Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun sanot nimesi, pitääkö sinun sanoa jotain selventävää?

Vierailija
21.11.2025 |

Vaikka että y:llä tai ch:lla tms? Onko se rasittavaa? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimen joudun käytännössä aina tavaamaan, etunimi on tavallinen. Ei haittaa, olen tottunut pienestä pitäen käytäntöön. En ole harkinnut nimen muutosta, ajattelen että kun on isällenikin kelvannut niin itsekin ylpeydellä kannan.

Vierailija
22/27 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla niin sanon suomalaisen nimen paikallisella painotuksella ja jo kysymättä tavaan kirjain kirjaimelta. Etunimi onneksi suomalais-kansainvälinen tyyliin Laura tai Emma eli se yleensä ymmärettään yhdellä kertaa paikallisesti lausuttuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että olen Pertti Pasanen mutta en se Pertti Pasanen (nimet muutettu) Useimmat kyllä älyää että asia on näin, eli kyseessä on vitsi.

Vierailija
24/27 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun! Ja kyse perisuomalaisesta sukunimestä, jonka pystyy vielä ääntämään selkeästi ja silti menee väärin joka toinen kerta. 

Vierailija
25/27 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun painottamaan viimeistä tavua, koska lapsuudessani se kuultiin aina väärin. Nimeni yleistyi kyllä 2010-luvulla, mutta yhä saan kirjeitä ja sähköposteja, joissa nimeni on kirjoitettu väärin. Kaikista rasittavimpia ovat ihmiset, jotka alkavat jankkaamaan siitä mikä nimeni on. Yhden kirjaimen jos poistaa, niin tuloksena on eräs paljon yleisempi nimi, ja jotkut vanhemmat ihmiset varsinkin väittävät että nimeni on oikeasti tämä. 

Onpa ärsyttävää! En kestäisi tuommoista. Sain lapsena kuulla nimestäni aina ihmettelyä, nykyään se on suht yleinen. 

Vierailija
26/27 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla niin olen tottunut tavaamaan nimeni usein. Suomessa kaikki osaavat sen.

Meillä samat.

Vierailija
27/27 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, minulla on suht selkeä ulosanti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän