Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TEMU

Vierailija
17.11.2025 |

Kaupan liiton laskelmien mukaan valtio menettää vuosittain jopa satoja miljoonia euroja kun suomalaisiin koteihin tilataan krääsää Kiinasta.

Oikeastihan kyse on siitä ettei maan hallitus ja EU ei ole huolissaan krääsän määrästä vaan siitä että verotuloja jää saamatta. Tottakai valtio haluaa osansa temukaupoista joten lätkäistäänpä siihen vero - ei sen vuoksi että krääsän määrä huolettaisi - vaan sen vuoksi että valtiokin saisi kaupoista siivun. Joten valtiontalouden kannalta lienee jopa suotavaa, että suomalaiset jatkavat pakettirallia.

Itse tilaan Temusta kosmetiikka, hiustenhoitotuotteita (batanaoil, biotin jne) joiden hinta on muutama euro mutta suomesta ostettaessa useampi kymppi. Hämmästyin positiivisesti, kun esim. ihonhoitotuotteiden pakkauksissa oli suomenkielinen seloste. Kiinalainen sekä korealainen kosmetiikka on tunnettua luonnosta peräisin olevista ainesosista.

On mahdollista, että vaikka EU-kehottaa maiden hallituksia laittamaan veron Kiinasta tuleville nyssäköille, jokainen maa saa päättää siitä lopulta itse. Luulen, että Suomi on ainoa EU-maa joka niin tekee. Espanja, Kreikka jne viittaavat kiintaalla suosituksille.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla päässä vikaa kun tilaa temusta kosmetiikkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi