On se kumma kun ulkomailla ei ole näitä sisäilmaongelmia, Suomessa luulosairaat valittaa kun kuvittelevat ongelmia olevan
Ulkomailla jos kylppärin seinä alkaa mustumaan laitetaan lisää rappausta päälle: problem solved.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Myös ulkomailla asuneena ja asuvana voin sanoa, että KYLLÄ ON HOMEONGELMIA muuallakin. Erityisesti Usa:ssa oli vaikeaa; myrkylliset materiaalit, plywoodia ja mustaa hometta kaikki paikat täynnä, lisänä Floridan trooppinen, kostea ilmasto.
Nyt Espanjassa pärjään vähän paremmin, kun hatarassa kerrostalossa ei ole eristeitä. Mutta edellyttää hyvää tuuletusta eikä puisia kaappeja tai muita isoja huonekaluja kannata sijoittaa ulkoseinää vasten.
Parhaiten pärjäsin Suomessa, itse huolella rakennetussa ok-talossa.
Mitä olen kuullut, niin Espanjassa läträtään kloorilla homeongelmaa vastaan. Tehot on laskeneet ja ihmiset oireilee. Erityisesti lapset.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla on aina niitä jotka valittaa sisäilmasta. Rasittavaa sakkia, aina joku pielessä.
Ole kiitollinen jos et joudu homehelvettiin vaan saat elää terveenä. Näitä asioita ei ymmärrä kuin sisäilmasta sairastuneet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mene töihin homekouluun pariksi vuodeksi ja tule sitten kertomaan, mitä asiasta ajattelet.
Totta, siinä ympäristössä luulosairas hysteerisyys tarttuu. Kun työ vituttaa, niin saikkua saa kuvitelluilla sisäilmaaltistuksilla.
Kylläpä homesairaudet menee tunteisiin joillakin 😉
Kysyppä itseltäsi, että miksi?
Vierailija kirjoitti:
Sieltä toinen vajaa lauantain viihteeksi. On se elämä niin helppoa kun oma perse ja kroppa on turvassa puhtaassa asunnossa. Muillakaan ei tietenkään voi olla ongelmia homeen kanssa kun ei mulkosilmä-makellakaan ole. Ai niin, ja sairaudetkin ovat omaa syytä, eihän kukaan muukaan voi sairastaa kun itse on terve. röh.
Ap on varmaan persu, sivistystaso vaikuttaa alhaiselta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Historiasta olemme oppineet, että monet ongelmalliset asiat terveydellemme paljastuvat vasta myöhemmin. Kuuluisia tapauksia on muun muuassa asbesti ja kupariarsenaatti (vihreä maali, tappava tapetti)
On hyvä, että tiede kehittyy ja tiedämme mikä on haitallista meille. Esim. Monet maalit ovat nykyään myrkyttömiä, joissa ei ole terveydelle vaarallisia materiaaleja (kuten lyijyä)
Sisäilman ongelmat ja homeet ovat nykytiedossa ongelma kaikissa maissa, joissa sitä esiintyy. Homeita on kuitenkin erilaisia ja monet homekohteet olisivat ainakin osittain pelastettavissa täällä Suomessakin. (Suomessa on rakennusten purkamisen aikakausi.) Pinnassa olevan homeen voi käsitellä homeenestolla ja maalata piiloon.
Juurikin noin. Jos elettäisiin 50-lukua ja tupakan vaarallisuudesta alettaisiin uutisoida mediassa, AP samaan tapaan väittäisi tupakan haitallisuud
TÄMÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös ulkomailla asuneena ja asuvana voin sanoa, että KYLLÄ ON HOMEONGELMIA muuallakin. Erityisesti Usa:ssa oli vaikeaa; myrkylliset materiaalit, plywoodia ja mustaa hometta kaikki paikat täynnä, lisänä Floridan trooppinen, kostea ilmasto.
Nyt Espanjassa pärjään vähän paremmin, kun hatarassa kerrostalossa ei ole eristeitä. Mutta edellyttää hyvää tuuletusta eikä puisia kaappeja tai muita isoja huonekaluja kannata sijoittaa ulkoseinää vasten.
