Omaisen mahdollinen kuolema, ei ilmoitusta
Isoäiti joutui vuodeosastolle toiselle paikkakunnalle syksyllä. Silloin pidimme yhteyttä ja kertoi joutuneensa sinne lyhyesti. Nyt kun olen soitellut hänelle, puhelin pois päältä. Ei ole vastannut soittoihini tai viesteihini aikoihin.
On edunvalvonnassa, koska lapsensa (äitini) kanssa riitautunut.
Eli keneen ottavat yhteyttä jos on kuollut? Voiko lapsenlapsen roolissa tätä mitenkään selvittää?
Kommentit (8)
DVV puhelinpalvelu. Maksaa tosin jokusen euron. Nimellä, syntymäajalla/sotu, paikkakunta jne tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
"DVV puhelinpalvelu. Maksaa tosin jokusen euron. Nimellä, syntymäajalla/sotu, paikkakunta jne tarvitaan. "
Okei?? Mikä palvelu tämä siis on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"DVV puhelinpalvelu. Maksaa tosin jokusen euron. Nimellä, syntymäajalla/sotu, paikkakunta jne tarvitaan. "
Okei?? Mikä palvelu tämä siis on?
DVV on Digi-ja väestötietovirasto.
Vierailija kirjoitti:
Soita itse osastolle ja kysy suostuvatko kertomaan onko siellä hoidossa?
Eivät saa kertoa (yksityisyydensuoja).
Kertovat sille omaiselle, jonka nimi on heidän järjestelmässän. Eivät muille.
Siis isoäiti on edunvalvonnassa koska on riitautunut tyttärensä kanssa? Eihän se ole mikään syy edunvalvonnalle. Kysy tilannetta äidiltäsi, hän kuuluu kuolinpesään jos isoäiti on kuollut ja hänellä pitäisi olla tieto siitä.
Minun äiti oli hoitokodissa ja minulle ilmoitettiin 18 päivän päästä vasta ette oli kuollut. Raivostuin siitä todella paljon ja haastoin ne oikeuteen ja sain korvauksia veljeni kanssa 7500 euroa. Selittivät ettei ollut yhteystietoja vaikka todellakin niillä oli numeroni ja äidin asunnon keittiön ovessa oli numeroni.
Soita itse osastolle ja kysy suostuvatko kertomaan onko siellä hoidossa?