Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkettää niin paljon kasvojen iho

Vierailija
19.11.2025 |

Mulla oli vakava akne 21-vuotiaasta terolut-kuurista. Nyt mulla on ollut alkuvuodesta asti kasvoissa kutisevaa näppylät ja punoitusta, märkäpäitä Max. 30 samanaikaisesti, kasvot kutisee, kirvelee ja punoittaa. Näytön ihan eri ihmiseltä ja tämä on todella kiusallista ja noloa. Olen käynyt iholääkäreillä, he sanoo akne. Mutta naamani on todella kutisevaa, ja aknelääke ei ole tehnyt tälle mitään kesäkuusta. Paukamia ihan pinnassa ja kutina ja pistely ja polttelu kovaa.

Mulle on alkanut tulla jo itsetuhoisia ajatuksia tämän takia. Naama ihan pilalla ja olin tosi nätti ja huolehdin itsestäni. Mietin onko tämä streptokokki tai herpes.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni joskus sen aknen takia vuosia hukkaan elämästäni. Tää on vielä pahempi en jaksaisi käydä tätä läpi enää, ja miten tää voi edes olla akne kun ei se voi kuitata ja polttaa, kirveellä paljon ja roaccutan ei auta 4-5 kuukaudessa

Vierailija
2/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusufinni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruusufinni?

En tiedä, luulisi että lääkkeet auttaa siihen. Itkettää, kasvot näyttää niin pahalta, ja on koulujuttu, minkä olisin perunut jos olisin tiennyt ettei tämä ole kunnossa. Tuntuu pahalta antaa itsestä tällainen kuva.

Vierailija
4/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat jostain avun tuohon.  Vaikuttaa kurjalta vaivalta.

Vierailija
5/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat jostain avun tuohon.  Vaikuttaa kurjalta vaivalta.

On todella, pelkään, että kasvot pysyvästi arpeutuu tai mikä pahempaa näytän aina tältä. Ei edes tunnistaisi samaksi ihmiseksi ilma ja tän kanssa

Vierailija
6/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mikä auttaa on kunnon yhdistelmäpilleri. Testosteronihan tuon aiheuttaa.

Vierailija
7/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihotautilääkärille. Toiselle ihotautilääkärille. Second opinion ja ehkä uudet hoito-ohjeet ja seuranta. Iho kyllä paranee, mutta vie aikaa.

Vierailija
8/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ainakin pitämään päiväkirjaa kaikesta mitä panet suuhusi ja mitä käytät ihollesi. Se voi johtua ravinnosta, olla jotain allergiaa tai infektiota. Päiväkirja voi auttaa löytämään syyllisen vaikkakaan ei takaa sitä. Tsempiä.

Vierailija
9/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ruusufinni ja urtikaria

Vierailija
10/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni joskus sen aknen takia vuosia hukkaan elämästäni. Tää on vielä pahempi en jaksaisi käydä tätä läpi enää, ja miten tää voi edes olla akne kun ei se voi kuitata ja polttaa, kirveellä paljon ja roaccutan ei auta 4-5 kuukaudessa

4-5 kuukautta roaccutania ei riitä. Sitä syödään yleensä vuosi. Tai on siis tietty kokonaisannos, joka on syötävä loppuun. Alkuvaiheessa pahenee. Kannattaa varmaan käydä toisella ihotautilääkärillä. 

Vierailija
11/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite 33 ja iho ollut huonossa kunnossa teini-iästä asti. Nykyään lähinnä aknearpia, pahaa punoitusta ja finnejä tulee kuukautiskierron mukaan. Oon siinä ajatuksessa että taitaa olla hormonaalista, geneettistä ja oon vaan oppinut elämään asian kanssa.

Vierailija
12/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akneiholle ei saa laittaa mitään, mikä voi tukkia ihohuokosia, eli jokaisesta purkista täytyy löytyä teksti "sopii akneiholle". Mutta jonkin lääkekuurin varmaan tarvitset myös. 

Vierailija
13/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vähän samanlaista, ja itsetunto meinasi mennä. Sain lopulta ihotautilääkäriltä isotretinoiinilääkityksen, joka paransi ihon todella hyvin. Kannattaa kysyä.

Vierailija
14/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala ainakin pitämään päiväkirjaa kaikesta mitä panet suuhusi ja mitä käytät ihollesi. Se voi johtua ravinnosta, olla jotain allergiaa tai infektiota. Päiväkirja voi auttaa löytämään syyllisen vaikkakaan ei takaa sitä. Tsempiä.

Tätä suosittelen myös ja hellävaraista ihonhoitoa. Uusintakäynti eri ihotautilääkärillä.

Vierailija
15/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihoidatko ihoasi? Vain illalla puhdistusgeeli ja kasvovesi ja kosteutus, aamulla vain kylmä vesi ja kasvovesi ja kosteutus. Täysin hajusteettomat tuotteet. Minimalismi.

Tämä sen LISÄKSI, että käyt ihotautilääkärillä. 

Vierailija
16/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ainakin 3:lla ihotautilääkärillä. Hoidan vain: pesu, rasva. Koitin: nizoral, nyt koitan soolantra. Metronidazole-voide ei vaikuta kai.

Tästä pitäisi ottaa näyte. Mietin rosacea tai aknen ja sen sekoitus, olen ollut isotretinoin-kuurilla kesä-heinäkuusta, 20mg, nyt 40mg n. Joka toinen päivä. Iho karatea pinta ihan karu ja paukamainen, punoittava ällö... Ei ole rahaa maksaa iholääkäreistä 700€ ja en saa edes kunnon apua.

Vierailija
17/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole löytänyt, samat jutut aina. Ei selvää. Se on lääkäreiden tehtävä selvittää ja ottaa vaikka bakteeri ja sieniviljelyitä tai koepala.

Vierailija
18/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ite 33 ja iho ollut huonossa kunnossa teini-iästä asti. Nykyään lähinnä aknearpia, pahaa punoitusta ja finnejä tulee kuukautiskierron mukaan. Oon siinä ajatuksessa että taitaa olla hormonaalista, geneettistä ja oon vaan oppinut elämään asian kanssa.

🤗

Vierailija
19/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoistasi pitäisi ihotautipoliklinikalla ottaa koepala että saisit selvyyden asiaan ja oikeat lääkkeet ja voiteen. Ota myös kuvia kasvoistasi joita voit näyttää samalla tapaamisella, sekin auttaa heitä näkemään mikä sairaus kyseessä. Varaa uusi aika ihotautipoliklinikalle.

Vierailija
20/35 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttoi vain e-pillerit. Silloin oli Diane Nova merkkinen, jota suositeltiin akneen, en tiedä onko enää samalla nimellä. Sillä lähti. Ja aiemmin olin kokeillut jo Roacuttanin, joka ei auttanut.