Muita, jotka ei tykkää käydä syömässä hienoissa ravintoloissa?
En ole mikään viini-ihminen, ja koen olevani niin tavis että joku fine-dining tuntuu vieraalta ja oudolta. En ole mikään porsaskaan tietenkään vaan ihan normaali, hyväkäytöksinen ihminen. Mutta jotenkin sellainen sievistely, pöytiin tarjoilu, viinisuositukset ym.. olenko ainoa, joka tuntee olevansa kuin vieraalla planeetalla jossain hienossa ravintolassa? Ehkä olen liian tottunut omiin nurkkiini?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään syytä maksaa pinseteillä kootusta annoksesta maltaita ja jäädä nälkäiseksi. Ei houkuttele.
Syö tai ole syömättä mutta enpä ole vielä koskaan jäänyt nälkäiseksi fine diningissa.
En minäkään välitä. Niissä on vaivaannuttavaa istua yksin odottelemassa annoksia, laskua jne. Enkä yleensä oikein tykkää ruoastakaan, kai mun maku on vaan jotenkin juntti kun moni mättö maistuu paremmin kuin tasokas fine dining.
Mä. Iso syy on, että olen kasvissyöjä, ja noiden paikkojen kasvisannokset on usein ala-arvoisia, esim. puuttuu kokonaan proteiini niin että vaikka 7 ruokalajin menustakin voi jäädä nälkäiseksi. Mutta ei se pönöttävä tunnelmakaan jotenkin nappaa yhtään. Useimmiten sinkkuna syön yksin, niin mieluummin käy jossain rennommassa paikassa missä on ok röhnöttää kännykkään uppoutuneena.
Vierailija kirjoitti:
Mä. Iso syy on, että olen kasvissyöjä, ja noiden paikkojen kasvisannokset on usein ala-arvoisia, esim. puuttuu kokonaan proteiini niin että vaikka 7 ruokalajin menustakin voi jäädä nälkäiseksi. Mutta ei se pönöttävä tunnelmakaan jotenkin nappaa yhtään. Useimmiten sinkkuna syön yksin, niin mieluummin käy jossain rennommassa paikassa missä on ok röhnöttää kännykkään uppoutuneena.
Joo, just tää että itsekin tykkään sellaisesta rennosta tunnelmasta, eikä hienoissa ravintoloissa oikein ole sellaista. Ap
Noissa tulee lähinnä käytyä, jos työhön liittyen työnantaja tai asiakas tarjoaa. En kyllä erityisemmin välitä. En yleensä erityisemmin pidä ruoasta, ja esim. tarjoilijoiden pitkät selitykset ruokalajeista ja viineistä on teennäisen kuuloisia.
Olen aika nirso ruoista vielä,on paljon asioita mitä en syö, esim. merenelävät, hapanmaitotuotteet, joten osa ruokalajeista menee usein maistamatta kun niissä on näitä. joskus pyydän vegaaniannoksen, niin vältän nuo, mutta ne on usein tylsiä.
Me oltiin miehen kanssa joskus ulkomaanreissulla ja otettiin siellä 5 ruokalajin fine dining-illallinen. Oli se kyllä todella överiä hienostelua, huh! Pikkukokkare ruokaa tuotiin tunnin välein eteen. Ja se ruoan kanssa juotu viini olisi pitänyt etukäteen tilata, mutta emmehän me juntit sellaista tienneet, ja tarjoiijatarkin naurahteli meille kuin kuninkaallinen, kun emme olleet juoma-asiaa etukäteen hoitaneet. Oltiin pilkallisten ja nauravien katseitten kohteena koko se pitkäpiimäinen ilta. Ja minulla oli myös nälkä, kun se monen tunnin pikkunapostelu vihdoin päättyi. Lähdettiin "ruokailun" päätteeksi sitten vielä pitsalle.
