Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos mies ei halua toista/kolmatta/neljättä/ei yhtään lasta, mitä hän on kertonut syyksi?

Vierailija
18.04.2007 |

Tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että nainen ruinaa lapsia ja mies haraa vastaan. Olen ihmetellyt mistä tämä johtuu, kun ainakin meidän perheessä mies on päässyt todella vähällä lapsen suhteen. Yövalvomiset ym. ovat langenneet minulle koska olen halunnut täysimettää jne.

Itse olen jaksanut hienosti ja mieskin on tyytyväinen, mutta ihmettelen että miksi niin usein juuri MIES (eli se helpommalla pääsevä osapuoli) ei halua enempää lapsia? Mitä syitä sinun miehesi on kertonut?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan käytännön syyt, ei jaksa ainakaan tähän hätään. Kolme pientä vaatii hyvin paljon sekä äidiltä että isältä, öitä ei olla nukuttu kunnolla kun vasta ihan viime aikoina. Kukaan ei halua ottaa edes vähäksi aikaa hoitoon kaikkia kolmea, ja käsiä tarvitsisi nyt jo enemmän kuin mitä meillä on.

Rakastamme molemmat kuitenkin lapsia ja se neljäs on ehkä haaveissa vielä joskus... myös miehellä siis.

Vierailija
2/9 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi paljon joten nukuttiin vuoroissa noin vuosi. Oltiin ihan zombieita. Mies ei halua toista, enkä kyllä minäkään haluaisi tuollaista enää kokea.

tietysti toinen voisi olla ns. helppo vauva mutta siitähän ei ole mitään takeita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä en.

t. 4:n äiti

Vierailija
4/9 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö syyksi voi käydä esim. että kaksi lasta vain tuntuu sopivalta?

Vierailija
5/9 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se joka saa sanoa kuinka monta (vai eikö yhtään) lasta tehdään. Ja naisen pitäisi sitten vain tyytyä kohtaloonsa.

Vierailija
6/9 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borgå yrittää olla ironisesti ja tylysti hauska sitä osaamatta. Ei oel kertaakaan säväyttäneet hänen vastauksensa mihinkään. Tyhmää huumoria.

Vierailija
7/9 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niin monta kuin niitä vähemmän haluava tahtoo, ei enemmän haluava. Jostain syystä naiset haluavat useinkin enemmän lapsia kuin miehet. Miksi?

Vierailija
8/9 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudelliset syyt on yksi asia, neljännen lapsen takia joutuisimme vaihtamaan sekä auton, että asunnon. Meillä minä äitinä olen hoitanut lapset kotona kun ovat pieniä, joten mies se joutuisi työllään maksamaan entistä isomman osan perheen elatuksesta ja esim autolainasta. Joutuisi tekemään siis enemmän töitä tai tinkisimme reippaasti totutusta elämäntavasta.

Toinen on oma ja parisuhtene yhteinen aika. Mieskin on joutunut vähentämään omia menoja ja harrastuksia lasten takia (hyvillä mielin on sen tehnytkin) mutta yksi lapsi lisää vähentäisi näitä menoja entisestään. Mieheni kuskaa isompia lapsia paljon harrastuksiin jne. Toisaalta kahdestaan on jo nyt vaikea tehdä lyhyitäkin matkoja tai käydä kahdestaan syömässä jne, koska kolmelle on hankala saada hoitajaa, neljälle vielä hankalampaa.

Kolmas on molempien jaksaminen, meillä kaikki lapset olleet vauvoina ns hankalia, koliikkia jne joten on ollut aika rankkaa. Mies ajattelee ennenkaikkea minun jaksamista, mutta eihän itsekään ole kauhean paljon helpommalla päässyt.

Mieheni osallistuu lasten- ja kodinhoitoon todella paljon, joten kohtutonta ajatella että hän pääsisi helpommalla lasten suhtene ja sksi minulla olisi enemmän päätäntävaltaa. Ollana tehty molempia tyydyttävä " kompromissi" kolme lasta on kuitenkin minulle ihan ok ja olemme onnellisia, että ollaan saatu kolme tervettä lasta.

Vierailija
9/9 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kyllä osallistui silloinkin lasten hoitoon, mutta vaikka ei olisi osallistunutkaan, niin ymmärrän hyvin, miksi hän koki raskaaksi taloudellisen vastuun kantamisen yksin. Minulle oli tärkeää hoitaa lapset kolmivuotiaiksi kotona ja se tietysti vaati mieheltä aika paljon. Lisäksi hän oli sitä mieltä, että meidän oli syytä pistää jo olemassaolevien lasten edut etusijalle. Kahden lapsen kanssa emme joudu pihistelemään lasten menoista ja harrastuksista, kolmas lapsi olisi tiennyt 50 000 euroa lisää asuntolainaa ja niistäkin lopuistakin varoista olisi sitten pitänyt riittää kolmelle lapselle.