Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenrattailla eli hyökkäysvaunuilla meneminen massatapahtumaan

Vierailija
23.11.2025 |

Miksi teette sitä? Lasten paikka ei ole massatapahtumissa

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten paikka ei myöskään ole ravintolassa

Italiasa ja ranskassa normaalia, että lapsi on mukana ravintolassa.

Öööh. Mitä Italia tai Ranska meille kuuluu ?

Mosambikissa moni vaihtaa vauvan vaipat ruokapöydässä...

Olen eri, mutta kyllä minua ihmetyttää suomalainen lapsivihamielisyys. Ja ennen kuin joku alkaa lässyttämään jostain huonosta käytöksestä, niin monille huonoa käytöstä on ihan jo se, kun lapsi nauraa tai vauva jokeltaa. Tämä on fakta. Se kännissä örveltäminen ruokaravintoloissa on kuitenkin ihan fine monille.

Vierailija
22/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas katkerat valittaa... Pysy sinä vanhapiika-aikuinen pois lapsiperheiden tapahtumista!

Saako yksinhuoltajat osallistua?  Toivottavasti jälkikasvusi ei peri asennettasi toisiin ihmisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta kyllä minua ihmetyttää suomalainen lapsivihamielisyys. Ja ennen kuin joku alkaa lässyttämään jostain huonosta käytöksestä, niin monille huonoa käytöstä on ihan jo se, kun lapsi nauraa tai vauva jokeltaa. Tämä on fakta. Se kännissä örveltäminen ruokaravintoloissa on kuitenkin ihan fine monille.

Esim.Ranskassa jo pieniltä lapsilta vaaditaan käytöstapoja esim.ravintoloissa.  Suomessa lapsilla on lelut ruokapöydissä kotona ja ravintoloissa.

24/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietipä, jos ne kaikki taaperot juoksentelis siellä irrallaan 😄

Vierailija
25/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veli sanoi noita rattaita vahinkovankkureiksi.  

Sori ohis 

Oliko hänellä montakin tällaista vahinkoa? Onko tavallista teidän suvussa?

Vierailija
26/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim.Ranskassa jo pieniltä lapsilta vaaditaan käytöstapoja esim.ravintoloissa.  Suomessa lapsilla on lelut ruokapöyd

Etpä taida asioista juurikaan tietää :D ensinnäkin Ranskassa on tyypillistä puhua suht kovaan ääneen ruokailun lomassa. Siihen mahtuu myös lasten äänet. Suomessa istutaan hiljaa tai kännissä sitten huudetaan ja nauretaan kovaan ääneen, ei juuri keskustella. Lapset pidetään hiljaisina leluilla.

Vierailija
27/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vanhemmat pysykööt kotona kunnes lapsi on teini. 🙄

Vierailija
28/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kannata väitellä asiasta. Suomi on lapsivihan luvattu maa. Täällä ajatellaan että pitäisi jäädä seuraavaksi 18 vuodeksi neljän seinän sisään lapsen kanssa kun on sellaisen saanut.

Vierailija
29/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte nähneet mammojen ilmeet viime viikonloppuna, kun tungin perhetapahtumaan kissavaunujen kanssa :D.

Vierailija
30/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim.Ranskassa jo pieniltä lapsilta vaaditaan käytöstapoja esim.ravintoloissa.  Suomessa lapsilla on lelut ruokapöyd

Tämä! Lapset osaavat siellä istua ravintolan pöydässä yli kolme minuuttia ilman meluamista, ympäri ravintolaa juoksentelua tai tablettia/puhelinta. Lasta voi opettaa ja lapselta saa vaatia kohtuudella, tämä on Suomessa monelta unohtunut. 

Vierailija
31/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvoiva vanhempi on lasten etu. Ei se lapsi hyödy siellä massatapahtumassa olosta, mutta vanhemman mielenterveys kylläkin. Jotain parin kuukauden ikäistä vauvaa ei mieluusti jätä kenenkään hoiviin.

Parin kuukauden ikäistä vauvaa ei pidä viedä massatapahtumiin hommaamaan itselleen ensimmäistä virusinfektiota. Tuohan on jo puolustuskyvyttömän vauvan pahoinpitelyä.

Vierailija
32/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitte nähneet mammojen ilmeet viime viikonloppuna, kun tungin perhetapahtumaan kissavaunujen kanssa :D.

Mammojen? Luulenpa, että lapset ja vanhemmat pääasiassa tykkäävät kisuista. Ennemmin joku vanha kaikkea vihaava saisi kohtauksen siitäkin, kun "ELÄIMIÄ RAAHATAAN IHMISTEN SEKAAN, WÄÄWÄÄ".

Vierailija
33/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkäysvaunuilla... 🤣

Mitäs he pyörätuolilla liikkuvat ovat?

Vierailija
34/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis pitää mennä mahdollisimman suosittuun ja täyteen pakattuun tapahtumaan jos jälkeen päin pitää valittaa että oli liian täyttä ja liian tungosta?

Silloin on parempi mennä muualle

Vierailija
35/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko usein massatapahtuma ovat järjestetty nimenomaan lapsille esim. joulun avajaiset ja siksi ovat maksuttomia. 

Kuka aikuinen menisi ilman lasta?

Vierailija
36/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelässä lapset saa litsareita jos eivät käyttäydy.  Mutta ravintolakulttuuri on muutenkin erilaista ei sitä pohjoismaihin voi verrata. Täällä joutuu panostamaan rahaa ruokailuun ei etelässä. Jos sielläkin ihmiset maksaisi kolminkertaisen hinnan ruokailusta niin voisivat katsoa vinoon jos viereisessä pöydässä huudetaan puoli tuntia. 

Vierailija
37/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyökkäysvaunuilla... 🤣

Mitäs he pyörätuolilla liikkuvat ovat?

Ap kieltäisi heidänkin osallistumisensa jos saisi päättää.

Vierailija
38/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa tai Italiassa lapsi jos missä on tervetullut ravintolaan ja henkilökunta palvelee viimeisen päälle ja jos joku ruoka ei maistu, siellä ollaan valmis tekemään toinen annos samaan hintaan. Ovat tosi lapsirakas ja myönteinen kansa. Usein menenkin lasten kanssa syömään, saadakseni palvelua, kun aikuisille ei ole niin hällä väliä, mutta siellä lapsia palvotaan. 

Vierailija
39/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten vertaat meitä maahan, jossa lasten fyysinen kuritus on vielä yleistä ja hyväksyttyä

Vierailija
40/137 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veli sanoi noita rattaita vahinkovankkureiksi.  

Sori ohis 

Onpa sulla omaperäinen veli, tätä vitsiä ei kukaan ole koskaan kuullutkaan!