Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli nuoruutesi lempimusiikkia?

Vierailija
19.11.2025 |

Minulla ehdottomasti Dingo. Edelleenkin rakastan musiikkiaan. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elvis tietenkin

Ei kai täällä näin vanhoja ihmisiä ole? Olit siis nuori joskus 50-luvulla? Eli nykyään olet melkein 100v?

Kai sitä ihminen voi nuoruudessaan kuunnella muutakin kuin oman aikakautensa musiikkia.

Vierailija
22/27 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elviksen elokuva Puoliverinen.  Voi että teininä ihailin elvistä.  Vaikken musiikkia niin koskaan kuunnellutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aki ja Turo

Vierailija
24/27 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shadows

Vierailija
25/27 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elvis tietenkin

Ei kai täällä näin vanhoja ihmisiä ole? Olit siis nuori joskus 50-luvulla? Eli nykyään olet melkein 100v?

Kysytkö Mozartin kuuntelijalta että öhö-öhö ootko joku 250 vuotias?

Vierailija
26/27 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

J.Leskinen ja J.Karjalainen, jo 70-&80-luvuilla ja vielä tänäänkin. Irwinkin menee, pitkälti sanoitusten takia. Jamppa Tuominen on myös ihan OK.

Naisista Katri Helena on ylivoimainen, varsinkin tietyt kappaleet missä hänen laulutyyli ja jonkun mahtavan sanoittajan sanoitus risteytyvät.

Ulkomaisista on vaikea sanoa, ei ole ehkä mitään ehdotonta suosikkia. Mukiin meneviä ovat Queen ja Michael Jackson. Miksei Madonna ja Pink Floyd.

Vierailija
27/27 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin ala-asteella, luokkakavereideni suosikkeja olivat kansansuosikit: Kiss, Wasp, AC/DC, Accept, Iron Maiden, Yö, Dingo, Eput, Pelle Miljoona. Noita ne ihmiset aina raahasivat luokan levyraatiin. Itse en vielä silloin kuunnellut kovin paljoa musiikkia.

Yläasteella kuuntelin ensi alkuun pehmoheviä ja sitten vähän kovempaa heviä. Eli seiskalla jotain Acceptia, Scorpionsia, Bon Jovia ja Iron Maidenia. Ysillä kaveri nauhoitti minulle kokoelmakassun, jossa oli mm. Slayeria, Metallicaa, King Diamondia ja Celtic Frostia. Silloinen tyttöystäväni kuunteli jotain Michael Jacksonia ja Rick Astleyta, niin kuin aika moni muukin teinityttö.

Ostin sitten stereot ekoilla kesätyörahoilla ja aloin ostaa itsekin älppäreitä. Makuni oli aika laaja, koska isosisko kuunteli monenlaista.musaa ja tilasi Soundia. Tutuksi tuli thrashin lisäksi mm. Prince, Cyndi Lauper ja Sielun Veljet. Sitten aloinkin tilailla Epesiltä ja vastaavilta Led Zeppeliniä, Jimi Hendrixiä ym. klassikoita. Parempi myöhään.

Hevi kulkee edelleen mukana, vaikka sekaan mahtuu pitkiä ajanjaksoja, jolloin en kuunnellut sitä juuri yhtään. Välillä nappaan kuunteluun lasteni musaa, kuten Billie Eilish. Välillä lapset hehkuttavat puolestaan minulle jotain itse löytämäänsä nuoruuteni suosikkia kuten Cure. Hauskaa sitten vinkata levyhyllyyni, että tuossahan se levy on muuten ollut koko elämäsi ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan