Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Eläkeläismiehet terrorisoivat uimahallissa, jopa syljetään nuorten naisten päälle

Vierailija
19.11.2025 |

Raivokasta huutelua, käsiksi käymistä, jopa sylkemistä. Kilpauimari Louna Kasvio kertoo joutuneensa törkeän käytöksen kohteeksi. 

Törkeimpään epäasialliseen käytökseen syyllistyvät Kasvion mukaan lähes poikkeuksetta miehet.

Yksi uimahallien iso käyttäjäryhmä ovat eläkeläiset. Heidän käytöksensä Kasvio on kokenut usein ongelmalliseksi.

Monet ehkä ajattelevat, että kun ovat aina käyneet siellä, niin sitten vähän niin kuin omistavat hallin. 

Jo 12-vuotiaana häneen on käyty käsiksi altaassa ohitettuaan miehiä.

Samaa tapahtuu edelleen. Joidenkin miesten on vaikea kestää joutumista naisen ohittamaksi.

... toinen esimerkiksi ottaa selästä kiinni ja painaa veden alle. Tai seuraavalla ohituksella sen toisen uimarin veto meneekin niin, että kyynärpää osuu vähän kovempaa kylkeen

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011635605.html

Kommentit (456)

Vierailija
441/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on taas tarina, jossa on kuultu vain toista osapuolta. 

Kuka niiden papparaisten määkinää jaksaa kuunnella? Siinäpä syy.

Pitäiskö toimittajan mennä sinne uimahalliin vahtimaan näitä huonosti käyttäytyviä miehiä, ja sit mikrofonin kanssa juosta perässä kyselemässä kyseisen kantaa tilanteeseen?

Vierailija
442/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesviha ei ole tainnut olla koskaan yhtä sakeaa kuin tänä miesten päivänä.

Mut hei, näin se homma etenee!

Ei ole mitään miesvihaa miehiä kohtaan, jotka käyttäytyvät asiallisesti. Se nääs riittää. Monia sellaisia tänään onnitellut. Onneksi perheessä ja tuttavapiirissä monia. Muuten menisi usko koko sukupuoleen, kun näitä juttuja lukee.

Ehkä ei pidä liikaa lukea näitä juttuja. Tarkoituksella kärjistyvät, aivan turhaan. Niistä ei kukaan ota opikseen, mutta ne lisäävät kyräilyä.

Parhaiten nuo tilanteet ratkotaan yksitellen ja paikan päällä. Ei ole mitään järkeä sitten jälkeenpäin kirjoitella juttuja lehtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä ne vanhat naisetkin käyttäytyvät hävytömästi, eivät vain ukot !!!!!! 

Näin on. Näitä omintakeisia järjestyspoliiseja riittää molemmissa sukupuolissa, jotka katsovat oikeudekseen huomautella ja räyhätä, mitä mielikuvituksellisimmista asioista. Ovatkohan samaa ihmislajia kuin kerrostalokyttääjät?

Minulle on räyhätty tyhjällä nopeiden radalla uimisesta, räyhääjä seitsenkymppinen mies myös nopea uimari. Olen nopea hyvät uintitekniikat osaava kuusikymppinen pyöreähkö naisihminen. Estin kuulemma kahden radan päässä toisella puolella altaassa saman aikaan rinnakkain uivan ja seurustelevan tytön uintia. "He kun eivät voi tulla radalle, kun minä uin siinä." Tytöt uivat koko aikansa minua hitaammin ja pääpaino oli seurustelussa. 

Treenaan myös vesijuoksua. Juoksen aina ilman vesijuoksuvyötä, koska olen erittäin hyvä vesijuoksija. Eräs mummo yritti käskyttää minua, ohittaessani hänet, uimareiden radalle, koska minulla ei ole vesijuoksuvyötä. 

Itse olen ottanut selvää, milloin uimaseura treenaa ja vältän näitä aikoja. Yritän ajoittaa uintikäyntini hiljaisimpiin aikoihin. 

Olen myös uinut yksin tyhjällä radalla, jossa on varattu kyltti. Tämä aiheuttaa myös mulkoilua, mutta siirryn kyllä heti, jos radan varaajat tulevatkin paikalle.

Tyhjässä pukuhuoneessa aikaan, jolloin kävijöitä ei ollut liki yhtään, olen kuunnellut mummon räyhäämistä pukukoppien väärinkäytöstä, kun olin varannut pukukopin inva-puolen käytävältä. Mistä tämäkin mummo tiesi minun sairaushistoriani? 

