Massiivitammi työtasot keittiöön lapsiperheessä, onko tuhoon tuomittu ajatus?
Tiedän kyllä että puista tasoa voi tarvittaessa hioa ja kun säännöllisesti öljyää, hylkii likaa aika hyvin. Mutta mitkä ovat realiteetit, kun perheessä alakouluikäisiä lapsia? Tämän tästä on sulanut mustikka laminaattitasolla, rasvainen voiveitsi tms. Olisiko viisasta odotella kunnes hieman varttuvat?
Turhamaisuus nostaa päätään, ja en millään malttaisi enää odottaa. Luonnollinen puu olisi niin ihana arjen ilostuttaja, se pieni luksus tämä kaiken härdellin keskellä, eikä hintakaan päätä huimaa.
Mutta asiasta kokemuksen kautta viisastuneet, kannattaako vaan niellä ja sietää vielä se muutama vuosi, että lapset osaavat vähän tarkemmin toimia?
Ja miten käyttäytyy lavuaarin vieressä, jos välillä roiskuu vettä? Voiko sen puun kyllästää öljyllä niin maan perusteellisesti, että ei vesi paljoa haittaa?
Kommentit (23)
Olen vela ja minulla on puutasot keittiössä. Hieman huonoon kuntoon ovat menneet. Mustuneet altaan ympäristöstä, homerenkaita juomalasin alla, tiivisteet pullistuneet, kuluneen näköinen muutenkin. Öljyäminen on korjannut vaurioita hieman. Tämä on vuokra-asunto, itse en varmaankaan olisi puutasoja valinnut. Eivät sovellu kaltaiselleni uusavuttomalle ja laiskalle siivoajalle.
Vierailija kirjoitti:
Puutaso on huono idea ihan kaikkiin keittiöihin. Kivitaso jotain muuta, kuin kalkkikiveä. Happo syövyttää kalkkikiviä. Kestävimmät on graniitti ja basaltti, jälkimmäinen näistä on minun valintani.
Kivi on kovaa. Tulee pahempaa jälkeä jos sitä päin kaatuu.
Minulla oli, eikä mielestäni ollenkaan sekamelska. Kunhan ovat toisiinsa sopivat sävyltään. Riippuu varmaan myös keittiön mallista ja koosta.