Suomalainen menestysresepti 2025 OFFICIAL
Kausi 5 alkaa 18.11.2025.
Mikä Suomalainen tuote voittaa tällä kertaa?
Katso lähetysajat : Suomalainen menestysresepti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (782)
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun seuraavana on finaalijakso niin mitä veikkaatte voittajaksi? Finaalissahan muistaakseni annetaan enemmän pisteitä ja aika pienet oli piste-erot nyt...
Mun veikkaus on Sopu pyörykät kuin aina tuntuu että ennenkin einekset / valmisruuat valitaan voittajaksi
Mitä välii ku ne kaikki päätyy kaupan hyllylle ja painuu lopulta unholaan. S-ketju nauraa hekottaa ku sai helvetin halvalla 8-10 tuntia mainos aikaa ja kaikki uusinnat vielä päälle. Viides kausi eikä yhtään hittiä, "liha" pullia, pirtelöä, (Oikeesti maustettua ja sokeroitua maitoa, ei siis pirtelöä ollenkaan.) leipiä eri muodoissa, eines ruokia etc. NOLOA!
Ja siitä helvetin typerästä salaatista leivotaan väkisin voittajaa. Ei saanut kummoisia kuluttaja arvioita ja silti sai kovimmat pisteet, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon täs kehitellyt kasvispohjaista nötköttiä.
En kaudelle varmaan meen kisailemaan.
T:Maukka
Itse olen kehittelemässä kasvispohjaista läskisoosia.
Vierailija kirjoitti:
Ja siitä helvetin typerästä salaatista leivotaan väkisin voittajaa. Ei saanut kummoisia kuluttaja arvioita ja silti sai kovimmat pisteet, miksi?
Suht. hyvännäköinen nainen.
Finaalissa tuomareiden on pakko kehua kaikki tuotteet maasta taivaaseen, vaikka olisivat vielä keskeneräisiä ja hirveitä. Muuten kansa ei niitä ryntäisi heti finaalin jälkeen kaupasta ostamaan.
Noi kilpailijat pitäisi valita niin että ensin esitellään yleisölle kilpailijat ja tuotteet ja niistä kuluttajat valitsee omat suosikit ja raati omat ja niistä suosituimmat ja kehityskelpoisimmat jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Noi kilpailijat pitäisi valita niin että ensin esitellään yleisölle kilpailijat ja tuotteet ja niistä kuluttajat valitsee omat suosikit ja raati omat ja niistä suosituimmat ja kehityskelpoisimmat jatkoon.
Tuo ei ehkä toimi kuvausteknisistä syistä. Kilpailuprosessi on pitkä ja täytyy pitää huolta ettei esitettyjä ideoita varasteta. Voisi kuitenkin olla vaikka niin että katsojat voisivat äänestää tippuneista omaa suosikkiaan ja se saisi sitten vaikka jonkun 5000 euron stipendin tuotekehitykseen tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuote maistuu, tuntuu ja näyttää salamilta mutta on kasvisperäinen, niin kerro ihmeessä, mikä sun mielestä olisi sille parempi nimitys kuin vege- tai vegaaninen salami? Tuollainen nimityshän nimenomaan EI johda kuluttajaa harhaan, siinä tulee selväksi niin kasvispohjaisuus kuin se, miltä tuote maistuu.
Ainakin vegepepperoni maistuu mausteilta ja vehnäjauhoilta, ei siinä oikean pepperonin makua ole murentakaan.
Minkä merkin pepperonista tuollainen arvio?
Velipoika kehittelee parhaillaan hinkattavaa kasvispohjaista makkaraa.
Hinkkaamalla makkara lämpenee, ei tarvi erikseen lämmittää.
Tästä tulee hitti, työpaikan kahvihuoneissa hinkataan makkaraa ja sheikataan salaattia.
T.Skäbä
Jotenkin huono kausi. Nyt jo näkee sen tehdäänkö salaatista voittajaa. Olisipa tuo energiajuoma onnistunut paremmin.
Kasvispainotteisesti syövän keliaakikon arviot:
- Kili-juoma kiinnostaa, en juo mitään energiajuomia sen kauhean ominaismaun vuoksi, mutta joskus kaipaa muutakin kylmää ja piristävää kuin jääkahvi tai -tee. Aion kokeilla ja toivon ettei ole liian makeaa.
- Paraski jää maistamatta gluteenin vuoksi, muuten kiinnostaisi.
- Rieskiss ilmeisesti jää maistamatta myös, sisältää varmasti gluteenia (ainakaan ei ole mainittu että olisi pelkkää puhdaskauraa kaura-porkkanamaussa). Olisi muuten kiinnostanut.
- Sopu-pullat - riippuu gluteenittomuudesta ja hinnasta, maistanko. En ole ihan vakuuttunut näistä.
- Salaatti - kaikissa makuvarianteissa gluteenia? Jos näin on, maistamatta jää. Lisäksi muoviroskan määrä ja todella typerä idea mennä "somehitti sheikkailu" edellä saa vierastamaan tuotetta. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että kasviproteiinisalaatteja saisi olla enemmän.
- lettutaikinaa olisin ehdottomasti kokeillut, koska ainakin alkuesittelyssä oli gluteeniton. Viime jaksossa mainitut kompromissit (ennen luovutuspäätöstä) ehkä, pahoin pelkään, olis tarkoittaneet vehnän lisäämistä reseptiin. Jäädään odottamaan josko tulisi markkinoille.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin niin, että pärjätäkseen markkinoilla Kilin tulisi onnistua houkuttelemaan asiakaskuntaa, joka ei yleensä juo energiajuomia. Tykkään siitä, että käytetään hävikkiin menevää raaka-ainetta ja pyritään luonnonllisuuteen. Saako se minut kuitenkaan ostamaan, kun en muutenkaan juo energiajuomia. En usko. Kahvi riittää.
Kili on sympaattinen nimi, mutta vie kyllä totaalisesti harhaan. Mä miellän kilin lampaaksi, joten jotenkin siihen liittyvää odottaisin. Mutta kun se tarina.
Vierailija kirjoitti:
Joku tuolla kommentoi että tuotteen tarinalla ei ole niin väliä, mutta en ole ihan samaa mieltä. Kaupat on niin pullollaan tavaraa että ihmisten on vaikea löytää uusien tuotteiden pariin. Saarioisen roiskeläppä ei tarvitse tarinaa, koska a) se on ollut niin pitkään markkinoilla että moni ottaa tottumuksesta mukaan, b) hinta on niin matalalla että se vaikuttaa ostopäätökseen. Mutta jos kuluttajan haluaa saada ostamaan jonkun ihan uuden tuotteen vaikka 5-7€ hintaan, niin kyllä sitä saa jo selittää näinä päivinä. Iso osa ei enää ole siinä tilanteessa että kokeilevat näitä kalliimpia tuotteita ihan muuten vaan huvikseen.
Luetko sinä kaupassa tuotteiden pakkaukset sanasta sanaan. Tarinaa siitä, miten tämä tuote sai alkunsa jo tuhat vuotta ennen kristusta ja nyt sitä valmistetaan siellä ja täällä blaa blaa blaa. Mulle ei myydä yhtään mitään millään tarinalla, ravintosisällön tarkistan pikaisesti ja siinä kaikki. Onneksi mitään tarinapakkauksia ei juurikaan näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin niin, että pärjätäkseen markkinoilla Kilin tulisi onnistua houkuttelemaan asiakaskuntaa, joka ei yleensä juo energiajuomia. Tykkään siitä, että käytetään hävikkiin menevää raaka-ainetta ja pyritään luonnonllisuuteen. Saako se minut kuitenkaan ostamaan, kun en muutenkaan juo energiajuomia. En usko. Kahvi riittää.
Kili on sympaattinen nimi, mutta vie kyllä totaalisesti harhaan. Mä miellän kilin lampaaksi, joten jotenkin siihen liittyvää odottaisin. Mutta kun se tarina.
Kiki on vuohen poikanen, ei lampaan.
Näinkö oikein että finaalijakson klipissä salaatti tarjoillaan tuomareille lautasella??? Jos näin on niin mihin jäi jutun juoni eli ravistelu? Ja mikä uutuusarvo yleensäkin on salaatilla? Kuinka tuo VOI olla finaalissa? 😳
Tulihan se sieltä eli finaalissa se salaatti pitää ravistaa. Eikö se ollut juuri ravista ravista jo ihan ensimmäisestä jaksossa jo ?
Ensiksi heitti hanskat tiskiin Silmusamuli ja nyt sitten Woffelisamuli.
Ei kandee näemmä olla Samuli jos aikoo menestyy menestysreseptin saralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiki on vuohen poikanen, ei lampaan.
Vuohi tai lammas, sama mulle. Eläin kuitenkin, jota on vaikea yhdistää kyseiseen tuotteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tuolla kommentoi että tuotteen tarinalla ei ole niin väliä, mutta en ole ihan samaa mieltä. Kaupat on niin pullollaan tavaraa että ihmisten on vaikea löytää uusien tuotteiden pariin. Saarioisen roiskeläppä ei tarvitse tarinaa, koska a) se on ollut niin pitkään markkinoilla että moni ottaa tottumuksesta mukaan, b) hinta on niin matalalla että se vaikuttaa ostopäätökseen. Mutta jos kuluttajan haluaa saada ostamaan jonkun ihan uuden tuotteen vaikka 5-7€ hintaan, niin kyllä sitä saa jo selittää näinä päivinä. Iso osa ei enää ole siinä tilanteessa että kokeilevat näitä kalliimpia tuotteita ihan muuten vaan huvikseen.
Luetko sinä kaupassa tuotteiden pakkaukset sanasta sanaan. Tarinaa siitä, miten tämä tuote sai alkunsa jo tuhat vuotta ennen kristusta ja nyt sitä valmistetaan siellä ja täällä blaa blaa blaa. Mulle ei myydä yhtään mitään millään tari
No en kyllä kokeile mitään uutta, ellei mulle hyvin selkeästi kerrota miksi pitäisi
Ainakin vegepepperoni maistuu mausteilta ja vehnäjauhoilta, ei siinä oikean pepperonin makua ole murentakaan.