Miksi Suomessa loukannutaan niin paljon kun puhutaan käyttäytymistavoista?
Ei voi enää mistään normaaleista asioista puhua kun kaikki maailman neonvärisiä läski, sateenkaari, vegaani autistit loukkantuu aivan kaikesta.
Heillä on ok että on ihmiset vetää huumeita, kiroilevat ja ettei lapsia kasvateta.
Mistä on Suomesta kadonnut normaali, sivistyneet ja siistit ihmiset?
Kommentit (22)
Näitä on joka paikassa ja heti tulee vastakkainasettelua. Näitä on lasten kouluissa, somessa.
Sivistys ja käyttäytymistavat eivät ole mitään perinteitä mistä pitäisi päästä eroon vaan niitä tarvitaan ihmisarvoa ylläpitämään.
Olen töissä koulussa ja sieltä se ongelma lähtee, kun siellä se opitaan.
Opettajat ja avustajat ovat noin 85% tuollaisia aloituksessa mainittuja hulluja woke-kasvis-transuseksi ajatus aivopesijöitä ja aivan hirveitä vihreitä hörhöjä ja päänsilittelijöitä.
Tämä myös mahdollistaa sen, että koulun on aivan paratiisi kaikille häiriköille ja huumediilereille ja muille, kun opettajat ja rehtorit vain vähättelevät ja peittelevät kaiken, että "ei heidän lemmikit" sellaista tee.
Vierailija kirjoitti:
Opettajat ja avustajat ovat noin 85% tuollaisia aloituksessa mainittuja hulluja woke-kasvis-transuseksi ajatus aivopesijöitä ja aivan hirveitä vihreitä hörhöjä ja päänsilittelijöitä.
Tämä myös mahdollistaa sen, että koulun on aivan paratiisi kaikille häiriköille ja huumediilereille ja muille, kun opettajat ja rehtorit vain vähättelevät ja peittelevät kaiken, että "ei heidän lemmikit" sellaista tee.
Voinko mitenkään välttää tollaisia kouluja tulevalle lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voinko mitenkään välttää tollaisia kouluja tulevalle lapselle?
joku kieli- tai taitopainoitteinen koulu/linja. Esim. Matikka- ja tai liikuntaluokka, jossa on tavoitteellisia oppilaita. Toki näitäkin halutaan inkluusion hengessä purkaa.
Olin muuten Espoon rantaraitilla kävelyllä ja kahvilassa, oli ihana rauhallisia ja hyväkäytöksisiä ihmisiä liikenteessä :)
Puhut sivistyksestä ja käytöstavoista, ja samalla haukut ihmisiä rumilla nimityksillä. Erikoista. Minun maailmassani useimmat ihmiset ovat melko hyvin käyttäytyviä, ja toivovat sitä muiltakin, sukupuoleen ja kehon muotoon katsomatta. Somessa ja vauvapalstalla määrätyt henkilöt suoltavat vihaansa vähemmistöjä kohtaan. Oletko miettinyt, mistä sellainen kumpuaa?
Tämmöisiä ihmisiä on aina ollut.
Näitä erittäin herkkänahkaisia ihmisiä on myös vanhemmissa ihmisissä. Tämä ei ole mitenkään tämän ajan ilmiö.
Ajatellaan esim. tätä "läski" sanaa, ihan vaan esimerkkinä. Tämmöisen kohteeksi joutunut ei suinkaan ala käsitellä sanojan kanssa tätä asiaa vaan lähtee ovet paukkuen.
Ei kyetä keskustelemaan rauhallisesti. Ei päästä pikkuasioiden yli vaan kuohahtaa ja perävalot näkyy kenties sukulaisillekin ikiajoiksi.
Tämmöiset loukkaantujat on erittäin rasittavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Puhut sivistyksestä ja käytöstavoista, ja samalla haukut ihmisiä rumilla nimityksillä. Erikoista. Minun maailmassani useimmat ihmiset ovat melko hyvin käyttäytyviä, ja toivovat sitä muiltakin, sukupuoleen ja kehon muotoon katsomatta. Somessa ja vauvapalstalla määrätyt henkilöt suoltavat vihaansa vähemmistöjä kohtaan. Oletko miettinyt, mistä sellainen kumpuaa?
Kumpuaa ihan puhtaasta turhautumisesta. Olen katellut tätä meininkiä jo yli 10 vuotta.
En jaksa sitä että meitä normaaleja ja jopa kirkossa käyviä sitten vähätellään ja haukutaan. Ihan kun siinä on vikaa että haluaa rakastaa ja on perhettä miehen kanssa.
Hetero naisena on vaikee mahtua joukkoon jos et ole woke.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisiä ihmisiä on aina ollut.
Näitä erittäin herkkänahkaisia ihmisiä on myös vanhemmissa ihmisissä. Tämä ei ole mitenkään tämän ajan ilmiö.
Ajatellaan esim. tätä "läski" sanaa, ihan vaan esimerkkinä. Tämmöisen kohteeksi joutunut ei suinkaan ala käsitellä sanojan kanssa tätä asiaa vaan lähtee ovet paukkuen.
Ei kyetä keskustelemaan rauhallisesti. Ei päästä pikkuasioiden yli vaan kuohahtaa ja perävalot näkyy kenties sukulaisillekin ikiajoiksi.
Tämmöiset loukkaantujat on erittäin rasittavia ihmisiä.
Joo ja näitä on paljon. Facebookissa punaiset naamat vaan sikiävät ihmisten täysin normaaleista ja asiallisista mielipiteistä.
Kulttuurimaissa käytöstapoja pidetään kunniassa. Ikävä sanoa, itsekin suomalaisena, että kaikki muut maat ovat sellaisia jos verrataan Suomeen. Kotikasvatukseenhan kaikki perustuu, samoin koko yhteiskunnan henkiseen ilmapiiriin.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurimaissa käytöstapoja pidetään kunniassa. Ikävä sanoa, itsekin suomalaisena, että kaikki muut maat ovat sellaisia jos verrataan Suomeen. Kotikasvatukseenhan kaikki perustuu, samoin koko yhteiskunnan henkiseen ilmapiiriin.
Kyllä ja mä en ymmärrä miksi Suomessa sitten näitä asioita pidetään negatiivisina. Suomessa nimenomaan on sitten tää toksinen suorituskulttuuri jossa pitää yksin vain päätellä ja päättää kaikkea.
Ihmiset on todella hoitamattoman oloisia Suomessa ja kodit ovat epäsiistejä ja likaisia.
Se mitä eniten on avannut silmät on se että nuori tulee kouluun väsyneenä ja jopa päihtyneenä eikä kukaan huomaa tai reagoi.
Ulkomaalaiset heti reagoivat ja kommentoivat jos ne näkee olemuksessasi jotain mitä ei täsmää tai jos ilmesi on surullinen tai väsynyt. Suomessa loukannuttaisi vain jos joku puuttuu asioihin, siksi ihmiset ovat heitteillä.
Täällä saa ihan rauhassa mädäntyä kotona ilman että kukaan tulee kattoo sua.
Olen töiden ja harrastuksien kautta nähnyt paljon ulkomaalaisten koteja ja ne on aina tiptop kunnossa. Heillä on jonkinäköinen elämänilo ja kunnioitus.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on todella hoitamattoman oloisia Suomessa ja kodit ovat epäsiistejä ja likaisia.
Se mitä eniten on avannut silmät on se että nuori tulee kouluun väsyneenä ja jopa päihtyneenä eikä kukaan huomaa tai reagoi.
Ulkomaalaiset heti reagoivat ja kommentoivat jos ne näkee olemuksessasi jotain mitä ei täsmää tai jos ilmesi on surullinen tai väsynyt. Suomessa loukannuttaisi vain jos joku puuttuu asioihin, siksi ihmiset ovat heitteillä.
Täällä saa ihan rauhassa mädäntyä kotona ilman että kukaan tulee kattoo sua.
Olen töiden ja harrastuksien kautta nähnyt paljon ulkomaalaisten koteja ja ne on aina tiptop kunnossa. Heillä on jonkinäköinen elämänilo ja kunnioitus.
Yhteisöllisyys on aika avaintekijä. Suomessa muut ihmiset koetaan lähinnä kilpailijoina, jotka täytyy polkea maanrakoon. Nykyään suomalaisiin ei voi enää luottaa yhtään, puukotetaan jopa lähimpiä ihmisiä oman edun takia selkään. Rehellisyys oli arvo mihin meidän yhteiskunnan pärjääminen pitkälti nojasi aikoinaan.
Suomalaisten kotikasvatus on yllättävän monessa kodissa todella huonoa. Vanhempien hyvä koulutuskaan ei ole mikään tae hyvästä kotikasvatuksesta. Hyvät käytöstavat ja toisten huomioiminen on monella unohtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpuaa ihan puhtaasta turhautumisesta. Olen katellut tätä meininkiä jo yli 10 vuotta.
En jaksa sitä että meitä normaaleja ja jopa kirkossa käyviä sitten vähätellään ja haukutaan. Ihan kun siinä on vikaa että haluaa rakastaa ja on perhettä miehen kanssa.
Hetero naisena on vaikee mahtua joukkoon jos et ole woke.
Miksi haluat luokitella ihmisiä normaaleihin ja epänormaaleihin? Kuuluuko se mielestäsi hyviin käytöstapoihin?
Vanha suomalainen sananlasku: niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Suomessa ihmiset kasvaa sairaiksi jollain tavalla. Täällä on jotenkin epäloogista ja luonnotonta.
Missä ihmeen tynnyrissä olet elänyt. Elämässä pitää olla pelisäännöt, jotta homma toimisi.
Ja yhä useimmalta aikuisella peruskäytöstavat ja hienotunteisius on hakusessa ja aikoinaan kotikasvatus jäänyt saamatta.
Nykyään jopa lapset joutuvat kantamaan vastuuta ja kasvattamaan aikuisia, miten käyttäytytään, eikä käytetä rumaa kieltä. Sinänsä jännä ilmiö, kun 10v kasvattavat aikuisia.
palkintona"
https://yle.fi/a/74-20193473#:~:text=parempaa%20k%C3%A4yt%C3%B6st%C3%A4…;
Oon opettaja ja ryhmässäni on kaksi jokunen aika sitten suomeen muualta muuttanutta ja loput kantasuomalaisia. Ryhmä on levoton ja teen tosi paljon töitä työrauhan ylläpitämiseksi. Joskus hävettää aivan kauheasti, mitä nämä hyväkäytöksiset maahanmuuttajat ajattelevat. He tervehtivät opettajaa ja kyselevät kuulumia, lisäksi istuvat aina tuolissa ryhdikkäästi. Suomalaiset huutavat ja haistattelevat opettajalle sekä heittävät takit ja reput lattialle.
Lähtee kielestä. Asuttunani ulkomailla vuosia suomalaisten kommunikointi alkoi vihlomaan korvaa. Käskytystä ja töksäyttelyä. Ei mitään please ja love, dear, ystävällisyys sanoja. Pelkkää suoraa asiaa. Mikä tietty voi vaikuttaa fiksulta ja toimia siellä, mutta muulle maailmalle se on röyhkeää ja huonotapaista.
En tiedä missä ihmeen oudossa kuplassa elät. Älä ole tekemisissä tuollaisten kanssa. Sinä itse voit vaikuttaa, millainen elämänpiirisi on.