Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** ELOkuisten ke-to **

18.04.2007 |

Keskipäivää! Ei ollut vielä kukaan aloittanut uutta pinoa, joten tässäpä tämä. Västäräkki: käyn yksityisellä neuvolassa n. neljän viikon välein, mukavinta on se, että saan itse valita sopivan ajankohdan ja työmatkojeni vuoksi sovittelua tarvitaan. Neuvolakerta maksaa 35 e sis. ultrauksen, mikä on mielestäni oikein sopiva hinta.

Aiemmista lapsista: esikoistyttö painoi 3690 g ja oli 52 cm pitkä. Syntyi käynnistyksen jälkeen imukupilla rv 38+3. Käynnistettiin, koska lääkärien mielestä ahtaan lantion vuoksi ei mahdu yli nelikiloiset vauvat ulos. Nyt tämä vauva kasvaa samaan tahtiin kuin esikoinenkin, siksi päätynemme sektioon. Käynnistää en enää anna, maailman traumaattisin kokemus!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti ajattelin muutaman sanan rustata ennen neuvolaan lähtöä.

Olo on tänään taas suoraan sanottuna p...stä. Ei taida jaksaa lähteä edes illallla sinne torille ettei enempäänsä vilustu enää.

No oon mä sentään taas saanu koneellisen pyykkiä pestyä.

Massussa on ollu taas aamujumppa kuten tavallista,saa nähdä onko sykkeet pysyneet samoissa lukemissa kun viimmeksi. No maha on ainaki kasvanu. Tosin viimmeksi kävin neuvolassa viikolla 12+6

Pitää muistaa terkkarilta muistaa pyytää et merkkaa veriryhmän neuvolakorttiin ku sitä äippäpolilla viimmeksi kyselivät. ja sitte saa varmaan jo ne kelan lappuset kotiin täytettäviksi. Tosin en mä aatellu niiden palauttamisen kans kovin kiirttä pitää. Jokos te olette palauttaneet kelaan äitiysraha ja avustus lomakkeet?

Juups mutta nyt pitää mennä valmistautumaan neuvolareissuun

Palaan asiaan tuoreiden neuvola kuulumisien kanssa tässä iltapäivän kuluessa

Teresa81& Ötökkä 22+1

Vierailija
2/16 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku-Almalla on, elämänsä ensimmäinen. Onneksi mentiin terveyskeskukseen. Olin varautunut tuntikausien jonotteluun, vaan hoitsu otti meidät heti sisälle, tutki ja persoonallinen lääkäri heti otti seuraavana potilaana, kun kuuli kauhean hengityksen ja yskän. Ei ole onneksi mitään astmaan viittavaa, pienen pikkuiset röörit vain ovat aivan totaalisen tukossa, joten saatiin antibioottien ja kipulääkkeiden lisäksi Ventolinea tiehyitä avaamaan. Messevä lasku apteekkiin! Vaan eipä ressu pystynyt vieläkään nukkumaan päiväunia, kun pystyasentoon tuettu sänkykin tyynyineen on liian vaakatasoinen tuolle tukkoisuudelle: Voi raukka olla vain pystyssä. JA arvaatte siten mielenlaadun pienellä: Juu, varsin kärttyinen, loukkaantuvainen ja tintta, reppana pien. Viime yö meni kuitenkin jotenkin paremmin, joten itselläkin on ihan ihmismäinen olo, kun on saanut nukkua edes kohtalaisesti. Sitä rakastaa taas lapsiaan ja jaksaa hoivata ja sääliä ja helliä. Ü

Niin, liitoskivuistakin on turistu: Parisen viikkoa sitten ne ilmestyivät tännekin. Kuin veitsellä viilleltäisiin välillä alakertaa, varsinkin iltasella, kun on koko liikkuvaisen päivän jälkeen löhähtänyt toviksi soffalle ja siitä sitten nousee. AUUUTS! Töpöttelen jokusen metrin aina käsi haaruksissa selkä koukussa ja jalat haralla, niin kuin se jotain auttaisi. Melko sexy näky, lie myönnettävä!

