Mun asunnossa on +16.
Aika kylmä tuntuu olevan. Ikkunat vuotaa, kun pidän paperia ikkunan vieressä niin paperi kyllä heiluu ja tulee kylmää ilmaa seinästä tai ikkunan välistä.
Kommentit (40)
Huoltoyhtiöön, isännöitsijälle, tms. valitusta. Kyllä pitää tehdä jotain, jos ei ole kuin 16 astetta lämpöä sisällä. Hommaa ensihätään paksut verhot.
Verhot kiinni, patterien venttiilit auki niin voi lämmetä. Älä vain sano että ne ovat olleet auki koko kesän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta temusta löytyy joitakin sellaisia tuotteita mitä Suomessa ei myydä, esimerkiksi tuo tiiviste ja ne verhot, ja näiden osalta en itse ole ainakaan kieltäytynyt ostamasta.
Se tiiviste on sellaista leveää tarraa, mitä en ole ainakaan täällä kaupoissa nähnyt.
Tavallinen ilmastointiteippi voinee ajaa saman asian.
Ei ehkä niin esteettisesti kaunista...
Ikkunoiden kuuluukin vuotaa vähän koska muuten asuntoon ei tule korvaavaa ilmaa mistään.
Ikkunanrakoihin voi ensihätänä lykätä vaikka talouskelmua tai paperia, jos ei muuta tuketta löydy. Pääasia että saat jotenkin sille falskaamiselle lopun.
Meillä on pakotetun ilmanvaihdon takia räppänät ikkunoiden yläkarmissa, teippasin ne kiinni, lämpötila nousi pari astetta, noin 20C asteeseen. Sähkölämppäri joka huoneesta tekee huoneiston asumiskelvolliseksi, kylppärissä riittää kun vuodatta kuumaa vettä aina tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Langan innoittamana laitan tulet takkaan. On tämä omakotiasuminen kyllä laadukkaiden ihmisten asumismuoto :D
Ihan itse voi päättää sisälämpötilan : )
Kuka puhuu langasta? Joku ulilautalainen?
En tiedä, liekö jotain sinun tuttajasi tuo "ulilautalainen", itsehän olen HC-kuujuutalainen.
Vierailija kirjoitti:
Langan innoittamana laitan tulet takkaan. On tämä omakotiasuminen kyllä laadukkaiden ihmisten asumismuoto :D
Ihan itse voi päättää sisälämpötilan : )
Tunge lanka sanonko mihin. Täällä käytetään sanaa ketju eikä mitään typerää lankaa.
Asun mäkin omakotitalossa, mutta talvella voi olla joissakin huoneissa 16 astetta lämmintä. Yli 70 vuotta vanha talo eikä ole tiivis, takkaa ei ikävä kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
26 on hyvä. Useimmat eivät pidä, mutta on mulle sopiva. Silti suihkusta tullessa voi paleltaa.
Ei..liian kuuma. Okt talo, lämpö 22, patterit päällä, paitsi makuuhuoneessa. Ihana nukkua viileässä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
26 on hyvä. Useimmat eivät pidä, mutta on mulle sopiva. Silti suihkusta tullessa voi paleltaa.
Ei..liian kuuma. Okt talo, lämpö 22, patterit päällä, paitsi makuuhuoneessa. Ihana nukkua viileässä..
22 on sekin liikaa. 20 on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kerran taloyhtiö ja huoltofirma tee asioille mitään, niin sitten olet omillasi. Laita nyt edes jotain tuketta siihen kohtaan, mistä vetää pahiten. Ja vaatteita päällesi.
Mutta sinuna vaivaisin firmaa niin kauan, että asiat korjataan. Ilmoita suoraan isännöitsijälle, että on vaan 16 astetta ja ettei asiaa ole korjattu.
Kannattaa myös mitata lattianrajan lämpötila.
onko tämä joku tavisten sekoketju? ja tuokin asia varmaan johtuu sitten asukkaan "virheestä" kuten jotkut yrittävät viimeiseen asti.
viimeine virhe on se että turhaan soitetaan suuta muille ja itketään kun siihen puututaan.
pst. minä laittaisin napalmia ulkotuliksi palamaan niin tulisi valoisampaa vai?
Vierailija kirjoitti:
Ikkunoiden kuuluukin vuotaa vähän koska muuten asuntoon ei tule korvaavaa ilmaa mistään.
Yleensä ison ikkunan karmissa yläosassa on ilmasnvaihtoräppänä. Jos sieltä vetää liikaa niin painele sinne pumpulilappuja, pitävät myös saasteet ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta temusta löytyy joitakin sellaisia tuotteita mitä Suomessa ei myydä, esimerkiksi tuo tiiviste ja ne verhot, ja näiden osalta en itse ole ainakaan kieltäytynyt ostamasta.
Se tiiviste on sellaista leveää tarraa, mitä en ole ainakaan täällä kaupoissa nähnyt.
Toknammilta ostin pari vuotta sitteen vanhan kansan tyylistä valkoista ikkunateippiä, jonka vedän niihin ikkunanreunoihin, joista vetää talveksi. Tosin kylmää tule myös noista ttuletusaukoista, joita ei saa peittää mutta verhopt on lähes koko ikkunan edessä koko talven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että Ziisus-teippiä ei voi poistaa jälkiä jättämättä. Joko se jättää järkyttävät liimatahrat alustaan tai vie myös maalin mukanaan. Parempi vaihtoehto on ikkunateippi, jos kokee tiivistysnauhan virittelyn liian hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sinne yläreunaan voi jättää ilmanvaihtoraon.
Tiivistin parvekkeen oven RK Weatherproof TPE OMEGA-PROFILE -merkkisellä tuotteella. Karmi pitää puhdistaa pakkauksen ohjeen mukaan ennen asennusta. Ei vedä enää. Ainakin Puuilosta löytyy.
Kannattaa kokeilla onko patteri yhtä lämmin ylä-ja alaosista. Jos alaosa on kylmä, vika on termostaatissa. Huoltomiehillä on nykyaikaiset etämittarit, osoittamalla saavat lämpätilaeron todettua, jos sellainen on.