Ja todellakin radalla saa ohittaa uidessa ja vesijuostessa, vaikka tämä joitakin närkästyttää. Potkia ja töniä ei saa. Tätäkin tapahtuu, mutta useimmiten haluan uskoa, että kyse on vahingosta. 

Vierailija
444/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epämääräistä syyttelyä.  Kuinka monta tapausta suhteessa  käynteihin?  Nyt yksi ja toinen viisivuotta sitten?  Sama vai eri henkilö?  Ja todistettavasti tiettyä ikäluokkaa?   Ja syynä pelkkä naisviha? Usein naisten jutut on sopivasti pyöristettyjä ettei niihin voi suoraan uskoa. 

"Kasvio kertoo kohdanneensa törkeää käytöstä jo pienestä pitäen. Hän sanoo, että jo 12-vuotiaana häneen on käyty käsiksi altaassa, kun hän oli ohittanut miehiä.

Samaa tapahtuu kuulemma edelleen. Kasvio tulkitsee, että joidenkin miesten on vaikea kestää joutumista naisen ohittamaksi."

Kuulostaako millään mittapuulla yksittäiseltä tapaukselta?

Vierailija
445/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesviha ei ole tainnut olla koskaan yhtä sakeaa kuin tänä miesten päivänä.

Mut hei, näin se homma etenee!

Ei ole mitään miesvihaa miehiä kohtaan, jotka käyttäytyvät asiallisesti. Se nääs riittää. Monia sellaisia tänään onnitellut. Onneksi perheessä ja tuttavapiirissä monia. Muuten menisi usko koko sukupuoleen, kun näitä juttuja lukee.

Ehkä ei pidä liikaa lukea näitä juttuja. Tarkoituksella kärjistyvät, aivan turhaan. Niistä ei kukaan ota opikseen, mutta ne lisäävät kyräilyä.

Parhaiten nuo tilanteet ratkotaan yksitellen ja paikan päällä. Ei ole mitään järkeä sitten jälkeenpäin kirjoitella juttuja lehtiin.

Itseasiassa Louna oli kertonut näistä omassa instastooreissa. Sit oli tehty juttu.

Vierailija
446/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö toimittajan mennä sinne uimahalliin vahtimaan näitä huonosti käyttäytyviä miehiä, ja sit mikrofonin kanssa juosta perässä kyselemässä kyseisen kantaa tilanteeseen?

Iltalehti(?) soitteli törkykommentteja jättäneille. Siitäkin loukkaannuttiin täällä, ei kuulemma saisi ahdistella ihmisiä. 

Vierailija
447/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin panta vaan ukkojen kinttuun joka antaa tuiman sähköiskun aina kun tekevät jotain ohittavia nais- ja tyttöparkoja loukkaavaa. Aika alkaa olla jo kypsä tälläiselle, saadaan siat kuriin!

Vierailija
448/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mädätys uutinen. Onko Louna edes naisen nimi. Yritetään siirtää vihaa ulkolaisista valkoisiin miehiin. Rasismia

Vierailija
449/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti(?) soitteli törkykommentteja jättäneille. Siitäkin loukkaannuttiin täällä, ei kuulemma saisi ahdistella ihmisiä. 

Näemmä eräitä v*tuttaa kun kaikki eivät suostu tanssimaan heidän pillinsä tahtiin. Rangaistahan sellaisesta täytyy. Eikä toimittajaa viisaampaa voi ollakaan.

Vierailija
450/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä en käy uimahalleissa. Pelkään näitä sylkeviä ja rivouksia huutelevia pappoja. Olen eläkemummo, 77 v.

Tai ehkä minä saisin olla ihan rauhassa, kun en ole enää nuori, kaunis en ole koskaan ollutkaan.

Kylpylöissä on saanut olla ihan rauhassa ja avantouidessa.

En usko. Keksityltä trollilta vaikutat.

Ei ole trolli. Näitä olen kuullut itsekin, kaikenikäisiltä naisilta että välttelevät paikkoja tämän takia. Itse välttelen salilla käymistä. Riittää, että sielä on se yksi pertsa sojokissa ja känny kädessä kuvaa, muka selaa sähköpostejaan. En mennyt enää.

Huvittavaa. Olen viisikymppinen nainen eikä tulisi mieleenkään jättää tekemättä jotain vain koska (tyhmiä) miehiä on olemassa.&nbsp

Älä ihmettele jos sinunkin deepfakelle joku runkkailee kellarissaan. Ja sehän ei sitten sieltä netistä ikinä poistu.

Vierailija
451/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten? Ihankuin kukaan ei tätä tietäisi, mutta täytyi tänne tulla huutamaan että "hei katso tuonne!!!"

Vierailija
452/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Näitä omintakeisia järjestyspoliiseja riittää molemmissa sukupuolissa, jotka katsovat oikeudekseen huomautella ja räyhätä, mitä mielikuvituksellisimmista asioista. Ovatkohan samaa ihmislajia kuin kerrostalokyttääjät?

Minulle on räyhätty tyhjällä nopeiden radalla uimisesta, räyhääjä seitsenkymppinen mies myös nopea uimari. Olen nopea hyvät uintitekniikat osaava kuusikymppinen pyöreähkö naisihminen. Estin kuulemma kahden radan päässä toisella puolella altaassa saman aikaan rinnakkain uivan ja seurustelevan tytön uintia. "He kun eivät voi tulla radalle, kun minä uin siinä." Tytöt uivat koko aikansa minua hitaammin ja pääpaino oli seurustelussa. 

Treenaan myös vesijuoksua. Juoksen aina ilman vesijuoksuvyötä, koska olen erittäin hyvä vesijuoksija. Eräs mummo yritti käskyttää minua, ohittaessani hänet, uimareiden radalle, koska minulla ei ole vesijuoksuvyötä. 

Itse olen ottanut selvää, milloin uimaseura treenaa ja vältän näitä aikoja. Yritän ajoittaa uintikäyntini hiljaisimpiin aikoihin. 

Olen myös uinut yksin tyhjällä radalla, jossa on varattu kyltti. Tämä aiheuttaa myös mulkoilua, mutta siirryn kyllä heti, jos radan varaajat tulevatkin paikalle.

Tyhjässä pukuhuoneessa aikaan, jolloin kävijöitä ei ollut liki yhtään, olen kuunnellut mummon räyhäämistä pukukoppien väärinkäytöstä, kun olin varannut pukukopin inva-puolen käytävältä. Mistä tämäkin mummo tiesi minun sairaushistoriani? 

Ja todellakin radalla saa ohittaa uidessa ja vesijuostessa, vaikka tämä joitakin närkästyttää. Potkia ja töniä ei saa. Tätäkin tapahtuu, mutta useimmiten haluan uskoa, että kyse on vahingosta. 

Osaat varmaan kokeneena uimahallikävijänä sanoa, että kuinka moni nainen on sylkenyt päällesi, koittanut painaa veden alle ja tökkinyt kylkeen tahallaan?

Vierailija
453/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppua koko juttu. Siis muka joidenkin miesten on vaikea kestää että nainen ohittaa uima-altaassa? Ehkä vanhus meni omassa rytmissä sekaisin, haukkoi henkeä ja sylki vettä hädissään. Kaikki eivät ole huppu-urheijoiden sukua, huippuja uima-altaassa ja treenaamassa huipulle. Monet uivat koska uiminen on hyvä terveydelle, myös vahan miehen ja naisen terveydelle. Se suotakoon!

Vierailija
454/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppua koko juttu. Siis muka joidenkin miesten on vaikea kestää että nainen ohittaa uima-altaassa? Ehkä vanhus meni omassa rytmissä sekaisin, haukkoi henkeä ja sylki vettä hädissään. Kaikki eivät ole huppu-urheijoiden sukua, huippuja uima-altaassa ja treenaamassa huipulle. Monet uivat koska uiminen on hyvä terveydelle, myös vahan miehen ja naisen terveydelle. Se suotakoon!

Tuleeko sinullekin pakonomainen tarve sylkeä toisen päälle, kirota 10 min kurkku suorana, tökkiä toista kylkeen tahallaan ja painaa veden alle kun haukot henkeä ja syljet vettä hädissäsi? Siis silloin kun näitä ei tapahdu...

Vierailija
455/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä papat juurikin eivät halua että jotkut uivat, ja alkavat ilkeiksi ja väkivaltaisiksi. Eikö häiriköt voisi poistaa ETTÄ ihmiset saisivat uida.

Vierailija
456/456 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nyt on meidät eläkeläiset haukuttu viimeaikoina, kuka tästä suuntauksesta hyötyy? Niin sitä eutanasiaa ei vieläkään saa laillisesti vaan pakotetaan olemaan nuorten ja kauniimpien ihmisten kiusana, ollaan tiellä kuntoilupaikoilla ja kassajonoissa, nämä nyky teinit eivät onneksi vanhene itse tai no jos ikää tulee niin eivät ainakaan viisastu ja sivisty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi