Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puistossa tänään =/

Vierailija
18.04.2007 |

Mentiin miehen ja lasten kans aamulla puuistoon ja valehtelematta kaikki hoitolapset hakautuivat osa mun ja meidän pienemmän pojan luo ja osa miehen ja meidän isomman pojan luo leikkimään.

Ja hoitajat vaan jaarittelee, lapsista huomas, että tahtoivat hetken sitä aikuisen leikkiseuraa.

Miksi ne pph:t ei voi pientä hetkeä ulkoiluajasta leikkiä tai edes keinuttaa niitä hoitolapsia?? JOs ulkoilevat 1.5h siitä 30min leikkivät lasten kans aikaa jää juoruta!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aikuinen vetäisi isommille hippaa ja pienemmille jotain muuta.

Vierailija
2/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitajan palkka on pieni (täydellä ryhmällä noin 1300 ¿ bruttona) ja päivät pitkiä. Jos hoitaja tekee esimerkiksi 11 tunnin työpäivää joka päivä, ja sen lisäksi tietysti siivoamiset ja ruokien valmistelut iltaisin, ei siinä välttämättä jaksa puistossa enää täysillä painaa lasten perässä - etenkin kun takaraivossa painaa turhautuminen siihen pieneen palkkaan ja kaikkiin etuihin, jotka meiltä on poistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiädn puistossa käy aktiivisesti n. 5-6 pph:ta ja heissä on kyllä kaikki ääripäät edustettuna. Itse voisin valita heistä 3-4 lapsilleni hoitajaksi, kahta en missään tapauksessa. Minusta se on vielä pieni " synti" , jos lasten kanssa ei ulkona leikitä. Vain pari jaksaa niin tehdä, eikä kovin moni äiitkään tosiaan niin tee (ovat vain tyytyväisiä, jos lapset leikkii toisten kanssa, joka on ihan ok). Mutta se asenne! Nämä kaksi on ihan oikeasti elämäänsä (tai ainakin työhönsä) kyllästyneen oloisia, eivät pätkääkään tunnu välittävän lapsista :(

Pyrin äitinäkin välttämään turhaa huutamista, mutta kyllä pph:lta sitä voi vaatia topakammin. Hän todellakin hoitaa palkallisesti VIERAIDEN lapsia työkseen. Jo positiivinen asenne lapsia kohtaan pelastaa paljon, muuta en pph:lta itse juuri vaatisi...

Vierailija
4/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puistoillaan arkipäivänä MIEHEN ja lasten kanssa? Kunnon isät on töissä.

Ap taitaa olla Hervannasta, ja lapsilla nimet Janika ja Miro.

Vierailija
5/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja emme asu pk-seudulla!!

Vierailija
6/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoja leikkejä niin sisällä kuin ulkona. Eri asia on sitten askartelut, loruttelut ym joissa minä olen mukana mutta leikkeihin minua ei juurikaan koskaan tarvita. Katson vain päältä että ei tule pahempia tappaluja tms. Nyt kun minulla on uusi lapsi hoidossa hänen kanssaan tein vähän aikaa kakkuja hiekkalaatikolla kuunes hänkin alkoi leikkimään muiden lasten kanssa.

Vierailija
7/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen lasteni kanssa puistossa niin mun lapsi ei halua jutella mun kanssa, miksi niin tekisikään. Sosiaalisia kun ovat niin kaupassakin juttelee kaikkien tätien ja setien kanssa :)

Mä just kuuntelin kun hain kuopusta hoidosta eilen kun toisen lapsen vanhemmat valittivat kaverilleen (olivat matkalla sinne puistoon) tyyliin: " Kato nyt kun tätit vaan seisoo ja lapset leikkii yksinään. Kaikki lapset kyhjöttää yksin ja tekee omia juttuja. Olen kyllä ajatellut vaihtaa hoitoa" . Meinasin siihen sanoa että mitä rouva odottaa kun lapset on kaikki alle 3v? Siis meidän lapsi leikkii ihan samalla tavalla siellä puistossa kuin kotona. Yksin hiekkalaatikossa tai laskee liukumäkeä. Ei leiki muiden kanssa kun ei vielä osaa. Saattaa toki kotona katsella kun isosisko ja -veli leikkii, muttei alle 2v osaa vielä leikkiä heidän mukanaan. Enkä minä äitinä mene leikkimään enkä juttelemaan kun lapsi on ihan onnellinen kaivellessaan hiekkaa. Mulle on pääasia että ne hoitajat katselee ettei kukaan lyö toisia ja että lapsilla ei ole hätää. Ei heidän tarvitse puistossa leikittää, johon ne sisällä laulattaa ja askartelee. Ulkona saa juosta ja olla vapaasti, en mä halausi että sielläkin tädit laittaa mun 2v lapsen leikkimään piirissä.

