Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin täti pohtii: annanko työttömälle karenssia?

Vierailija
17.11.2025 |

Piti tänään olla puhelinkeskustelu klo 11.00 mutta työtön ei vastannut, eikä näy järjestelmässä aktiivisuutta. Laitanko 3 kk karenssia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuoden karenssin antaisin heti.

Vierailija
22/25 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiointi on Työmarkkinatorilla oleva kanava, jossa voit asioida työvoimaviranomaisen kanssa. Asiointi-osiossa voit esimerkiksi ilmoittautua työnhakijaksi.

Jos ei ole asiaa viranomaiselle niin sivustolla voi käydä ilman kirjautumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeekö muuten työkkärin täti että onko asiakas ollut kirjautuneena työmarkkinatorin omilla sivuilla?

Näkee.

Jos näin on, niin se johtaa täysin virheelliseen arvioon "aktiivisuudesta", koska itsekin selailen työpaikkoja kirjautumatta työkkärin sivuille. Kirjaudun työkkärin sivuille oikeastaan vain silloin kun käyn raportoimassa työhakuvelvollisuuden, kuittaamassa työnhakusuunnitelmaa, tms. ja satunnaisesti muulloin josko siellä on mitään ihmeellistä tms. josta en olisi saanut tietoa muuten.

Vierailija
24/25 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin täti tietää ettei päätä siitä itse, toisekseen jos ei ole täyttänyt velvollisuuksiaan esim ilmoittanut hakemiaan paikkoja, ilmoitus lähtee automaattisesti. Minulle on käynyt noin vaikka olen ilmoittanut, onneksi asia selvisi ilman karenssia, toki siitä on yli neljä vuotta. Ohjelma ei vaan toiminut samoin kävi tutulle joka kerta 

Vierailija
25/25 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työkkärissä töissä. Tehtäväni oli soitella työttömille ja kysyä onko ne hakenut töitä. Annoin karenssia varmaan 500 työttömälle vuoden aikana. Työkkäristäkin vähennettiin porukkaa ja olen sen takia työtön ja nyt ne soittelee minulle että olenko hakenut töitä ja pistää niitä hakupakkoja. Parin minuutin homma hakea ja kuitata se oma asiointipalvelussa. Sinne voi kirjoittaa mitä vaan mihin on hakenut vaikka ei ole hakenut. Ei ne soittele työnantajille oletko hakenut töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan