Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hätäkeskuspäivystäjäksi?

Vierailija
22.11.2025 |

Ammatti kiinnostaa ja olen aina välillä miettinyt hakemista. Koulutuksen nykyinen paikkakunta vaan ei itselle käy, en voi muuttaa 1,5v toiselle paikkakunnalle. Ensi vuonna koulutus järjestetään poikkeuksellisesti lähempänä joten nyt jos koskaan 👍

Onko täällä alalla toimivia, kenties lähivuosina aloittaneita? Onko edes toivoa tulla valituksi ilman lähärin tutkintoa? Paljonko palkka on? Ilmeisesti peruspalkka jotain 3500e, paljonko lisien kanssa? Millainen työympäristö ja onko työ henkisesti rankkaa? Maksetaanko koulutuksen ajalta palkkaa? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelu on palkallinen

m42 pohjois savo

Vierailija
2/7 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ihmeessä, on siihen ajatukseen sitten hakemispolun myötä helpompi tottua jos ja kun pääset eteenpäin aina psykologisiin testeihin asti ym. Ettei sitten elokuussa kaduta ettet edes hakenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän saattaisi osua täälläkin. Jäin yhteishaussa varasijoille voisi olla just mun juttu. Pitääpä tutkailla. 

Vierailija
4/7 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mitä itse olen hätäkeskukseen soittanut, niin ei ole hääviä se osaaminen siellä. Yhdellä oli äänet niin hiljalla mikrofonissaan etten kuullut mitään mitä se sanoi, hän löi luurin minulle korvaan kun pyysin laittamaan vähän ääntä. Seuraava suhari joka vastasi ei ymmärtänyt seuraavaa ohjetta: Olemme keskussairaalan edestä menevän tien varressa kaupungin keskustan suuntaan 100 metriä tien vasemmalla puolella. Ambulanssi soitti minulle ja sanoi ettei hätäkeskuspäivystäjä ollut ollenkaan ymmärtänyt ohjettani :D

Vierailija
5/7 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niillä yleensä ole taustakoulutuksena poliisin tai hoitoalan tutkinto? En usko, että jostain perus konttorihommista on mitään mahdollisuutta päästä.

Vierailija
6/7 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
7/7 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmalla koulutuksella ei ole merkitystä, soveltuvuus ja pääsykokeet ratkaisevat. 

Työ on vuorotyötä, pääosin 12 tunnin vuorot. Puhelut kaikkea maan ja taivaan välillä, epäselvistä sijainneista soittelevia tai muuten vaan höpöjä puhujista kuolevan ihmisen viimeiseen puheluun ja rajun väkivallalla kohteena oleviin, palaviin koteihin ja kuolleena löytyneisiin lapsiin tai vanhempiin. Tavallista turvallista elämää elävä ei välttämättä edes ymmärrä minkälaista pahaa maailmassa voi tapahtua. 

Mutta työ on myös antoisaa ja mielenkiintoista. Palkka on hyvä mutta sen vastapainoksi olet töissä yöt ja viikonloput. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän