Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuntelin ensimmäistä kertaa äänikirjaa

Vierailija
18.11.2025 |

Tai siis yritin kuunnella. Ei siitä tullut mitään, kun ei siitä jäänyt mitään mieleen jos en oikein keskittymällä keskittynyt siihen kuuntelemiseen. Ensin yritin kuunnella lenkillä sitä ja aina muutaman minuutin päästä ajattelin, että mitähän tässä on tapahtunut. Sitten tulin kotiin ja istuin sohvalle ja kuuntelin silmät kiinni. Piti koko ajan oikein pinnistellä, että pysyisin kärryillä. Lopulta se kävi niin työlääksi, että lopetin ja tulin tulokseen, että ei ole äänikirjat mun juttu. 

Miten te saatte pidettyä ajatukset siinä kirjassa, että jotain jää mieleen? Vaikka lenkkeillessä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä saakaan, siksi luen vain perinteisiä kirjoja - ja niihin keskittymisessä ei ole mitään ongelmia. Taisin koulussa oppia, että puheenpölötys on tympeää häiriöääntä, jota pitää paeta fantasiamaailmaan, joten vieläkin kun kuuluu tasaista puhetta, olipa työpaikan joku tilaisuus, tai äänikirja, aivot heittää heti fantasiointivaihteelle.

Vierailija
2/7 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa tietokirjoista, sellaisista joissa ei niin tarkkaa, keskittyykö joka sanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kuuntelemaan. Joko lähtee ajatus vaeltamaan, tai alkaa ärsyttää lukijan ääni tai puheen intonaatio tai väärin lausutut sanat. Ihmisellä on silmät lukemista varten.

Vierailija
4/7 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on tottumiskysymys. Minun ei ole vaikea keskittyä äänikirjaan vaikka lenkillä tai ajaessa tai kotitöitä tehdessä. Meillä on iso puutarha ja hevosia, joten on paljon sellaista todella puuduttavaa hommaa, kuten jotain aitatolppien tervaamista jota tehdään päiväkausia tolppa toisensa perään yhtä ja samaa. Ilman äänikirjoja se olisi todella tuskaa.

Vierailija
5/7 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuunnellu muutaman ja mun ongelma oli se että meinaa nukahtaa kun lukijan ääni on niin pitkäveteinen ja puhuu kirjoituskieltä, en sitte tiiä miltä ne jotkut kuulostaa missä on kirjan tekijä itse äänessä, pitäs kokeilla, konemainen robottikirjakieli ääni ei oo oma juttu

Vierailija
6/7 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty, luen mieluummin itse. 

Vierailija
7/7 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun ap täytyy tavallistakin kirjaa lukiessa keskittyä. Kuuntelen paljon äänikirjoja, kyllä se vaatii sen kuuntelemisen,,, et voi ajatella nuita näitä myöskään lukiessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme