Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koko ajan tarve hankkia uusia astioita jne.

Vierailija
23.11.2025 |

Mihin tämä kyltymätön kulutustarve perustuu. Onko muita samanlaisia, jotka joka jumalan päivä silmäilee uusia astiastoja, sisustustavaraa, mattoja, koreja ym. roinaa, vaikka entisiäkin on yllin kyllin. Koti ei tunnu koskaan valmiilta/täydelliseltä, vaikka kodistani yleisesti pidänkin.

Tuo jatkuva selaaminenkin uuvuttaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mania?

Vierailija
2/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun elämääsi.   Kuki taalaa tyylillään.  Ei sitä sivullisten tartte selitellä  eikä itsekkään... Aamen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tee tuota. Konmaritin koko omaisuuden vuonna 2015 eikä sen jälkeen ole tehnyt mieli hankkia mitään.

Vierailija
4/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mania?

No eipä ole mania. En sanonut ostelevani holtittomasti, vaan tarpeesta (tunteesta) hankkia uusia. 

Vierailija
5/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa käytöstä. Itse en juuri koskaan osta mitään sisustus tai taloustavaraa. Lähinnä jos jotain oikeasti tarvitsee uusia. Tänä vuonna olen ostanut eteiseen uuden kuramaton, kun se mureni ja enemmän pikkulusikoita, kun niitä on hukkunut johonkin ja muutama paistinlasta. 

Vierailija
6/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on kuvottava tuossa suhteessa. Aina etsimässä uutta ostettavaa. Osti juuri viidennen paistinpannun. No, hän on muutenkin outo.

Vierailija
7/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi outoa käytöstä. Itse en juuri koskaan osta mitään sisustus tai taloustavaraa. Lähinnä jos jotain oikeasti tarvitsee uusia. Tänä vuonna olen ostanut eteiseen uuden kuramaton, kun se mureni ja enemmän pikkulusikoita, kun niitä on hukkunut johonkin ja muutama paistinlasta. 

Enemmän tuosta tavaroiden murenemispisteeseen kuluttamisesta tulee mieleen mielenterveysongelmat.

Vierailija
8/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on kuvottava tuossa suhteessa. Aina etsimässä uutta ostettavaa. Osti juuri viidennen paistinpannun. No, hän on muutenkin outo.

Kutsut äitiäsi kuvottavaksi, koska osti paistinpannun? Onko tämä sen kivityypin uusi tuleminen.

Vierailija
9/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kaupoissa katselemassa, niissä iskee yleensä houkutus ostaa. Mutta katselen ihmisten sisutusvideoita. Se tulee halvaksi.

Olen jo tyylini löytänyt ja monta haluamaani tavaraa ym. saanut ja niissä nyt sitten pitäydyn. Jos joskus huonoksi menevät, niin sitten ostan uutta.

Vierailija
10/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tuosta tavaroiden murenemispisteeseen kuluttamisesta tulee mieleen mielenterveysongelmat.

Miksi turhaan laittaa rahaa johonkin, ennen kun oikeasti tarvitsee? Minulla on myös 15v vanha telkkari, ja se toimii ja en aio vaihtaa, ennen kun se menee rikki. Aika vähällä käytöllä se on, eikä ole tärkeä tavara minulle. 

Vierailija
11/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sanoa, että homma laantuu siihen päivään,  kun ensimäistä kippoa tarjoat pois muuttavalle lapsellesi. En tiedä kuinka minulle olisi käynyt ilman lapsiani.

Vierailija
12/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat tekee kaikkensa, että ihmiset ostaisi uutta tavaraa. Netissä on kauniita koteja ja täydellisiä sisustuksia. Se on kuitenkin ihan itsestä kiinni uskooko että elämäni olisi jotenkin parempaa, jos verhot vaihtaisi. 

Ei kukaan voi sinun pään sisän nähdä ja tietää mistä se uuden ostamisen tarve tulee ja millä sen saisi korjattua.

Vierailija
13/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudompaa se on, että saa pikkulusikoita menemään hukkaan kotona. Meillä ne kulkevat väliä vetolaatikko, kuppi, suu, tiskiallas, kuivauskaappi, vetolaatikko.... jne. En tajua, missä kohtaa se menisi hukkaan.

Vierailija
14/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia kai tuo on. Pesän rakennus vietti. Kun ei ostele yli varojen. Ja sitä kaipaa miellyttäviä asioita ympärilleen. Minä olen vähä varainen mutta tykkään myös katsella koko ajan kaikkea 'ihkua'. Jos olisin rikas niin vaihtuisi sisustus usein. 

Vierailija
15/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi turhaan laittaa rahaa johonkin, ennen kun oikeasti tarvitsee? Minulla on myös 15v vanha telkkari, ja se toimii ja en aio vaihtaa, ennen kun se menee rikki. Aika vähällä käytöllä se on, eikä ole tärkeä tavara minulle. 

Sinä et selvästikään ole esteettinen vaan käytännöllinen ihminen. Minä en ainakaan katselisi mitään helv etin rumaa kuvaputkitelkkarinrouskua, vaikka toimisikin, jos huomaamattomampiakin vaihtoehtoja uudemmalla tekniikalla on tarjolla.

Vierailija
16/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dopamiininarkkaus.

Vierailija
17/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat tekee kaikkensa, että ihmiset ostaisi uutta tavaraa. Netissä on kauniita koteja ja täydellisiä sisustuksia. Se on kuitenkin ihan itsestä kiinni uskooko että elämäni olisi jotenkin parempaa, jos verhot vaihtaisi. 

Ei kukaan voi sinun pään sisän nähdä ja tietää mistä se uuden ostamisen tarve tulee ja millä sen saisi korjattua.

No tämäpä! Olet vaihtanut uuden sohvan, laittanut verhot, hankkinut kivat sisustuskorit ja muut härpäkkeet, ja kun kuvittelet tulleesi *valmiiksi* kotisi kanssa, on uudet trendit jo nousseet esiin. Ja taas alkaa uusien värien päivitys, ja uudet materiaalit ja iittalan kuviolautaset. Loputon tie.

Vierailija
18/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kuvittelee olevansa onnellinen vasta sitten kun on saanut jonkun tietyn tuotteen itselleen. Mainonta on juuri tätä varten, että saadaan ihminen ostamaan. Siispä kannattaa aina ensin ajatella tarvitseeko tavaran oikeasti vai haluaako sen vain hetkellisen mukavan olon saavuttamiseksi.

Vierailija
19/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudompaa se on, että saa pikkulusikoita menemään hukkaan kotona. Meillä ne kulkevat väliä vetolaatikko, kuppi, suu, tiskiallas, kuivauskaappi, vetolaatikko.... jne. En tajua, missä kohtaa se menisi hukkaan.

Lapset välillä heittää niitä vahingossa pois, kun syövät viiliä tms

Vierailija
20/34 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et selvästikään ole esteettinen vaan käytännöllinen ihminen. Minä en ainakaan katselisi mitään helv etin rumaa kuvaputki

Ihan tavallinen musta taulutelkkari on. Ei sitä ulkonäön puolesta erota uudemmasta. Kuvakin on ihan hyvä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme