Työkaveri puhuu päälle ja ottaa kaiken kunnian
Työkaverini tekee esim. näin:
Sanon jonkin pointin tai ehdotuksen. Hän tekee asiasta numeron ja esittää sen omana ideanaan.
Olemme kokoustamassa jonkun korkeamman tason toimihenkilön kanssa. Aloitan lauseen ja hän puhuu päälle . Tai toistaa jo sanomani asian ja häntä kuunnellaan. Huomio kohdistuu täysin häneen.
Hän tekee numeron omista tekemisistään. Häntä varmaan pidetään ahkerampana kuin minua vaikka todellisuudessa hän käy tupakalla ja lintsaa kun kukaan ei ole näkemässä.
Kommentit (10)
Eräs naisesimies sanoi yleensä jo ajatelleensa asiaa, jonka joku toi todistetusti aivan uutena ideana palaverissa. Ideavarasten aatelia.
Sanot sille kokouksessa, että on törkeää puhua muiden päälle ja omia muiden ideat. Jatkat sitten puhumista. Kissa rohkeasti pöydälle!
Tän olen kyllä kuullut tai lukenut ennenkin.
Sano sille. Mitä siinä piilottelet? Kerro, että tuntuu kummalliselta ja ikävältäkin, kun julistat minun ideoitani ominasi.
Joskus ihmiset on niin intona ja tohkeissaan, että tekee tuota. Jos se on tapa, niin ihan suoraan sanot. Sanothan sinä myös ne toisetkin ideasi, niin Miksi et sanoisi tuota ideaa myös?
Vierailija kirjoitti:
Sanot sille kokouksessa, että on törkeää puhua muiden päälle ja omia muiden ideat. Jatkat sitten puhumista. Kissa rohkeasti pöydälle!
Voit aloittaa kokouksessa puhumisen vaikka sanomalla että minulla on idea, jonka haluaisin esitellä teille mutta en halua, että X alkaa puhua päälleni ja omii taas ideani. Sitten alat kertoa .. Jos X aloittaa silti päälle puhumisen niin kävelet kylmästi ulos kokouksesta ja toteat X:lle että kiitos vaan v***sti.
Vierailija kirjoitti:
Eräs naisesimies sanoi yleensä jo ajatelleensa asiaa, jonka joku toi todistetusti aivan uutena ideana palaverissa. Ideavarasten aatelia.
Ehkä olikin. Yleensä ideavarkaat on miehiä. Varsinin naisilta varastavat.
Valtapeliä omaksi hyväksi, kenenpä muunkaan? Onhan tuo likaista...