Oho, välinehuoltajan palkka 2700, opinnot vissiin pari vuotta max
Mulle tarjottiin 3,5v sosionomiopiskelujen jälkeen työtä noin 2500 palkalla. Tasan ei käy.. täytynee lähteä uudestaan kouluun..
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hus
:D no ei ihme että hyvinvointialueet ovat lirissä, jos välinehuoltajillekin maksellaan tuollaisia. Itse tein tuossa haarukassa vuosia töitä amk:n jälkeen, ei ollut sote-ala.
Ymmärtkö edes miten vastuullisesta työstä on kyse??? Et ymmärrä. He mm huoltavat kaikki instrumentit ja laitteet, mitä leikkauksissa käytetään. Pitävät huolta, että ne ovat steriilejä ja kunnossa.
Onpahan surkeat palkat vaikka vaatii opiskeluakin. Kuulut pienituloisimpaan desiiliin jos tienaat alle 2400e/kk. Suuritulosimpaan pääsee jo noin 6100e kuukausituloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, 1800€/kk saan palkkaa.
Missä muka? Nyt puhutaan terveydenhuollon välinehuollosta 🤔
Ei ymmärrä neton ja bruton eroa.
Oho, niin täytyy olla ei kukaan saa enää noin vähän. Mulla (brutto) 2450€ ilman yhtään ikälisää, päivätyö.
Ap sen välinehuoltajan palkka ehkä siksi suuri, kun siihen lasketaan mukaan kokemuslisä eli ollut jo alalla kauan, kun sinä taas vasta valmistuneena haluat saman palkan kuin hän, joka on tehnyt jo monia vuosia töitä. Ja kerroit, että vähän aikaa sitten valmistuit? Miksi haluat saman palkan kuin se, joka tehnyt jo töitä, kun sinä ole vasta valmistunut töihin? Kyllä luulisi sen sinunkin palkan nousevan, kun vuosia kertyy enemmän ja myös kokemusta alalta. En ymmärrä lainkaan tätä kateutta toisia kohtaan, kun minä, minä olen vähän enemmän kuin tuo toinen ja vähän, vähän enemmän älykkäämpi ja enemmän, enemmän käynyt kouluja kuin tuo toinen ym. Kokemus tuo myös myöhemmin lisää palkkaa sinulle. Mutta en tiedä, miten tämä yhteiskunta nyt sitten kasvaa oikeasti talouden suhteen jatkossa? Kenties jatkossa meidät kaikki korvataan jollain älylaitteilla ja kenenkään ei enää tarvitse tehdä töitä?
Vierailija kirjoitti:
Ap sen välinehuoltajan palkka ehkä siksi suuri, kun siihen lasketaan mukaan kokemuslisä eli ollut jo alalla kauan, kun sinä taas vasta valmistuneena haluat saman palkan kuin hän, joka on tehnyt jo monia vuosia töitä. Ja kerroit, että vähän aikaa sitten valmistuit? Miksi haluat saman palkan kuin se, joka tehnyt jo töitä, kun sinä ole vasta valmistunut töihin? Kyllä luulisi sen sinunkin palkan nousevan, kun vuosia kertyy enemmän ja myös kokemusta alalta. En ymmärrä lainkaan tätä kateutta toisia kohtaan, kun minä, minä olen vähän enemmän kuin tuo toinen ja vähän, vähän enemmän älykkäämpi ja enemmän, enemmän käynyt kouluja kuin tuo toinen ym. Kokemus tuo myös myöhemmin lisää palkkaa sinulle. Mutta en tiedä, miten tämä yhteiskunta nyt sitten kasvaa oikeasti talouden suhteen jatkossa? Kenties jatkossa meidät kaikki korvataan jollain älylaitteilla ja kenenkään ei enää tarvitse tehdä töitä?
Se on aloituspalkka ja siihen tulee päälle kokemus ym lisät.
Hulluahan se on että opiskelet tupla-ajan amk:ssa ja palkka on vähemmän kuin vähemmän opiskelleella opistoasteella.
Sosionomin ei edes tarvitse osata mitään