Vuokranantaja heittää minut ulos
Vuokrarästejä on kolmisen tonnia. Mutta maksan aina jotain joka kuu. Sossusta tulee osa. Tosi törkeää minusta. Olen kuitenkin melkein maksanut vuokran aina.
MITÄ NYT TEEN??? En saa uutta asuntoa kun ei ole luotto_tietoja .
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Välittääkö esim kirkko asuntoja meille joita elämä kohdellut kaltoin? Äitin luo en näin päälle kolmikymppisenä viitsisi muuttaa. AP
Siis sinulla on kuitenkin paikka mihin mennä? Et joudu jäätymään pakkasiin kadulle, mutta ei ole tarpeeksi?
Mikä on asumis neuvoja? Saako sitä kautta asunnon? Pitäisi olla lieventävä asianhaara että on menossa asunto alta. Vuokranantaja kyllä on valitellut ja pyytänyt vuokria. Mutta sitten sanoi kuukausi sitten että nyt pitää purkaa sopimus. En ajatellut et olisi tosissaan. Ja sanoin et yritän kyllä maksaa. Ja sit yhtäkkiä tuli viesti että asunto pitää nyt luovuttaa! Ennen joulua vielä! AP
Aika julmaa viedä toiselta koti alta! AP
Vierailija kirjoitti:
Mikä on asumis neuvoja? Saako sitä kautta asunnon? Pitäisi olla lieventävä asianhaara että on menossa asunto alta. Vuokranantaja kyllä on valitellut ja pyytänyt vuokria. Mutta sitten sanoi kuukausi sitten että nyt pitää purkaa sopimus. En ajatellut et olisi tosissaan. Ja sanoin et yritän kyllä maksaa. Ja sit yhtäkkiä tuli viesti että asunto pitää nyt luovuttaa! Ennen joulua vielä! AP
No mitä oikeen luulit?
Kiesus et nousee karvat pystyyn tästä aloituksesta, kertoo paljon nuoremman porukan ajatusmaailmasta. Juuri tällaisten takia meidän vuokra-asuntoihin valitaan hyvin tarkalla seulalla asukkaat ja vuokraus menee välittäjien kautta.
Hahaa rotta lentää pihalle. Mut jos apuja haluat niin maksan suikkelista 10€/kerta.
No sun pitää ottaa yhteys sosiaalitoimeen. Ei Kelaan vaan kaupungin tai kunnan sosiaalitoimistoon ja selittää tilanne. Sieltä irtoaa ainakin neuvoja jollei muuta. Ja jos olet asunnoton muutat kotiin tai kavereiden luokse hetkeksi.
Perussääntö on että vuokra maksetaan aina ensimmäisenä ja joka kerta päivälleen ajoissa. Monta kertaa oon ollut nälissäni eikä ole ollut paljoon varaa, mutta aina hoidettu asunto, sähkö ja puhelinlasku. Kannattaa miettiä asia myös vuokranantajan näkökulmasta ja kuinka ikävästi teet hänelle jos hänen pitää alkaa kysellä vuokran perään. Asunnosta on myös kuluja kuten vastike, kiinteistövero ym. joka vuokranantajan pitää maksaa. Mulle on kunnia-asia olla hyvä kansalainen ja vuokralainen eikä mun ahdinko ole muiden syytä tai muiden vastuulla.
Et voi tietää miten kuseen olet saanut vuokranantajasi. Hänellä voi myös olla maksuja rästissä sinun ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä tylyä porukkaa. Näin lama-aikana on vaikea tienata vuokra rahat. T. AP
Uskon, että on vaikeaa, mutta ei vuokranantajalla ole mitään velvollisuutta ottaa osaa sinun taloudellisiin vaikeuksiisi. Sitä varten on pankit, kela ym. Vuokranantaja hoitaa omaa talouttaan, hoida sinä omat asiasi.
Et myöskään viitsinyt vuokraasi maksaa eli muutat äitisi luo.
Kun ulos otto tulee suorittamaan häädön. Sillä on velvollisuus. Sanoa sulle paikallisen sosiaalitoimiston osso. Ja tai asunnottomien yömaja.
Sun olisi sen ekan tonnin rästin kohdalla pitänyt ottaa asumisneuvojaan ja paikalliseen sossuun yhteyttä.
Ei nekään mahdottomiin ala. Toi 3 donaa on liikaa. Vuokrarästejä toisinaan anotaan harkinnanvaraisena toimeentulotukena. Perusteltuna saa. Pitää olla hyvät perusteet.
Vierailija kirjoitti:
Välittääkö esim kirkko asuntoja meille joita elämä kohdellut kaltoin? Äitin luo en näin päälle kolmikymppisenä viitsisi muuttaa. AP
Muuta isän luo.
Vierailija kirjoitti:
Perussääntö on että vuokra maksetaan aina ensimmäisenä ja joka kerta päivälleen ajoissa. Monta kertaa oon ollut nälissäni eikä ole ollut paljoon varaa, mutta aina hoidettu asunto, sähkö ja puhelinlasku. Kannattaa miettiä asia myös vuokranantajan näkökulmasta ja kuinka ikävästi teet hänelle jos hänen pitää alkaa kysellä vuokran perään. Asunnosta on myös kuluja kuten vastike, kiinteistövero ym. joka vuokranantajan pitää maksaa. Mulle on kunnia-asia olla hyvä kansalainen ja vuokralainen eikä mun ahdinko ole muiden syytä tai muiden vastuulla.
Sillä vuokranantajalla on parikymmentä sijoitusasuntoa ympäri suomea, tuskin edes huomaa jos yhdestä ei tulekkaan maksut ajoissa.
Muuta telttaan ja kerää pulloja loinen
Konalan jauhelihamies on paras👴🏻🥩
Miten elämä on kohdellut sinua kaltoin?