Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vinkit murrosikäisen kanssa toimimiseen?

Vierailija
18.04.2007 |

Mikä oli mielestäsi paras oivallus, mikä pelasti monta tilannetta? Miten pääsitte yli murrosiän myrskyt?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus lukenut viisauden että murrosiän ongelmat johtuvat vanhemmista! Eivät osaa antaa lapselle tilaa ja vastuuta.

Minusta se pitää hyvin paikkansa. Nuorta täytyy opettaa, että hänelle kuuluvat määrätyt työt se on vastuuta. Ja vastaavasti vapautta!

Kolme murkkua kasvattanut aikuisiksi ilman pahempia rähinöitä.

Nyt kasvaa kuopus, esimurkku, en pelkää!

Ja tietenkin rajoja joiden yli ei hypitä!

Vierailija
2/3 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi ei ole vielä murkkuiässä, mutta mitä olen nuorten kanssa tekemisissä ollut, niin seuraavat minusta parhaita: että nuori tuntee, että hänestä välitetään ja häntä kuunnellaan, huumorintaju, oikeassa suhteessa vapautta ja vastuuta, nähdään nuoressa niitä hänen hyviä puoliaan, niin käytöksessä ja ulkonäössäkin eikä vaan lannisteta. Jopa murkkuikäisellä on taipumus miellyttää aikuisia, mutta vain niitä aikuisia, jotka hän kokee, että on hänen puolellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokeiltu vapautta, vastuuta, ohjausta, tiukkoja odotuksia, mutta EVVK... Omista asioista ei huolehdi, ei kotona eikä koulussa saati millään lailla välittäisi muusta perheestä. Ne systemaattisesti opetetut askareet on kaikki unohtuneet jonnekin taivaan tuuliin.

Yleensä annan olla, ikäänkuin antaakseni mahdollisuuden yrittää itse, mutta sitten on pakko jo sanoa ja sehän se vasta tylsää onkin, puolin ja toisin.

Eräs psykologi sanoi kerran, että jos on oikein vaikeaa, niin tietty hakee kompromissejä mutta tärkeää olisi pitää puhevälit, edes jonkinlaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan