Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Eläkeläismiehet terrorisoivat uimahallissa, jopa syljetään nuorten naisten päälle

Vierailija
19.11.2025 |

Raivokasta huutelua, käsiksi käymistä, jopa sylkemistä. Kilpauimari Louna Kasvio kertoo joutuneensa törkeän käytöksen kohteeksi. 

Törkeimpään epäasialliseen käytökseen syyllistyvät Kasvion mukaan lähes poikkeuksetta miehet.

Yksi uimahallien iso käyttäjäryhmä ovat eläkeläiset. Heidän käytöksensä Kasvio on kokenut usein ongelmalliseksi.

Monet ehkä ajattelevat, että kun ovat aina käyneet siellä, niin sitten vähän niin kuin omistavat hallin. 

Jo 12-vuotiaana häneen on käyty käsiksi altaassa ohitettuaan miehiä.

Samaa tapahtuu edelleen. Joidenkin miesten on vaikea kestää joutumista naisen ohittamaksi.

... toinen esimerkiksi ottaa selästä kiinni ja painaa veden alle. Tai seuraavalla ohituksella sen toisen uimarin veto meneekin niin, että kyynärpää osuu vähän kovempaa kylkeen

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011635605.html

Kommentit (442)

Vierailija
401/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että tällaisessa mukasivistyneessä länsimaassa ei osata lainkaan käyttäytyä? Alkeellisimmatkin käyttäytymissäännöt ovat hukassa. Ei tervehditä, ei avata ovea vanhuksille, ei kiitetä, syljeskellään ympäriinsä. Haukutaan yleisissä urheilupaikoissa, on laturaivoa, työpaikkaraivoa, maantieraivoa. Joka paikassa pitää olla nopea, äänetön, vaivaton ja hajuton. Jos ei ole, jonkun päässä napsahtaa ja turpiin tulee.  

Minulla oli kamala alakoulu, mutta opin siellä käyttäytymään. Koskaan pienimmässä mielessäkään ei tulisi mieleen syljeskellä toisen ihmisen päälle, puhumattakaan huutelusta tai raivoamisesta. 

Mikä ihmisiä vaivaa?

En koe itse todellisuuttani noin.

En muista milloin olisin nähnyt huonoa käytöstä julkisissa tiloissa huumehörhöjä lukuunottamatta

Miksei IKINÄ uutisoida siitä miten jokin/joidenkin tilanne, ympäristö, käytös, palvelu mikä ikinä yllätti myönteisesti??

Tätä "koin itseni rumasti miehen/miesten ylikävelemäksi siksi että olen nuori vahva/kaunis/älykäs nainen" alkaa olla jo hivenen kulunut storyline 🥱

Vierailija
402/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaanko seuraava ininä taas vaihdevuosi-ikäisen näkymättömyyden kokemuksesta kun miehet eivät enää käänny katsomaan ja ihan tuntuu  siltä kuin taas syrjittäisiin 😭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin otetaan kritiikin kohteeksi muslimien järkyttävä käytös ja sylkeminen itäkeskuksen uimahallissa?

Eläkeläisiä nekin on.  Niitä nuoria eläkeläisiä.

Vierailija
404/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämääräistä syyttelyä.  Kuinka monta tapausta suhteessa  käynteihin?  Nyt yksi ja toinen viisivuotta sitten?  Sama vai eri henkilö?  Ja todistettavasti tiettyä ikäluokkaa?   Ja syynä pelkkä naisviha? Usein naisten jutut on sopivasti pyöristettyjä ettei niihin voi suoraan uskoa. 

Vierailija
405/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää miestenpäivää vaan kaikille miehille!

T. Sanomamedia, vauvapalsta ja sen naiset sekä palstan kusivittumiesvihaajamodet 😂

Haista sinä. Olet varmasti samanlainen idiootti kuin nämä huonosti käyttyvät papat sun muut, pitäisikö sunkin kylkiluita vähän tökkiä ja sylkeä päälle. 

Mene uuniin, tai vaikkapa Kaisaniemen puistoon yöllä minihame päällä

Jaa sun raiskattavaksi? Menisit vankilaan sekopää.

Vierailija
406/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epämääräistä syyttelyä.  Kuinka monta tapausta suhteessa  käynteihin?  Nyt yksi ja toinen viisivuotta sitten?  Sama vai eri henkilö?  Ja todistettavasti tiettyä ikäluokkaa?   Ja syynä pelkkä naisviha? Usein naisten jutut on sopivasti pyöristettyjä ettei niihin voi suoraan uskoa. 

#naisvihanäkyväksi

Vierailija
407/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osasta kommenteista saa kuvan että L. Kasvio valehtelee. Juttua ei olisi saanut tehdä koska se on miesvihaa.

