Tämä nykyajan diagnoosien metsästys.
Ihmiset vaan on yksilöitä, erilaisia!
Harvoin on diagnoosiin perusteita. Keskitytään tuntemuksiin ja ominaisuuksiin liiaksi ja tehdään vääriä oletuksia luullen lievän piirteen vuoksi narsistiksi, autistiksi, adhdksi jne.
Ottakaa asioista selvää ennenkuin "diagnosoitte" jonkun väärin perustein.
Kommentit (4)
Ei ihmiset halua nähdä yksilöitä tai ymmärtää erilaisia taustoja. Yhtä naurettavia ovat ne masentuneet ja muut mukasairaat, jotka pakenee diagnoosiensa taakse, jotta ei tarvitse ottaa mitään vastuuta. Isosssa kuvassa koko Suomi elää jossain ylemmyydenharhassa ja toistaa samaa me suomalaiset -mantraa vain pönkittäkseen egoaan narsistisilla saduilla.
Carl Jung sanoi, että tuokaa minulle selväjärkinen ihminen niin parannan hänet. Siis että on ihan pähkähullu ajatuskin, että kukaan ihminen voisi olla jotenkin "mieleltään terve". Eli miksi erikseen metsästää jotain diagnoosia?
Vierailija kirjoitti:
Carl Jung sanoi, että tuokaa minulle selväjärkinen ihminen niin parannan hänet. Siis että on ihan pähkähullu ajatuskin, että kukaan ihminen voisi olla jotenkin "mieleltään terve". Eli miksi erikseen metsästää jotain diagnoosia?
vatmaan siksi, että asiat eivät ehdi mennä pahoiksi? toki jos oireet eivät itse ja ympäristöä haittaa niin ei tarvitse.
Mitä jos ensin itse ottaisit hieman asioista selvää?