Vierailija
8/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täälä NÄIN paljon perhepäivähoitajia paikalla, miten te kerkeette kesken hoitopäivän roikkua netissä?!?!

Olen ap:n kanssa aivan samaa mieltä. Teen itse osittaista hoitovapaata ja olet perjantait kotona pikkuisen kanssa. Käymme myös leikkipuistoissa leikkimässä. Olen huomannut saman kuin ap. Hiekkalaatikon ympärille kerääntyy 6-10 perhepäivähoitajaa ja lapset on levällään puistossa. Hyvin harva seuraa aktiivisesti lasten tekemisiä, saati että puuttuu siihen millään muulla tavalla kuin huutamalla kiukkuisesti lapsille.

Lapset hakeutuvatkin hyvin mielellään minun ja oman lapseni juttusille, koska minä olen mukana lapsen leikeissä, jo senkin takia, että hän on vielä niin pieni, ettei pääse yksin keinuun tms. Lapset tuntuvat kaipaavan leikkiseuran lisäksi aikuisen kontrollia, joka joidenkin hoitajien toimesta rajoittuu vain negatiiviseen huutamiseen ja tiuskimiseen.

Kyllä minusta EHDOTTOMASTI hoitajien on kiinnitettävä PÄÄHUOmio lapsiin, koska siitä työstähän he palkkansa saavat piru vie. Toki saa keskustella ja vaihtaa ajatuksia muiden hoitajien kanssa, mutta se ei saa olla pääasia. Eikä lapsia saa jättää juoksentelemaan omanonnensa nojaan. Välillä hirvittää koko touhu...

Vierailija
9/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja keskittyy hiekkakakkuleikkiin yhden lapsen kanssa tai ihmettelee koppakuoriaisia toisen kanssa, lapsivilinässä on tosi vaikea pitää kontrolli yllä että kaikki lapset ovat kasassa.

Tämä on siinä mielessä hauskaa keskustelua, että kun tapauksia käy että lapsi karkaa hoitopaikassa, olla hirteen vaatimassa hoitajaa, jonka tehtävä on KOKO AJAN NON STOP vahtia joka ikistä lasta. Mutta kun hän yrittää työnsä tehdä, valitetaan että pitäisi leikkiä ja viihdyttää. pph ei ole leikkitäti, vaan HOITOtäti. Hänen tehtävänsä ulkona on vahtia että lapset leikkivät turvallisesti ja että ovat kaikki " kasassa" . Sisällä sitten askarrellaan, luetaan yms.

Vierailija
10/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni eivät kyllä tulekkaan hakemaan aikuista seuraa puistossa. saavat sitä varmasti ihan tarpeeksi kotona.

Meillä siis lapset leikkii keskenään ja aikuiset juttelee. Paitsi jos lapsia jotka ei osaa vielä kävellä niin niitä vuoroin kannetaan.

Ainoa mitä puistoissa teen on se että puutun jos tulee tappelua tai juoksen perässä kun meidän 2v päättää yhtäkkiä juosta tielle.

Vierailija
11/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille pph : kin sallitaan?

Vierailija
12/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsovat lasten perään, se riittää. Tietysti nyt puhutaan leikki-ikäisistä, jotain vauvaa ei voi vaan istuttaa hiekkalaatikolle ja olettaa, että viihtyisi yksin.

