Oho, välinehuoltajan palkka 2700, opinnot vissiin pari vuotta max
Mulle tarjottiin 3,5v sosionomiopiskelujen jälkeen työtä noin 2500 palkalla. Tasan ei käy.. täytynee lähteä uudestaan kouluun..
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne tekee rasvaa jotain suksia vai
No vaikkapa sähkökäyttöisen potilassängyn korjaus tai hengityskoneen huolto. Hyvä välinehuoltaja hallitsee monipuolisesti insinööritaitoja. Niillä paremmilla taitaa olla jokin muu titteli kuin välinehuoltaja ja sen myötä parempi palkkakin.
Sulla menee nyt välinehuoltajat ja apuvälineteknikot ihan täysin sekaisin! Välinehuoltajat laittavat pesukoneen päälle
Apuvälineteknikko tekee kyllä ihan muita asioita kuin korjaa sänkyjä.
Hoitoalan homot nussii.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistövälittäjän palkka voi olla 20 000e kk ja koulutus on 0 tuntia. Isännöitsijän tutkinto 2vk ja ansioit vero mukaan 20 milj vuodessa. Parturin palkka 0 vk tutkintoa jopa 500 000 vuodessa. Yliopiston repuuttanut putki-insinööri ja nyt omaisuutta 50 milj pelkällä huijauksella. Joka toinen maanilveilijä tekee pakollisen 3kk viljelyn lisäksi maanviljelyn vähennysten takia tiliä vähintään 500 000 e vuodessa(ilmaiset löpöt vo vuosikymmeniä ja nyt sähköt ja taksiluvat) kansa maksaa tai kela. Ei ihmetytä ei vai kaipaatko lisää esimerkkejä vaikka lääkäreistä juristeista jne? Tämän vuoksi maa on konkurssissa kun kukaan muu ei maksa veroja kuin palkansaajat ja eläkeläiset.
Voi raukka, kyllä sun elämäs on julmaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää, minkälaisilla meriitellä nämä toisten ihmisten opiskelut, ammatit, palkat ym. lyttäävät oikein riehuvat. Alentuvatko esim. akateemiset ihmiset tähän? Tuntuu hullulle, että haukutaan vaikka joitakin maisteritutkintoja pilipalitutkinnoiksi, mitähän he itse ovat? Jokainen voi olla tyytyväinen, kun on ammatin hankkinut.
Luulen että kyseessä on hyvin heikkomieliset katkerat ihmiset, joiden heikko ego vaatii pönkitystä oksentamalla muita "alentavaa sisältöä". Tosiasiassa tuovat vaan esiin oman ruman tietämättömän sisinpänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaa käyttökuntoon mm. ne instrumentit mitä kirurgi käyttää leikkaussalissa.
Eikös siihen pysty kuka tahansa? Toisin kuin kirurgiksi..
Ei pysty, kyllä sulla pitää olla tietoa ja taitoa. Ei ihan kaikesta ole niitä verisiä instrumentteja puhdistamaan. Pitää tietää miten ja missä puhdistetaan ja osata käyttää autoklaavia.
Haluatko ap ottaa työssäsi päivittäin riskin, että altistut verisille ja paskaisille teräesineille joissa pahimmillaan on hepatiitti tai HIV? Lisäksi kemikaalit ja koneet, joissa db ylittää helposti 80.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikkapa sähkökäyttöisen potilassängyn korjaus tai hengityskoneen huolto. Hyvä välinehuoltaja hallitsee monipuolisesti insinööritaitoja. Niillä paremmilla taitaa olla jokin muu titteli kuin välinehuoltaja ja sen myötä parempi palkkakin.
Sulla menee nyt välinehuoltajat ja apuvälineteknikot ihan täysin sekaisin! Välinehuoltajat laittavat pesukoneen päälle
Apuvälineteknikko tekee kyllä ihan muita asioita kuin korjaa sänkyjä.
Hoitoalan homot nussii.
Taitaa olla incelille kova paikka se?
Mua kiinnostaa tuo, että minkälaisessa työympäristössä maksetaan muka vain 1800€.
Olen siis itsekin koulutukseltani välinehuoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi onkin "huono lähihoitaja". Välinehuoltajan täytyy oikeasti osata jotain tai voi käydä ikävästi.
Tiskata välineet ja laittaa ne pussiin 😇
Et voi oikeasti luulla noin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaa käyttökuntoon mm. ne instrumentit mitä kirurgi käyttää leikkaussalissa.
Eikös siihen pysty kuka tahansa? Toisin kuin kirurgiksi..
Ei pysty, kyllä sulla pitää olla tietoa ja taitoa. Ei ihan kaikesta ole niitä verisiä instrumentteja puhdistamaan. Pitää tietää miten ja missä puhdistetaan ja osata käyttää autoklaavia.
Jep, siinä on vitsit vähissä, jos pilaat jonkin kalliin instrumentin väärällä käsittelyllä tai kokoat ruuvisetin päin helvettiä.
Leikkaus loppuu siihen paikkaan kun kirurgi huomaa huonosti pestyn välineen. Haluatko olla sen aiheuttaja?
Siis tekeekö jotkut koulutetetut henkilöt töitä alle 3500€ kuukausipalkalla? Nythän yritetään saada minimipalkaksi 15€/ tunti joka vastaa noin 2600€ kuukausipalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi onkin "huono lähihoitaja". Välinehuoltajan täytyy oikeasti osata jotain tai voi käydä ikävästi.
Tiskata välineet ja laittaa ne pussiin 😇
Et voi oikeasti luulla noin...
Taitaa olla sama, joka luulee että lähihoitaja pesee vain p*rseitä. Herää kysymys, että minkälainen ihminen arvostelee muiden ammatteja? Heikko itsetunto?
Välinehuoltajan täytyy osata laajasti huoltaa oikein mm. Leikkausinstrumentit, hammasvälineistö,endoskoopit.. Ei ihan yksinkertainen ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei paljoa kannata kyllä sosiaalialalle lukea :(
Paitsi jos lukee yliopistotutkinnon, ainakin lastensuojelussa on palkat yli 4 tonnia.
Kuka haluaa lastensuojeluun duuniin?
kyllä minä voin 4k palkalla tehdä huostaanottoja
Niin tärkeä työ että tuollainen palkka on käsittämättömän pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei paljoa kannata kyllä sosiaalialalle lukea :(
Paitsi jos lukee yliopistotutkinnon, ainakin lastensuojelussa on palkat yli 4 tonnia.
Muut korkeakoulutetut ajaa mersulla ohi, kun nysväät häviäjien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa tuo, että minkälaisessa työympäristössä maksetaan muka vain 1800€.
Kiinnostaa kans.
Niin ja vielä välinehuoltaja tilaa esim. leikkaus osastolle tarpeeksi ja tarvittavia instrumentteja, ei ihan mitä sattuu. Jos sieltä tuleekin hätä tapauksena leikkaukseen tyyliin puukotus haavan saanut, ei tehdä mitään jos ei ole valmiiksi tarvittavia steriloituja välineitä tilattuna varastossa.
Vierailija kirjoitti:
HUSilla. Joutuvat maksamaan isompaa ihan siitä syystä, että saisivat välnehuoltajia. Helsingissä 1800 euroa ei riitä, asuminen on niin kallista. Kaksiot on tuosta (brutto?) palkasta jo puolet. Yksiöitä löytyy 700 euron hintaan. Laske siitä.
Sulle voi siellä pikkupaikkakunnalla jäädä enemmän näppiin, koska asumiskulut voi olla satoja euroja halvempia.
Töitä on myös vkl.