Auton renkaat jämähtävät kiinni
Mikä selittää se, ettei renkaita vaihtaessa poistettava rengas meinaa millään irrota? Kaikki mutterit siis irti, mutta melkein voisi tien päälle lähteä...
Ja miten nuo kätevimmin irrottaisi?
Kommentit (17)
Kuparipasta, beibe. Siis renkaita laittaessa. Ens kerralla osaat.
Kirveen hamaralla tai lekalla kopistelen vannetta..
Vierailija kirjoitti:
Potkaiset renkaan yläreunaan.
Potkin minkä taidan, mutta ainoa tulos on että auto on pudota tunkilta!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuparipasta, beibe. Siis renkaita laittaessa. Ens kerralla osaat.
Onko tää siis joku korroosiojuttu?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kirveen hamaralla tai lekalla kopistelen vannetta..
Tuokaan ei riitä. Pitää lyödä isolla pöllillä ihan saamaristi, mutta pelkään että vanteet menevät lommolle.
Ap
Takapotku renkaan yläreunaan ja johan irtoaa, tänään 2/4 renkaista potkasemalla jouduin hellittämään.
Irrallisella renkaalla olan takaa.
Ite tein aikanaan näin : Laita 2 tai kolme pulttia aika löysästi kiinni, ja aja ympyrää pihassa ja jarruttele rajusti. Kyl se siitä rysähtää auki. Sulla on siis peltivanteet ja ne on ruostunut jumiin.. CRC,n ruiskuttaminen vanteen saumaan voi kans auttaa. M50
Pitkä kakkosnelonen tms. auton alta renkaan reunaan ja lyöt auton toisella puolella lekalla siihen puun päähän.
Alkuperäinen vika tosin lienee liian paksu pulverimaali vanteissa. Onko alkuperäiset vai jotkut sinnepäin mitoitetut tarvikevanteet?
Vierailija kirjoitti:
Ite tein aikanaan näin : Laita 2 tai kolme pulttia aika löysästi kiinni, ja aja ympyrää pihassa ja jarruttele rajusti. Kyl se siitä rysähtää auki. Sulla on siis peltivanteet ja ne on ruostunut jumiin.. CRC,n ruiskuttaminen vanteen saumaan voi kans auttaa. M50
Tämä toimii myös kuorma-autoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkaiset renkaan yläreunaan.
Potkin minkä taidan, mutta ainoa tulos on että auto on pudota tunkilta!
Ap
Niin, kannattiko alkaa itse söhläämään? Kuumentamallakin se irtoaa, muttei sulla ole induktiolämmitintä kuitenkaan. Pultit takaisin kiinni ja ajelet rengasliikkeeseen huomenna. Aika myöhään vaihdat, kun pakkasia oli jo kuukausi sitten etelässäkin.
Lekalla vanteen ylä reunaan, ja sit alareunaan.. Kyl se siitä loksahtaa auki ja irti..
No, kiitos neuvoista. Koitetaan kaikkia, eiköhän joku tepsi.
Ap
Ne ovat ruostuneet kiinni siihen keskiosaan. Joudut käyttämään voimaa ja kovia otteita niiden irrottamiseen, itse tarvitsin muutama vuosi sitten lekaa ja puulankkua tähän operaatioon.
Jahka saat renkaat irti, vuorossa on ennaltaehkäisy, johon tarvitset vanhaa jäteöljyä, eli pilalle mennyttä moottoriöljyä jota ei voi enää moottoriin kaataa. Otat sitä paperiin tai rättiin VÄHÄN VAAN, ja pyyhit sillä vanteesta ruosteet pois. Samalla vanteeseen jää ohut kalvo joka estää uuden ruostumisen. Samalla tavoin voit puhdistaa myös keskiön. VARO! Öljyä ei saa joutua ruuvien eikä muttereiden kierteisiin. Muutoin ne eivät pidä enää ja alkavat löyhtymään helposti.
Tuttu mekaanikko neuvoi tempun ja tämän jälkeen ongelmalliset vanteet ovat aina irronneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkaiset renkaan yläreunaan.
Potkin minkä taidan, mutta ainoa tulos on että auto on pudota tunkilta!
Ap
Pukin päälle kans!!
Potkaiset renkaan yläreunaan.