HS: Eläkeläismiehet terrorisoivat uimahallissa, jopa syljetään nuorten naisten päälle
Raivokasta huutelua, käsiksi käymistä, jopa sylkemistä. Kilpauimari Louna Kasvio kertoo joutuneensa törkeän käytöksen kohteeksi.
Törkeimpään epäasialliseen käytökseen syyllistyvät Kasvion mukaan lähes poikkeuksetta miehet.
Yksi uimahallien iso käyttäjäryhmä ovat eläkeläiset. Heidän käytöksensä Kasvio on kokenut usein ongelmalliseksi.
Monet ehkä ajattelevat, että kun ovat aina käyneet siellä, niin sitten vähän niin kuin omistavat hallin.
Jo 12-vuotiaana häneen on käyty käsiksi altaassa ohitettuaan miehiä.
Samaa tapahtuu edelleen. Joidenkin miesten on vaikea kestää joutumista naisen ohittamaksi.
... toinen esimerkiksi ottaa selästä kiinni ja painaa veden alle. Tai seuraavalla ohituksella sen toisen uimarin veto meneekin niin, että kyynärpää osuu vähän kovempaa kylkeen
Kommentit (418)
"Taitaa tää toimittaja toimia vain sinun pääsi sisällä. Juuri äsken sanoit minua toimittajaksi. Olisinpa, osaisin ehkä kirjoittaa paremmin."
Niin, monikin toivoo että suomitoimittajat oppisi kirjoittamaan paremmin, tai opiskelisi journalismista edes alkeet ja sitten alkaisi noudattaa sen periaatteita juttuja kirjoittaessaan.
Vaan eipä meillä ole enää kuin tämä toinen toistaan karseampia tekoälyartikkeleita kirjoittava aktivistikaarti toimitusten sisällä joka ei kestä arvostelun vihjaustakaan ja joka tuntuu oikeasti uskovan että kunhan vaan haukkuu arvostelijat niin voi itse julistaa tuotoksensa laadukkaiksi ja uskottaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toi juttu pitää yhtään paikkaansa, niin toihan on ihan perseestä. Iltiksillä kun on tapana väritellä juttujaan oikein kunnolla. Muuten kyllä , jos juttu pitää todistettavasti paikkaansa, niin määräaikainen porttikielto, näin ens alkuun.
Meinaat, et isä ja tytär molemmat valehtelevat? Niinku miks?
Lue oikein. Jutussa ei sanota, että haastateltavat valehtelee, vaan että media värittää tarinoita. Tämä on tavallaan varaus siitä, että juttu ei EHKÄ pidä täysin paikkaansa. Mainitaan kuitenkin, että jos todistettavasti jne jne. Oletko kuullut medianlukutaidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei stana voi olla totta. Ensin kusetetaan nuoremmilta eläkkeet jäädään nuorina seniorilomailemaan , vttuillaan ja vielä tällaista. Prkele mitä paskaväke eläkeläiset ovat. Mutta voiko ihmetellä. Kun koko yhteiskunta pyörii eläkeläisten ehdoilla, niin tällaistahan se aiheuttaa. Luullaan tai he "tietävät " olevansa parempaa väkeä. Ironisesti sillä yksiselitteisesti ovat loisia.
Onpa typerää haukkua kaikki eläkeläiset tämän perusteella. Mutta tuohan on ollut agenda jo jonkun aikaa, haukkua eläkeläiset. Kiinnostais tietää, miltä tehtaalta tämäkin on alkanut.
Uimahallissa huonoa käytöstä, siitä ei epäilystä.
Siltä tehtaalta mistä eläkekusetus on peräisin. Kiinnostaisi todella tietää sen suhmuroinnin taustat . Säätää nyt itselle varhainen eläke muiden piikkiin . On vttu ihmisillä pokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu tuo käytös on minun vastuullani, kuten muutkin miesten pahat tekemiset.
T: Eläkeläismies
PS. Jutun kunniaksi: "Hyvää kansainvälistä miesten päivää kaikille tasapuolisesti!"
No ei kukaan muu, kuin trolli laita jonkun toisen käytöstä ainun syyksi. Enkä minä syyllisty jonkun opettajanaisen kuvottavuudesta, vaikka naisope olen minäkin.
Hyvää miestenpäivää kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, menipä tämä uutinen miehillä tunteisiin. Ellei nuo reaktiot ole jotain trolleja, koska eihän kukaan täysjärkinen aikuinen päättele tämän olevan miesvihaa.
Oletukset huonon käytöksen motiiveista kyllä mietityttävät. Nehän on tulkittu niin että vanha mies kadentii nuorta naista. Onko todella näin? Vai haluttaisiinko olevan narsistin vinkkelistä?
noillehan voi aina todeta vaan että turpa kiinni ja painu vttuun siitä sössöttämästä
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Louna Kasvio? Nimi ei sano minulle mitään. Aivan sama, menestyykö kilpailuissa vai ei. Kilpauimareiden treenipaikka ei ole samassa uintivuorossa eläkeläispappojen kanssa. Räkä poskella kroolaavat kilpauimarit tarvitsevat omst hallivuoronsa.
Jaajaa, parempi siis sulkea koko halli jonkun kilpauimarin harjoitusten ajaksi. Tässäkin vissiin joku logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toi juttu pitää yhtään paikkaansa, niin toihan on ihan perseestä. Iltiksillä kun on tapana väritellä juttujaan oikein kunnolla. Muuten kyllä , jos juttu pitää todistettavasti paikkaansa, niin määräaikainen porttikielto, näin ens alkuun.
Meinaat, et isä ja tytär molemmat valehtelevat? Niinku miks?
Ja nyt toimittaja sitten yrittää piiloutua haastateltavan selän taakse, vaikka kritiikki kohdistuu median tapaan vääristellä faktat saadakseen juttuunsa halutun sanoman tosiasioista piittaamatta. Joopa joo. Ette te kykene oppimaan virheistä. Mutta sitä se on, kun mediatalot on ilmeisesti täynnä narsisteja joille tuo tapa suhtautua kritiikkiin mikä medialla näkyy on normi.
Lyhyesti, journalismin tuhosi alan vallannut narsismi.
No kyllä näin. Lisäksi toimittajia on vaihdettu sisällöntuottajiin, ja se on siinä sitten. Laadukasta journalismia, juu, joskus oli.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut myös tämän eläkeläismiesten sikailun, olen myös puuttunut siihen. Vanhat miehet puhuu rivoja nuorista tytöistä, hyi helkutti. Eläkeläisillä muutenkin sellainen röyhkeä tyyli joka paikassa.
Ovathan he saaneet olla ohituskaistalla lähes koko ikänsä. Muilla on heille välinearvo lomailunsa kustantajina. Kyllä se psyykettä muuttaa.
Vanhuksille pitää olla omat lämpimät altaat uida ja jumpata . Nuorille omat . Nuoret hyppii vanhojen naisten päälle kuin muslimit sylkee naisia päin. Ne on oikeita sukupuolirasisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti keksitty juttu.
Miksi olisi? Myös Turussa Impivaaran uimahallissa eläkeläiset ovat todella töykeitä. Juuri sellainen asenne että he omistavat paikan.
Siellä ei sentään syljetä päälle. Impivaarassa oma ongelma on ollut seurankipeät eläkeläismiehet, keksivät tikusta asiaa altaan päässä. Eivät nuoret naiset ole siellä viihdykkeenä vaan omissa harrastuksissaan.
Vaikuttaa ihan harhanäyltä tälläinen seurankipeys.
Mahdoton uskoa että joku menisi estämään tuonne tahallisesti toisen (erittäinkin nuoren) uintia, mt ongelmaiset sitten erikseen eivätkä nämä parveile uima-altaissa (oman kokemukseni mukaan) saalistamassa.
Vierailija kirjoitti:
Opettajan nimeä ei paljastettu, koska siitä olisi ilmeisesti voinut päätellä uhrin. Uhri on alaikäinen, ja hänen yksityisyyttään suojellaan.
Ei kaikkia ihmisiä tarvitse ripotella julkisuudessa vain siksi, että teko herättää vihaa, jota pitää saada purkaa jonnekin.
Ja samaan aikaan vornasesta on kirjoitettu jotain 100 juttua päivässä vaikka asia noissa loppui jo ennen kuin vornasta oli edes päästetty ulos putkasta tekopäivää seuraavana päivänä.
Tärkeitä asioita tai jotain /s
Enkä tiedä miten se uhria suojaa jos tekijä ei ole mitään sukua uhrille. Tuossa suojataan lähinnä punaideologialle ominaisesti ideologiaa ikäviltä asioilta joita ideologia ei halua kansan tietävän. Eli aktivistitoimittajia itseään ettei vaan tarvitse myöntää että se oma ideologia on hölmö.
Vornanen on julkinen henkilö, joka edustaa kansaa. Ihan pikkuisen eri asia. Ja todellakin uhria, tai mahdollisia uhreja (epäily iskee kaikkiin oppilaisiin) suojellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, menipä tämä uutinen miehillä tunteisiin. Ellei nuo reaktiot ole jotain trolleja, koska eihän kukaan täysjärkinen aikuinen päättele tämän olevan miesvihaa.
Jos tämä ketju ei ole mielestäsi puhdasta miesvihaa, niin sinulla on pää todella, todella syvällä perseessäsi
Puhuin tuosta uutisesta, en tästä ketjusta. Monet tässä ketjussa väittävät, että tuollainen uutisointi on miesvihaa.
Asiallinen ei-feministitoimittaja olisi kirjoittanut aivan erilaisen kuvauksen tapahtumista tai skipannut aiheen koska huonoa käytöstä on kaikkialla; mikä tälläisen törttöilyn uutisarvo on? Ainoastaan kelpaa jos halutaankin maalittaa ja leimata, häpäistä ja kouluttaa. Mikä ei aiemmin kuulu
Eikö sinun mielestäsi haastateltava olisi saanut mainita, että suurin osa häiriköivistä ihmisistä on eläkeläisiä tai miehiä? Millä tavalla asiaa olisi pitänyt käsitellä ilman, että siinä mainitaan ne huonosti käyttäytyvät ihmiset? Jos mietitään uutisarvoa, niin kyllähän monia ihmisiä kiinnostaa lukea nuoren kilpauimarin kokemuksista. Suomessa ollaan kovia urheilun seuraajia, ja omia tykätään tsempata.
Vierailija kirjoitti:
noillehan voi aina todeta vaan että turpa kiinni ja painu vttuun siitä sössöttämästä
Juuri näin. Mitä he mahtavat? Sanoa suoraan päin naamaa ettö mene vtuun siitä eläkekusettaja jos käyttäytyy huonosti.
Mooses miehen pahat teot kostetaan sen pojille .
JAHVEJEHOVA kostaa pahat teot miehen pojille aina . Karma kostaa kaikille hindubudhille.
Vierailija kirjoitti:
Eilen olin uimassa töiden välissä kuntouimareiden radalla ja siellä eläkeikäinen mies oli radan päädyssä hengailemassa, olin juuri tekemässä käännöstä kun tämä aloittaa iloisesti että tässä onkin hyvä ottaa vähän jalkahierontaa välillä. Jatkoin uimista enkä jäänyt kyselemään että kiehtovaa, kerro lisää eläkeläismiesjaloistasi, joille löysit ilmeisesti kivan kohdan altaan pohjan vesikiertojärjestelmässä, minuakin kiinnostaa! Saman veijarin kanssa sama homma joka siunatun kerta kun osutaan yhtä aikaa altaalle. Ymmärrän kyllä, että eläkeläiset ovat yksinäisiä, mutta ei tuollaista voi olla, että odotetaan että toinen pysäyttää uimisensa saadakseen tarjota ilmaiseksi seuraa jollekulle työeläkkeensä todella ansainneelle sotien sankarin jälkeläiselle.
Meillä oli oma treenivuoro (koko allas omassa käytössä 2 tunnin ajan) kun treenasin paikallisen uimaseuran valmennuksessa.
Mikäs amatööri tuo Louna on, kun joutuu taistelemaan eläkepappojen kanssa samassa altaassa ja vielä samalla radalla?
Ihan kipeitä alkavat olla jo nämä hs:n kauhutarinat miten taas joku sika on syyllistynyt johonkin kauheaan liikkeeseen siellä ja tuolla.
Miten nuo pystyy suoltamaan tätä samaa skeidaa viikosta toiseen? Niin hyvin maksetaan?
Itse olen huomannut myös tämän eläkeläismiesten sikailun, olen myös puuttunut siihen. Vanhat miehet puhuu rivoja nuorista tytöistä, hyi helkutti. Eläkeläisillä muutenkin sellainen röyhkeä tyyli joka paikassa.