Miksi aina jos nainen tienaa enemman, perheessa on tarkasti jaettu kuka maksaa mitakin? Ja jos mies tienaa enemman " meilla on yhteiset rahat" ?
Olen todella järkyttynyt av:n asenneilmapiiristä koskien perheen rahankäyttöä. Lukekaapa vaikka tuo ketju missä halutaan muutosta perheen raha-asioihin.
Jos nainen tienaa enemmän, HÄN on palkkansa ansainnut ja saa käyttää sen ihan mihin haluaa. Näin siis kotiäitien mielestä. Jos mies rutisee vastaan, pitäköön suunsa kiinni tai lähteköön koko perheestä, eihän hänellä ole sananvaltaa kun ei luuseri tuo enempää rahaa taloon. Tietysti jos oikein hellämielisiä ollaan, niin menot jaetaan tiukasti puoliksi - vaikka miehelle jäisi vähemmän käyttörahaa se on hänen oma syynsä, mitäs ei hommaa paremmin palkattua työtä.
Jos taas mies tienaa enemmän ja nainen on lähes persaukinen, on miehen palkan oltava naisen vapaassa käytössä. Täytyyhän perheessä olla kaikilla sama elintaso eikä voida erotella mun ja sun rahoja. Jos mies erehtyy vihjaamaan että voisihan vaimokin yrittää kantaa kortensa kekoon, on hän alistava paskiainen. Kaikki " meillä on yhteiset rahat" -fanaatikot ovat kotiäitejä, joilla ei juuri omia tuloja ole. Niinpä, miksipä ei silloin yhteiset rahat?
Kommentit (14)
Minä en tiedä yhtään miestä joka ei hoitaisi myös kotia ja lapsia
Ihan normaalia. Naiset tienaa melkein aina vähemmän ja ovat kotona vuosia lasten kanssa. Musta se on kuitenkin ihan ok
ja nainen taas huolehtii aina lapsiensa tarpeistaja varmaankin myös kodin hankinnoista, ja ehkä sen jälkeen käyttää loput itseensä. No ei tässäkään tapauksessa ole reilua että mies jää vähemmälle käyttövarannolle.
Minusta olisi väärin, jos vaatisin miestä maksamaan yhtä paljon ruuasta ja laskuista kuin minä teen, eli jakaisinmme puoliksi menot. Silloin hänelle ei jäisi omaan käyttöön mitään. Nyt maksan kaiken ruuan ja puolet laskuista ja lastemme menot, hänelle jää itselleen suurin piirtein yhtä paljon kuin minulla, näin meilä ja minusta tämä on oikein! Ei se ole välttämättä sen ihmisen " vika" , jos tienaa vähemmän!
Vierailija:
Ihan normaalia. Naiset tienaa melkein aina vähemmän ja ovat kotona vuosia lasten kanssa. Musta se on kuitenkin ihan ok
Naisen ei ole mikään pakko tienata vähempää, eikä mikään pakko olla vuosikausia kotona. Tosin jos älykkyys riittää vain uusien ja uusien lasten synnyttämiseen niin sitten voi olla näin.
siis se että minä tienaan enemmän ja se että mies tienaa enemmän (noh, mies tienaa muutaman kympin enemmän kuussa joten ei oikeasti " kunnolla" enemmän). Mutta siis meillä ei kyllä ole pidetty tiukasti kiinni ikinä mistään " sinun ja minun" rahoista vaikka omat tilit onkin, se maksaa jolla on enemmän rahaa tai joka sattuu laskun jääkaapin ovesta ottamaan...
Myös ukon vaatteet ja puhelinlaskun...
Ottaa niin päähän toi lokkeilu, aluksi oli niin rahamiestä.
Varokaa joutumasta samaan, noita ei itseä haittaa myöhästyneet ja perintään menevät laskut, mä en itse jätä ikinä laskuja eräpäivän jälkeen.
vaikka tienaan enemmän kuin mieheni. Välillä voi olla sitten taas toisinkinpäin, jos olen vaikka lasten kanssa kotona. Yksi perhe, yhdet rahat, so simple.
ainakaan niin ollut. Koska en pitänyt siitä mitään haloota, mies ei ennen palkkatodistusta edes huomannut että tienasin enemmän kuin hän. Meillä minä huolehdin raha-asioista, joten mies harvemmin edes tietää mitä tulee ja menee. On tyytyväinen kun irtoaa rahaa isoihin hankintoihin.
Eipä meillä ainakaan. Rahat on täysin yhteiset. Kotitöiden kanssa olen kyllä tarkka ja molemmat tekee osansa. Onneksi tämäkin on niin itsestään selvää, ettei tarvi koskaan asiasta vääntää.
hoitovapaan korvausta itseeni, vaan yhteisiin menoihin meni nekin.
Sain vapaasti käyttää mieheni rahoja tarvittaviin laskuihin, mutta en ikimaailmassa olisi kehdannut käyttää hänen rahojaan omiin menoihini!
Nyt, kun olen töissä jälleen, maksamme yhteisiä menoja sen tarkemmin laskematta, mutta varsin tasapuolisesti kuitenkin ja kumpikin maksaa omat huvituksensa.
ei sallisi vaimonsa ostaa mitään - edes perustarvikkeita!
Aika suoraoikoisen analyysin olet tehnyt...
Mun kaverilla on toisin päin. Eli mies töissä ja tienaa hyvin. Kaveri kotona lasten kanssa. Ja mies pitää rahansa. Kaveri maksaa ruuan, lasten vaatteet ja kaikki kodin hankinnat.