Olette nyt viikkotolkulla hysteerisesti puhuneet Marinin ottamasta velasta, oletko vieläkään tietoinen että tämä perustui valheeseen
Huomaan, että täällä roikkuu vieläkin ties kuinka monta avausta aiheesta. Se alkuperäinen valhe oli tämä : Valtiontalouden tarkastusvirasto VTV julkaisi keskiviikkona raportin, jossa se väitti Sanna Marinin (sd.) johtaman hallituksen lisänneen valtion pysyviä menoja peräti 11 miljardia euroa.
Nyt tieto on oikaistu, kritiikin ja faktojen tarkastamisen jälkeen. Oikea luku on ainoastaan 3 miljardia.
On jännä kuinka valheet ja propaganda jää elämään, mutta oikaistua tietoa ei saada samalla tavalla ihmisten tietoon. Näin se propaganda toimii. Suomi on alentunut käytännössä johonkin diktatuurivaltion informaatiosotaan.
Ja nyt joku kiljuu, linkki sitä ja linkki tätä. Kun VTT on itse kertonut olleensa väärässä, valhe jäi elämään nyt pysyvästi.
https://www.ku.fi/artikkeli/5237532-vtv-tuhosi-arvovaltansa-raportillaa…
Kommentit (10)
Suomessa saa ilmeisesti valehdella veronmaksajien piikkiin niin paljon kuin huvittaa ilman mitään seuraamuksia. Nyt myhäillään tyytyväisenä, kun eihän valheen korjaus tietenkään ole mediassa samalla tavalla esillä kuin itse valhe.
Kas näin se propaganda toimii, olemme kuin joku banaanivaltio. Vanha kikka, valehtele, tule mediaan ja rummuta valhetta jokapaikassa, senjälkeen kun valhe paljastuu, media tekee pikku uutisen johonkin alanurkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalsta ei ole tunnettu lähdekriittisyydestä (tai luetunymmärtämisestä).
Lähdekritiikki
Mikä lähdekritiikki on?
Huutista uskotko oikeasti Kansan uutisten propagandaan?!
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin myös absurdia, kun tästä kertoo, jonka VTT itse on myöntänyt, että luvut meni pieleen, Marinin ottamaa pysyvää velkaa liioiteltiin ja se olikin vain 3 miljardia, väitetyn 11 miljardin sijaan, ihmiset ei vieläkään halua uskoa.
Kuinka vedätettävissä jotkut ihmiset on ja kuinka poterossa pitää olla, jos haluaa vaikka väkisin uskoa virheellistä paikkaansa pitämätöntä tietoa.
Taas joku vasemmistolaisesta puoluetoimistosta linkkaa tämäb kommunistilehden kieroilevan artikkelin tänne.mÄlä jaksa. VTV:n tutkimus oli aivan oikea, vaikka dempukat koettivat epätoivoisesti selityttää sitä vääräksi. Kyse on tulkintaeroista.
Osa ihmisitä on vaan niin tyhmiä, että juuttuvat hokemaan jotain asiaa. Ovat juuri tiettynä päivänä sattuneet lukemaan jonkun uutisotsikon (seuraavat maailmaa sillä tasolla, että luen uutisia 2 kertaa vuodessa) ja se jää sitten pyörimään pienissä aivoissa ja sehän on sitten se absoluuttinen totuus.
VTV:n laskelmat ovat oikein. Kansan uutiset lähteenä koettelee nauruhermojamme.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku vasemmistolaisesta puoluetoimistosta linkkaa tämäb kommunistilehden kieroilevan artikkelin tänne.mÄlä jaksa. VTV:n tutkimus oli aivan oikea, vaikka dempukat koettivat epätoivoisesti selityttää sitä vääräksi. Kyse on tulkintaeroista.
HE OVAT ITSE MYÖNTÄNEET VTT MYÖNSI ETTÄ LUVUT MENI PIELEEN. VTT ITSE KORJASI LUVUN, PYSYVÄ VELKA OLIKIN VAIN 3 MILJARDIA, 11 MILJARDIN SIJAAN.
MIKSI ET YMMÄRRÄ, YMMÄRRÄTKÖ SUOMEA, OLETKO ÄLYLTÄSI JOTENKIN VAJAA.
Propagandaa syydettäessä totuudella ei ole merkitystä. VTV:n oikaisu ei ole minkään lehden keksintöä.