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, että lapset kerääntyivät ap:n ja miehensä ympärille, lapset nyt aika usein hakeutuvat aikuiseen seuraan. Ei kyse ole mistään heitteillejätöstä, vaan ihan normaalista lasten käytöksestä. Varsinkin, kun nykyään perheet on aika pieniä, niin lapsen mielestä luontevin (ja helpoin) leikkikaveri on aikuinen ihminen. Mutta puisto on hyvä paikka lapsen opetella olemaan muiden lasten kanssa, selvittämään riidat keskenään ja keksimään omia juttuja. Ei siihen tarvita aikuista säheltämään.

Oma poika käy puolitoista-pari tuntia päivässä puistotädillä, ja olen ihan varma, ettei täti häntä ehdi hirveästi leikittämään. Seurauksena poika on kehittynyt viimeisen puolen vuoden aikana tosi paljon motorisesti, varmasti enemmän kuin olisi kehittynyt äidin suojelevan haukankatseen alla, ja oppinut juttelemaan ja touhuamaan isompienkin lasten kanssa.

Vierailija
13/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

gähdystauko. Ja sitten jaksaa taas juoruta iltapäivällä hiekkalaatikon reunalla : ) )

Vierailija
14/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun mielestä työaikana tehdään työt kunnolla.

Joten kannattaa viedä lapset hyväksi havaitulle pph:lle tai päiväkotiin, jossa palkatut hoitajat hoitavat lapsesi kunnolla.

Vierailija
15/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen vahtii vain, että kaikki sujuu. Kaikki lapsen toiminta ei aina pidä olla aikuisen ohjaamaa ja kehittämää. Ja todellakaan useita lapsia vahtiessa ei voi keskittyä leikkimään yhden tai kahden kanssa tai ne muut jäävät vahtimatta.

Vierailija
16/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse. Ja juttelen muiden äitejen kanssa joskus.

Pidän silti silmällä lastani koko ajan. Joskus hän leikkii jonkun toisen lapsen kanssa niin että me molemmat äidit olemme siinä vieressä, lähellä.

Itse en rupea kaitsimaan muiden lapsia silloin kun niiden äidit vain juoruavat piirissä eivätkä leiki lastensa kanssa tai muuten seuraa lastaan.

Tavaran toki otan pois jos yrittävät esim. muita lapsia lapiolla päähän lyödä. Tai jos varastavat muiden vaunusista tavaraa niin kiellän niitä. Äitinsä ei juoruamiselta ehdi.

Vierailija
17/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuossa meidänkin puistossa nähnyt kuinka ne pienimmät (n.2v) istuvat vain kitisten rattaissa, koittavat vääntää itseään vapaaksi ja hoitajat siihen " Noh,noh, istus nyt aloillas..." . Kiva varmaan katsoa pienen vierestä kun isommat leikkivät ja puuhaavat vaikka mitä :(. Ehkä hoitajat eivät sitten jaksa katsoa erityisesti pikkuisten perään, kun pitävät heitä kaikkia rattaissa?

Vierailija
18/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puistoon mennään vain juoruamaan muiden kotiäitien kanssa ja lapset leikkii keskenään, pienimmät näköttää rattaissa :(

Vierailija
19/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin siinä haravoidessani, että miten eroan täällä av:lla haukutuista päivähoitajista, jotka eivät jatkuvast hyppyytä, keikuta, kiikuta tai muuten puutu lasten tekemisiin pihalla. Kaiken lisäksi sillä erolla, että minun lapsellani ei ollut ketään leikkikaveria, vaan ihan yksin joutui raukka olemaan. Mutta pääasia että lapsi saa olla kotihoidossa, pelkästään sillä on minun taivaspaikkani varmistettu av:n mittapuun mukaan.

Vierailija
20/28 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös ne sitte sais leikkiä keskenään? piäis vaan äidin kyljessä kököttää koko ajan ja leikkiä vaan äidin tai hoitotädin kanssa. ainakin isommat lapset ( yli 2, 5 v ) leikkii mielellään keskenään eikä halua aikuista koko ajan puuttumaan ja sotkemaan leikkejä.

tottaki pitää keinuttaa jne mutta kyllä ne lapset voi siellä myös keskenään leikkiä niin että aikuinen on katsomassa perään.