Suositelkaa kissanhiekkaa ja neuvoja uudelle kissan omistajalle
Mikä on mielestäsi hyvä kissanhiekka ja miksi? Meillä ollut nyt käytössä ihan marketista ostettua Best Friend-Cattia kissanhiekkaa. Pöllyää jonkun verran, paakkuuntuu hyvin. Laitoin laatikkoon ohjeen mukaan n.7cm. Puhdistin päivittäin pissat ja kakat. Viikon jälkeen hiekkalaatikko alkoi haisemaan nenään ja pesin sen, sekä vaihdoin kaikki hiekat. Säkki 10kg ja hiekka riitti just ja just toiseen kertaan.
Kauanko tuollaisen 10kg säkin pitäisi riittää? Minulla ei kokemusta eri hiekoista, joten siksi nyt kyselen. Kuinka usein pesette hiekkalaatikon ja vaihdatte kaikki hiekat?
Kommentit (4)
Intersand Extreme Classic. Ei pölise ja pitää hajut loitolla. Riittoisaa ja paakkuuntuu hyvin.
Cats best- kissanhiekka on minun mielestäni paras. Se on aika kevyttä hiekkaa ja myös paakkuuntuu. Se vähän kalliimpaa hiekkaa mutta itse tilaan ainakin sitä 17 kg säkissä Zooplussalta.
Ajat muuttuu kissa ei, ennen kelpasi hiekkarannan hieno hiekka , taikka soramontulta haettu, maksoi nolla markkaa.
Meillä on käytössä Ever Clean kissanhiekkaa. Hiekkaa kyllä kuluu aika tavalla eli siihen menee huomattavasti rahaa. Seulon aika tarkkaan kaikki paakut ja rapsuttelen laatikon kyljestä.