Odotellen neuvolakuulumisianne,

Vitanova

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tulipa tuossa käväistyä tuolla neuvolantätiä tervehtimässä.

Dokumenttia tilanteesta:

Rv 22+1

Hb 120

pissa puhdas

painoa tullut 175g/vko

RR 141/86

SF-mitta 22

syke + 152

liikkeet ++

Terkkari antoi taas miljoona lappua ja lapun kaveria. Pitäs alkaa ne tässä lueskelemaan. Ainaki sain synnytysvalmennus ajat jotka on nyt jo enskuussa

Seuraava valmennus ois alkanu vasta elokuussa et voi olla aiheellista ottaa tää aikasempi rupeama ;0) etei vaan kesken jää.

Lisäksi saatiin psykologin perhevalmennus aika lappu se ois 13.6. Vois olla ihan mielenkiintonen sekin.

En mä taida sinne torille lähteä koko illaksi seisomaan ku olo on edelleen surkea ja en kuitenkaan jaksais seistä siellä ihmispaljoudessa 2-3 tuntia.No ens vuonna sitten.

Pitäsköhän vähän oikasta ku niin alko taas väsyttää jos laittas herätyskellon soimaan niin ei koko iltaa nuku vahingossa sit ei taas tulis yöstä välttämättä mitään.

Mut ei kai tässä nyt muuta ku Palaillaan asiaan jos jotain ilmenee

Teresa81+ ötökkä22+1

Vierailija
4/16 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikko on lähtenyt kyllä taas vauhdikkaasti käyntiin. Mies oli lapsen kanssa kotona, joten pääsin aikaisemmin töihin. Sain sentään vähän miinuksia pois. Vaikka usein on pakko lähteä töistä vähän aiemmin lasta hakemaan hoidosta ja joka päivä tulee sen takia vähän miinuksia, niin töitä tulee tehtyä kaikki päivät aika tiiviisti. Sen lisäksi pitää välillä tehdä pidempiä työpäiviä, että saa ne muista päivistä nipisteyt minuutit tehtyä takaisin. Työn ja perheen yhteensovittaminen on kyllä joskus hankalaa. Vielä pitäisi tehdä myös vähän työn ohessa opiskelua, mutta siihen ei työaika riitä. Ihanaa, että opiskelut loppuvat pian. Ja enää alle 2kk kesäloman alkuun!

Linkki alkuviikon pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10077078&p=2&tmode=1&smod…

Pitää varmaan jossain vaiheessa hommata se tukivyö ja kokeilla sen toimivuutta. Mistä olette muut hankkineet omanne? Netin kautta vai jostain kaupasta?

Vitanovan perheeseen parantumisia. Lapsen sairastamiset ovat kyllä aina rankkoja. Minulla myös välillä loppuu liitoskivut, mutta sitten usein on häntäluun seutu kipeä, kun nousee tuolilta ylös.

Kunhan seuraava neuvolakerta on ensi viikolla, niin laitan heti töiden kautta menemään kaikki tarvittavat kelan laput. Ja sen jälkeen irtisanon sitten lapsen hoitopaikan myös. Täytyy tarkasta ajasta vielä sopia hoitajan kanssa. Sitten voisikin alkaa jo odotella ensikuun äitiyspolin aikaa, joka liittyy siihen synnytyspelkoon. Silloin lääkäri tutkii myös paikkani ja vauvan kokoarvio tehdään eka kerran. Nyt vähän nää kipuilut tuolla alapäässä mietityttää. Toivottavasti eivät ole oire mistään, ei kerran kuitenkaan supistele. Muuten on kyllä ollut synnytykseen liittyvät asiat vaihteeksi taka-allalla. Ihan mukavaa niin.

Jossain vaiheessa näin linkin nettikaupasta, jossa myytiin pikkubodyja, joissa oli valmiiksi mukana " tumput" . Nyt vain en enää muista sitä. Tietääkö teistä kukaan sellaista liikettä? Semmoinen body kuulosti ihan kätevältä ensimmäisiksi 2 viikoksi, kun kynsiä ei saa vielä leikata.