Tottakai tuo oli suunniteltua ikärasismia, joku vielä uskoo HS:n satuiluun.  Mikä muuten HS:n levikki on nykyään, mun turttavista kukaan ei tilaa lehteä, nuoriso tuskin edes netistä vilkaisee. Pahoitteluni muuten, että suloinen Louna koki vanhuksen taholta ilkeää käytöstä. Eikö ole hyvä ettei pappa katsonut kaunista nuorta naista sillä silmälla, se vasta pöyristyttävää olisi ollut  ;D 

Ikäluokkarasismia on se, että näitä suuria ikäluokkia ja suunnilleen saman ikäisiä hemmotellaan ja annetaan päästä helpolla

Jonkun tässä eläkeasiassa täytyy kantaa vastuun kun te ette sutö tehneet, vaan pistettä muut maksamaan pitkät vuosikymmenien lomailunne. Siihen einole muilla varaa ja siksi oman edun vastaisesti eläkejärjestelyihin muutosta toivotaan. Luulostaa varmasti vieraalta kun itse olette vetäneet liiveihinne kaikki mitä on ollut otettavissa kun maksajat oli tiedossa. Pari vkoa sitten eläkeläiset ehdottivat eläkeongelmaan, että eläkeikää nostetaan niillä jotka vielä on töissä ja jyrkkä ei ettö he osallistuisivat talkoisiin myös . Kiitosnhyvästö yhteishengestä 

Vierailija
408/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä en käy uimahalleissa. Pelkään näitä sylkeviä ja rivouksia huutelevia pappoja. Olen eläkemummo, 77 v.

Tai ehkä minä saisin olla ihan rauhassa, kun en ole enää nuori, kaunis en ole koskaan ollutkaan.

Kylpylöissä on saanut olla ihan rauhassa ja avantouidessa.

Vierailija
409/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä en käy uimahalleissa. Pelkään näitä sylkeviä ja rivouksia huutelevia pappoja. Olen eläkemummo, 77 v.

Tai ehkä minä saisin olla ihan rauhassa, kun en ole enää nuori, kaunis en ole koskaan ollutkaan.

En usko. Keksityltä trollilta vaikutat.

Vierailija
410/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesviha ei ole tainnut olla koskaan yhtä sakeaa kuin tänä miesten päivänä.

Mut hei, näin se homma etenee!

Vierailija
411/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesviha ei ole tainnut olla koskaan yhtä sakeaa kuin tänä miesten päivänä.

Mut hei, näin se homma etenee!

Joo ei teidän väkivalta jollain hemmetin päivällä poistu. 

Vierailija
412/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole trolli. Näitä olen kuullut itsekin, kaikenikäisiltä naisilta että välttelevät paikkoja tämän takia. Itse välttelen salilla käymistä. Riittää, että sielä on se yksi pertsa sojokissa ja känny kädessä kuvaa, muka selaa sähköpostejaan. En mennyt enää.

Vierailija
413/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli oma treenivuoro (koko allas omassa käytössä 2 tunnin ajan) kun treenasin paikallisen uimaseuran valmennuksessa.

Mikäs amatööri tuo Louna on, kun joutuu taistelemaan eläkepappojen kanssa samassa altaassa ja vielä samalla radalla? 

Kasvio on voittanut avovesiuinnin maailmancupin junior-rankingin.

Eli ei mitään eikä ole relevantti ihminen. 

Saiko palkinnoksi hesen kerrosaterian peräti? 

Sanotko noin kaikille lupaaville nuorille urheilijoille jotka harjoittelevat päästäkseen huipulle? Palkinnon v

Naiset osaavat etenkin nykyään käyttäytyä sikamaisesti mutta tämä ei tietenkään ole minkäänlainen yhteiskunnallinen ongelma eikä kiinnosta hässän tutkivia reporttereita. Oikeastaan kaikki on tätä tärkeämpää.

Vierailija
414/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole trolli. Näitä olen kuullut itsekin, kaikenikäisiltä naisilta että välttelevät paikkoja tämän takia. Itse välttelen salilla käymistä. Riittää, että sielä on se yksi pertsa sojokissa ja känny kädessä kuvaa, muka selaa sähköpostejaan. En mennyt enää.

Huvittavaa. Olen viisikymppinen nainen eikä tulisi mieleenkään jättää tekemättä jotain vain koska (tyhmiä) miehiä on olemassa. 

Sitä mietin nykyään usein että miten paljon minun haluttaisiin. Pelkäävän tai vihaavan miehiä. Ajatus on häiritsevä sitä Suomea vasten missä kasvoin.

Vierailija
415/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä tarvitse olla kuin yksi ja sama höyrypää, joka pilaa muittenkin maineen.

Vierailija
416/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen elämäni aikana maksanut enemmän veroja kuin kukaan teistä ja nyt eläkeläisenä uin tasan sillä radalla millä tahdon ja sillä nopeudella kuin tahdon. 

T. DI, eläkkeellä

Aika vammainen mentaliteetti. Ajatko myös miten sattuu, koska verot?

Vierailija
417/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syynä on aina pelkkä naisviha. Siihen voit luottaa 😄

Vierailija
418/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeisiin voisi pistää kunnon lisäveron niin loppuisi tuo ylimielisyys.

Vierailija
419/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen kastraatio olisi paikallaan. 

Vierailija
420/442 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä on aina pelkkä naisviha. Siihen voit luottaa 😄

Olen eri.

Pitääkin muistaa, että seuraavan kerran kun joku katkera eläkeläismummo tai pappa räyhää asiasta x, on kyseessä naisviha.

Edellisessä taloyhtiössä oli tällainen kunnon oman elämänsä führer, naama aina norsun ****lla ja huutoa ja valitusta milloin mistäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän