitystä, jota ei edes tarvitse ottaa joka päivä.
Mutta oletko syönyt lääkkeitä lapsesta asti? T. Toinen ADHD-nainen, joka on aloittanut lääkityksen aikuisena ja on tyytyväinen, että vasta silloin
Vierailija kirjoitti:
Aika jyrkkä näkemys, että pilais ihan elämän, jos ei ota jotain lääkettä.
Kuule varmaan siksi poistettiin, koska lääkinnästä vain tietynlaiset näkemykset on sellaisia, joiden mukaan halutaan kannustaa ihmisten ajattelevan
Itse haluaisin että lapselleni (17) kokeiltaisiin lääkitystä tarkkaavaisuuden ja toiminnanohjauksen ongelmiin. Hänellä on vain "piirteisyyttä" eli testeissä diagnostiset kriteerit eivät täyty joten lääkitystä ei suostuta kokeilemaan. Kuitenkin ne hänen ongelmansa esiintyvät arjen toiminnoissa, joita missään testeissä ei testata.
Diagnooseja hänellä kyllä on mutta ei tarkkaavaisuuden diagnoosia.
Oletan itse että jos lääke määrätään niin sille oikeasti katsotaan olevan tarvetta. Meillä sille nimittäin olisi tarvetta mutta ei edes suostuta kokeilemaan. Voisihan sen lopettaa yhtä nopeasti kuin aloittaa jos siitä ei olisikaan apua.
Heh. Siinä oli liikaa asiaa ;)