Nyt täytyy painua kotihommiin, vielä kun noi lastenohjelmat jatkuvat.

Västis ja Taimi 22+5

Vierailija
5/16 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tänään neuvola!

rv 22+4

rr 111/61

hb 118

sykkeet: 136-142 (Kuinka se meni, olisiko tytön vai pojan..?)

painoa: liikaa...

kohdunpohjan korkeus: 18cm (kuinka se sitten lyhennettiinkään..)

Joku kyseli myös aiemmista synnytyksistä, meillä: esikoinen rv 39+6 3670g 52cm ja kakkonen rv 39+0 4200g 53cm

Saa nähdä kuinka tällä kertaa!!

Oletteko tehneet jo paljon hankintoja pienille tulokkaille? Me ollaan katseltu kovasti uusia vaunuja, vanhat ovat sen verran kulahtaneet. Mutta ei olla vielä ostettu. Vaikeaa taas tehdä valintaa... Kantoliinakin pitäisi hankkia!!

Pikaisia paranemisia kaikille flunssaisille ja voimia flunssaisten äideille ja iselle (tuntui taas olevan jotain liikkeellä..)!!!!

pönttö-örvelö rv 22+4

Vierailija
6/16 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo senku pahenee nyt ei enää voi edes päätä kääntää tai kumartaa ilman et tuntus et takaraivo hajoo just siihen paikkaan. Ja ku mitään lääkettäkään ei oikee voi ottaa, niin voitte kuvitella tän olotilan. No onneks sain lääkäri ajan klo 14 jos vaikka sais jotain helpotusta. Ottaa vaan päähän ku ei oo vielä montaa tervettäpäivää nähny töiden loppumisen jälkeen. No jospa seki aika koittas.

Joo mies tuli kotiin taas puolenyöntienoilla ku Torilla vietettiin klo 9 (Siis illalla)asti kärppien mestaruusjuhlia. Mä olin just saanu unenpäästä kiinni surkeessa olo tilassani ja voitte kuvitella et oli kiva herätä ku toinen tulee.

Mun ajatus ei kule ku pää on niin kipee. (Voiskohan jossain vaihtaa päätä.)

Joten palaan asiaan ku saan tän päänsäryn hellittämään, siis jos saan

Teresa81+ötökkä 22+2 vissiin

Vierailija
7/16 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Västis: Minä hankin Anita merkkisen tukivyön vauvantarvikeliikkeestä, maksoi 41 euroa, värivaihtoehtoja oli puuteri, valkoinen ja musta. Hinta ei ollut minun mielestä paha.

Muuten täällä normaalieloa, vatsa heiluu ja pullistelee puolelta toiselle, kun vauva alkaa vatsassa hillumaan. Tuntuu ja näyttää minusta mukavalta ja vähän hassultakin.

Vauva2006 rv24+5

Vierailija
8/16 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostaisi alkaa tietokonehommiin, niin tulinpa hetkeksi vielä tänne kurkkimaan ;)

Minullakin on Anitan tukivyö, ollut jo ekasta mahasta asti. Minusta se auttaa sekä selän väsymiseen että siihen tunteeseen, että iltaisin maha ratkeaa alaosasta. Ainoa vika on, että se ehkä vähän lisää supistuksia, kun minulla on muutenkin helposti supisteleva kohtu (pissahätäkin tekee heti supistuksia), mutta olen käyttänytkin sitä vain sitten semmoisina päivinä, että tiedän olevani paljon liikkeellä tms. Plussaa on sekin, ettei siinä ole niitä luita pystyssä, jotka kuulemma saattavat painaa esim. istuessa.

Edelliset lapset syntyivät ultrien mukaiseten LA:n mukaan 42+0 (3700 g, 51 cm) ja 39+5 (3475 g, 48 cm). Eka lähti supistuksilla ja toinen osittaisella vedenmenolla & supistuksilla, väliä oli vajaa 1,5 vuotta. Ensimmäinen oli pitkähkö ja siedettävä, toinen paljon lyhyempi ja kipeämpi. Vaikeaa yrittää asennoitua tähän synnytykseen, kun ei tiedä mitä tulee, toisaalta synnytys on jo kolmas eli voisi olla aika nopea, mutta toisaalta edellisestä on yli 5 vuotta, joten ehkä sitä on jo lähestynyt tuota ensimmäistä tilannetta ainakin osittain.