Tuo on yksi niistä asioista joista muka pitäisi tykätä. Ja en tykkää 🙂 Syömissäni ruoissa ei sinänsä ole ollut vikaa, mutta juuri se pönötys, en vaan koe saavani rahalle vastinetta. Haluan syödä rennossa ilmapiirissä (joka ei tarkoita myöskään jotain meluista, hälyistä ja kaikuvaa pikaruokapaikkaa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään syytä maksaa pinseteillä kootusta annoksesta maltaita ja jäädä nälkäiseksi. Ei houkuttele.
Syö tai ole syömättä mutta enpä ole vielä koskaan jäänyt nälkäiseksi fine diningissa.
Ehkäpä ne annokset anorektikolle riittävätkin, perusterveelle aikuiselle ei.
Samana paskana se tulee ulos päivän päästä, vaikka kuinka paljon maksaisi.
Lähinnä jossain ulkomailla tuli käytyä ökyravintoloissa. Ei ole oikein mun juttu. Enää en käy koskaan ravintoloissa, koska on niin paljon ruokarajoiteita, että ei viitsi hyppyyttää henkilökuntaa kummallisilla vaatimuksilla. Siis yhteensä perheellä, on suolaton, on gluteeniton, on vege, on muuten vain nirso.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä jossain ulkomailla tuli käytyä ökyravintoloissa. Ei ole oikein mun juttu. Enää en käy koskaan ravintoloissa, koska on niin paljon ruokarajoiteita, että ei viitsi hyppyyttää henkilökuntaa kummallisilla vaatimuksilla. Siis yhteensä perheellä, on suolaton, on gluteeniton, on vege, on muuten vain nirso.
Unohtui vielä kaksi laktoositonta.
Tällä palstalla on kyllä pikemminkin poikkeus pitää fine dinestä.
Kasvissyöjälle ne on aika vaivaannuttavia paikkoja. Tekevät selväksi että vegeruoka on heistä vähemmän kiintoisaa, kun muille tulee upeita liha-annoksia sörsseleineen niin kasvissyöjä saa niitä iänikuisia ylikypsiä uunivihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
Saa niissäkin porsaanleikkeen. Sitä eivät ole pilanneet vielä missään ravintolassa ja saa vatsansa täyteen. Antaa körökaulojen ja hienohelmojen "nautiskella" siitä sitkeästä pippuripihvistä ja viidestä ranskisten palasesta. Näin olen firman reissuilla tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjälle ne on aika vaivaannuttavia paikkoja. Tekevät selväksi että vegeruoka on heistä vähemmän kiintoisaa, kun muille tulee upeita liha-annoksia sörsseleineen niin kasvissyöjä saa niitä iänikuisia ylikypsiä uunivihanneksia.
No nyt kyllä kiinnostaa että missä fine dine-paikassa olet saanut ylikypsiä uunivihanneksia?
Itse valitsen lounaspaikan sen perusteella syökö siellä työmiehiä. Niissä on paras hinta-laatu suhde.
Yksi tällainen on eräs huoltoasema, mutta sinne en enää lounasaikaan mene, kun ne aterioivat miehet haisivat niin bensiinille, että sain allergisen reaktion.
Jos ole vieraassa kaupungissa, kysyn paikalliselta, mikä on paras ravintola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä fine diningissä tulee kylläiseksi, kun syö kuuden ruokalajin menùn. Hinta on toki sen mukainen.
4 cl viiniä ylihintaan ja maksu sitä luokkaa että pahaa tekee. Aivan sairasta.
Vierailija kirjoitti:
4 cl viiniä ylihintaan ja maksu sitä luokkaa että pahaa tekee. Aivan sairasta.
Enpä ole törmännyt yhteenkään ravintolaan - halpaan tahi kalliiseen - missä viiniannos olisi 4cl. 4cl on väkiviinan annos, eli shotin. Jälkiruokaviininkin tarjoiluannos on yleensä 8cl.