Toukka on meillä aina vain perätilassa, minun puolestani saisi kääntyä. Tilaahan vielä kai on pyöriä, mutta kun tapaus tuntuu viihtyvän sitkeästi aina istuvillaan, niin asia vähän mietityttää. Enkä panisi pahakseen, vaikka potkisi välillä muualle kuin virtsarakkoon ja pehvaan päin, varsinkin kun ei ole tyyppi sieltä rauhallisimmasta päästä ;)

Nyt täytynee alkaa hommiin. Huskaa päivää kaikille!

Miksuliiinu 22+6

Vierailija
9/16 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä ei kummempia, alkoi parin viikon loma.. Jihuu!!!

Vatsa kasvaa ja voi hyvin..! Pienistä selkä säryistä olen viime päivinä kärsinyt.. Johtuen ehkä siitä, että on tullut tehtyä aika paljon noita piha hommia.. Ja ehdimpäs tänäänkin jo käydä parit kukan juuret iskemässä kukkapenkkiin..

Mukavaa päivän jatkoa!

Piiu rv 21+6

Vierailija
10/16 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli neuvolassa käyty,ja töihin päädyin juuri...

pikkukaveri monotti sitä mikrofonia kokoajan, kuului vaikka mitä jumpsahdusia =D syke huiteli 140-160 välillä, varsin vilkkaalla tuulella!

rr: 106/68

pissa: sulkuihin punasolu (ollut kolmella käynnilla neljästi hiven punasaloja) niitä vaan on jostain syystä,vaikka pissanäyte viety 2krt

paino: 2,5kg lähdöstä ja nyt 5vk aikana tullut tuo 2kg spurttinousu

liikkeet: ++ oli kyllä kauhia touhopeppu

sitten masua mittailtiin,ja keskikäyrälle tasan tuo kohdunpohjankorkeus meni, olisko sitten ollut 18,5cm.

otin puheeksi polttavan alaselkäkipuni töissä (sitä ei siis muuten ole) ja se säteilee myös vatsaan. tällaisen päivän jälkeen on yölläkin huono olo,siis ällöttävä olo,kuin alkuraskaudessa.ja yöt menee miten menee.

kun olen vapaapäivillä olo on varsin SUPER kun en raskaana olisikaan, vaan elämäni kunnossa.

Menen ensi viikon keskiviikkona naislääkärille,joka on itse raskaana,joten varmasti ottaa vaivani todesta.

Olen käynyt tähän asti 2krt mies lääkärillä,joka on todellinen asiantuntija,mutta mies kuitenkin (sori jos joku harmistuu mollauksesta) joka tekee alapäätutkimuksen,ja jos kaikki ovat kunnossa alakerrassa niin töihin vain.Neuvolantätikin tokaisi,ettei se oikein ymmärrä raskausvaivoja ja naisten mielenmylleryksiä,vaikka muuten onkin alansa osaavimpia lääkäreitä.

Eli ehkä tai sanon että TOIVOTTAVASTI jonkin sortin lepoloman saan, ei tää oo meinaan yhtään mukavaa!

Töitä ois vielä hitusen vajaa 2kk jäljellä.mutta sekin tuntuu nyt karseen pitkältä.

Esikoisesta olin rv 26 eteenpäin saikella ja 32-36 viikot pakkolevossa, että nyt ehkä sama rata jatkunee.täysaikaiseksi silti meni.

Ostin matkalla töihin pienen 56cm bodyn, tähän asti ostanut 2potkaria =) vähän jotain kivaa on saatava,vaikka toinen poika tulossa.

täällä oli puhetta muista synnytyksistä:

poika syntyi 39+3 8t+1t ponnistus, sanoisin synnytykseni helpoksi, vaikka helvetistä ne kivut olivatkin.mutta kaikki meni kuin oppikirjasta, ja epiduraalin sain,ja sairaalaan mennessä olin jo 4cm auki,ei siellä tarvinnut hikoilla kuin 5t ja poika oli syntynyt. mitään traumoja ei mistään jäänyt.

pojan kanssa sitten valvottiin puoli vuotta läpeensä, se tuntui maailmanlopun touhulta, 6kk:ssa kahden tunnin pätkäyö unia,ja kun poika alkoi nukkua,mä en osannu enää nukkua.nyt osaan siihenkin asennoitua että aikansa kutakin.

eli ensi keskiviikkoa odotellessa,ennen sitä tasan kaksi työpäivää!

neitiniiskunen rv 22+0

Vierailija
11/16 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katellaan mitä täs kerkiää kirjoittaa, poika tuos vieressä flunssaisena ja ei nyt oikein mikään ole hyvä ja hitsit kun ei äitikään anna kaikkea periks, ni sekin itkettää....

Ihan samaa mietin että oishan tuo kiva jos vauva kääntyis jo, mulla kans perätilassa ja potkii tuonne alas. Sillon ainakin ikävältä tuntuu kun olet kävelyllä ja pisuttaa niin kovin.

Mulla esikoinen syntyi 40+5 ja painoa oli 3930g ja 53 cm.

Jos ei olisi lapsivesiä tullut, oltais seuraavana päivänä käynnistetty. Pisut oli sillon + ja pilkkuja silmissä vilis. Ottivat synnytys saliin odottelemaan käynnistystä varten, mutta onneks tuli sit vedet samana iltana ja poika heti 3 tunnin päästä vesien tulosta.

Viikolla ostin vauvalle pari myssyä ja bodyn, ihania, niitä vois vaan hypistellä.

Joo silloin kun vaihdettiin miehen kans olohuoneessa järjestystä, ja menin nostelemaan hyllykköä, mulla illalla alkoi kiva kipu tuolla oikealla ylhäällä vatsan päällä ja jatkui seuraavaan päivään. Aamulla soitin sit neuvolaan ja sanoi että tarkkaillaan, että seuraavana päivänä tulla verenpaineet mittaa jos kipu jatkuu. Mut onneks meni ohi, vähän säikäyitti ja enkä nostele kyl enää mitään raskasta.

Nyt masussa kaik ok, kovasti potkii neitonen:) Nimivaihtoehdot alkaa pikkuhiljaa kans selkiintymään, jotain vanhaa.....

Nyt puhelin pirisee....

Iivokki 24+6

Vierailija
12/16 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa mitään fiksua tehtyä.. Kauppaankin pitäisi lähteä, mutta en millään jaksaisi..

Aiemmista lapsista oli juttua...

Eka lapsi syntyi viikoilla 41+2 yliaikaiskontrolli käynnillä(klo 12 oli aika ja lapsi maailmassa kolmen aikaan. Puhkaisivat vaan kalvot.. =) Kokoa oli 3510g ja 51 cm.

Toinen lapsi syntyikin " syöksysynnytyksellä" viikoilla 39+1 ja koko 3480g ja pituutta 49cm. Synnytyksen kesto kaiken kaikkiaan huimat 1 tunti 10 min..

Kolmas lapsi syntyi viikoilla 40+2, neitonen painoi 3620g ja pituutta 48.5cm.

Jotenkin olen asennoitunut siihen, että tämä tuleva lapsi syntyy yliaikaisena.. En tiedä mistä lie olen saanut sen päähäni. =) Ehkä siksi, että aluksi luultiin vauvan tosiaan syntyvän vasta syyskuussa..

Mutta nyt kauppalistan tekoon.. Ilman sellaista en saa kaupasta tuotua mitään sellaista, mitä piti.. =)

Vierailija
13/16 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola ja kaikki oli ok. Painoa oli tullut vähemmän kuin luulin, yhteensä nyt on koossa 3 lisäkiloa. Ruokahalu on ollut ihan sairas, joten pelkäsin että kiloja olisi tullut rutkasti enenmmän. Muutenkin olo on hyvä, ainoa valituksen aihe on nyt selkä, joka ei tunnu tykkäävän töissä istumisesta. Kun työpäivään vielä lisätään pitkät työmatkat, niin yli kymmenen tuntia tulee joka päivä lähes yhtäjaksoista istumista. Ei ole ihme jos selkä alkaa kiukutella.

Aiemmista lapsista: yksi tytsy siis on ja hän syntyi rv 38+2. Ilman mitään ennakkotuntemuksia meni vedet aamulla. Olin aikonut lähteä kaverin kanssa jouluostoksille, mutta pakko oli peruuttaa se reissu =) Sairaalassa pikkuhiljaa sitten supistuksetkin voimistu ja kaikki meni helposti ja nopeasti. Illansuussa oli sitten jo nyytti kainalossa ja olo aivan ihana, mutta ällistynyt. En siis ollut osannut yhtään varautua, että esikoinen voisi tulla myös noin ajoissa, kaikilta kun yleensä saa kuulla tarinoita yli lasketun ajan menemisestä...

NiiskuPiisku ja pikkukakkonen rv 22+ jotain ??

Vierailija
14/16 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt eksyin tännekin kurkkaamaan tilanetta muilla elokuisilla.

Edellisiä synnytyksiä olette läpi käyneet. Minä en noita enää ulkoa muista joten pitää tarkistaa että ei mene lapset keskenään sekaisin =). Esikoinen syntyi rv 39+1 synnytys kesti 3h25min josta 6min ponnistin. Synnytys oli helppo vaika jännitin että vauva ei mahtuisi syntymään kun äidillänikään ei mahtunut =). Se oli sitä esikoisjännitystä kun ei tiedä mitä tuleman pitää. Tyttö olikin pieni 2895g ja 48cm.

Kakkonen syntyi rv 39+5 synnytys kesti 11h5min josta ponnistin 2min mentiin ajoissa kun tuo eka tuli noin nopeasti. Tyttö oli 3510g ja 51cm. Oli muuten mieskätilö tässä synnytyksessä minulla.

Kolmannen synnytys" kertomus" jäi jostain syystä sairaalaan enkä ole sitä saanut aikaiseksi sieltä tilata itselleni. Hän kuitenkin syntyi rv39+5 synnytys kesti 19h25min ponnistusvaiheen kestoa en muista mutta tuskin yli 6min siihen meni. Poika ei halunnut laskeutua millään vaikka paikat alkoi olla jo auki. Lopulta parin napsahtavan supistuksen jälkeen alkoi ponnistuttamaan ja poika syntyi naama hiukan mustelmilla kun niin rytinällä tuli ulos. Koko 4080g ja 52cm.

Nelonesen synytys hieman jännitti koot edellisistä oli nousseet aina noin 500g niin jännitin jos vauva kasvaa n.4500g niin miten tuo mahtuu ulos. Loppu raskaudessa jännitys hävisi kun tunsin itsekkin vauvan olevan pienempi kun kolmonen. Nelonen syntyi tarkkana tyttönä la-päivänä eli rv40. Synnytys kesti 12h5min joista ponnistukselle merkattiin 2min mutta olisi tuo nopeamminkin ulos tullut jos minä en olsi yrittänyt " työntää" vauvaa takaisin päin. Oli tarkoitus ehtiä jalkkaralle =). Istukkaa irroiteltiin sitten 35min. Kätilö paineli kaksin käsin mahaani ja lopulta tuo suostui irtoamaan. Ilokaasulla selvisin toimenpiteestä kivuitta mutta sain siitä hurjasta määrästä ilokaasua todella pahan ja väsyneen olon joka meni ohi parin tunnin unilla. Kokoa tytöllä oli 3670g ja 49cm.

Sanoisin kaikkia synnytyksiäni helpoiksi. Ollaan aina menty sairaalaan ajoissa ja vain kerran meidät on käännytetty takaisin kotiin kun supistukset loppui jo matkalla sairaalaan mutta päätettiin silti käydä näytillä. Kolmesta ensimmäisestä synnytys käynnistyi supistuksilla ja kalvot puhkaistiin vasta sairaalassa. Nelosesta lapsivesi tihutteli/lorahteli pois kotosalla aamuyön aikana. Ainahan tuo synytys jännittää mitä vain voi tapahtua mutta kyllä voin melko hyvillä mielin mennä nytkin synnyttämään aina olen tuntenut olevani sairaalassa turvassa ja hyvissä käsissä =).

Nyt pitää mennä laittamaan toi resepti kirja pois tästä olkkarista takaisin laatikkoon kun tuo kakkonen on jo pari päivää kuolalnnut muffinsejen perään. Muistelee kuinka 3v sitten leivottiin suklaa ja omena muffinseja taisi olla hänen eka kerta kun on niin hyvin jäänyt mieleen. Pitää leipoa varmaan muffinseja minun synttäreille kuukauden päästä tänään en jaksa =).

nuttu rv21+3

Vierailija
15/16 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä on mennyt touhutessa, appivanhemmat tulivat päivällä kyläilemääm ja aamusta piti laittaa vitosvaihde päälle, että sai kämpän siivottua ja ruoat ja leipomukset tehtyä. Pikkasen tuo sohvien alta imurointi jo hankalampaa, mutta muuten tosi hyvä päivä. Toivotaan, että ei illalla kostaudu tämä huhkiminen.

Alkaa noita neuvola ja äitipkl käyntejä olemaan jo vähän reippaampaan tahtiin meillä elokuisilla ja onhan se kivaa kun joka päivälle löytyy näitä neuvolakuulumisia. Mukava vertailla sf-mittaa ja paino-arvioita sitten jatkossakin.

Synnytyksistä oli puhetta: 1. h37 2500g alateitse käynnistyksellä, 2. kiireellisellä sektiolla h 35 2200g ja 3. alateitse käynnistettynä h 37 2600g, joten täällä kyllä ollaan ihmeissään jos yli lasketun ajan mentäisiin tai luomuna lähtisi käyntiin, mutta olisipa tuokin uusi kokemus!

No eipä kummempaa, täytyy alkaa pakata, meikäläisellä on viikonlopun rentoutumisloma kylpylässä äidin ja siskon kanssa, joten palailen sitten viikonlopun jälkeen ihanan rentoutuneena....

wintergirl h 21+2

Vierailija
16/16 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät alkavat painua kyllä kohta kiinni, mutta piti vielä hetkeksi tulla konelle. Luin kyllä, mitä olitte kirjoittaneet, mutta unohdan näköjään saman tien.

(.) Raudan syönnin rytmittäminen on jotenkin tosi vaikeaa. Se tekee ripulia, jos ottaa tyhjään mahaan. Ja närästää myös, jos vatsa on liian tyhjä. Ja heti ruuan päälle/yhteydessä vaikutus ei kai ole yhtä hyvä. Hemppa varmaan ei tule nousemaan helposti. Tänään olikin taas ekstrarankka päivä töissä ja kotona kävi vieraita. Nyt kyllä uni maistuu, jos omalta tai tytön yskältä se nukkuminen onnistuu. Mutta ei enää yhdistelmää, yskä+vieraat.. Vähän turhan rankkaa, varsinkin tuolle tyttöselle, meni taas yliväsymyksen puolelle. Viimeiset yöt ovat menneet enemmän tai vähemmän hereillä, joko oma yskä, tytön niiskutukset tai suonenvedot tai pissahätä ovat nostaneet liikkeelle. En viitsi enää edes laskea, monta kertaa yöllä täällä haahuilen. Pitäisi varmaan käyttää yöaika hyödyksi. Vessaan mennessä voisi täyttää pyykkikoneen ja laittaa sen päälle ja seuraavalla reissulla tyhjentää ja laittaa pyykit kuivumaan tms. Perhettä voisi kyllä linkousohjelma öiseen aikaan häiritä.

Viikonloppua odotellessa..

Västis ja Taimi 22+6 (taas vaihtuu huomenna viikot)