Mitä olen kuullut, niin Espanjassa läträtään kloorilla homeongelmaa vastaan. Tehot on laskeneet ja ihmiset oireilee. Erityisesti lapset.
Kloriitilla voi pestä pintahometta seinistä. Maalia päälle. Jos rakenne pysyy kuivana, niin se itse asiassa voi auttaakin. Osassa maata on puolet vuodesta täysin sateetonta, joten kuivuminen on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Brittein saarilla taitaa olla Euroopan suurin määrä astmaa sairastavia.
Palstalla on suuri määrä näitä "tietäjiä" jotka arvailee, luulee ja veikkaa. Faktat iloisesti hukassa.
Luulosairaus on housuissasi.
On se kumma, kun niissä tietyissä tiloissa jengi sairastaa jatkuvasti flunssaa, angiinaa, poskiontelotulehdusta, keuhkokuumetta, päänsärkyä, kutisevaa ihoa ja silmiä ja moni saa astman.
Sitten kun sama porukka siirretään parempiin tiloihin, niin loppuu se jatkuva sairastaminen.
Tervemenoa haistelemaan ja hengittämään homeita työpäiviksi ja miksei kotiinkin. Valitse työpaikaksi vaikka joku uutisissa ollut sisäIlmapommi tai homekoulu. Asunnoksi esim. 60-70-luvun valesokkelirivari, tasakatolla ja savimaalla. Mitä haisevampi, sen parempi.
Tuu sitten kertomaan kokemuksia 3-5v päästä tänne.
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuossa juuri Puulämmittäjät ryhmässä kun joku valitti homeisista polttopuista ettei voi tuoda niitä sisälle. Hoh hoijaa.
heillä on muuten varmaan myös antibakteeriset pesu- ja puhdistusaineet käytössä.
Suomessa astmaa on paljon myös talven takia. Kylmä ja kuiva ilma ei ole keuhkoille eikä nenän limakalvoille hyväksi. Tällöin pienempi altistus homeille ja siitepölylle ja vastaaville aiheuttaa enemmän ongelmia kuin jos keuhkot ja limakalvot olisivat muuten priimakunnossa.
Etenkin Helsingin kaupungilla näissä sisäilma-asioissa vallitsee omerta. Kukaan ei puutu ongelmiin, koska hän on myös itse jotenkin sidonnaisena ongelmien juurisyihin.
Kun on jo rakennusvaiheessa tehty sutta ja sekundaa, siellä on tietyt vastuuhenkilöt, joiden olisi PITÄNYT olla kartalla ja puhaltaa pilliin kun huomataan että ei tämä näin voi mennä.
Mutta kun nämä hankkeet ovat poliittisessa ohjauksessa, ja ne sanellaan ylhäältä. Se ylin taso ei koskaan jalkaudu kentälle katsomaan omia sekoilujaan, vaikka olisi suoraan vastuussa.
Kenttää hallitsevat isot rakennusliikkeet suurine johtajineen, sekä poliitikot valtavine egoineen.
Eräs isoimpia ongelmia on se, että Helsinki kilpailuttaa säännöllisesti huoltoyhtiöitä oppilaitoksien kiinteistönhoitoon. Se luo tilanteen, jossa aiemman huoltoyhtiön kokemus tietyistä kiinteistöistä hukataan. Tilalle tulee joku muu yksittäinen huoltomies, joka joutuu taas opettelemaan 20 - 50 kiinteistön kommervenkit uudestaan.
Se muuten on todellakin inhimillisesti mahdotonta, ja sen vuoksi kaikki on koko ajan täysin viturallaan.
Huoltoyhtiön virka tässä kuviossa onkin lähinnä olla sijaiskärsijä ja syntipukki isojen rakennusfirmojen ja poliitikkojen sekoiluista, ja pitää turpansa kiinni.
Toisin sanoen: Ketään ei juuri kiinnosta. Nämä annettiin ja näillä mennään, eikä Suomessa ole korruptiota turpa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kloriitilla voi pestä pintahometta seinistä. Maalia päälle. Jos rakenne pysyy kuivana, niin se itse asiassa voi auttaakin. Os
Etelässä on myös myytävänä antimuffa-maalia erityisesti kylpyhuoneisiin. Niissä on kosteuden-homeenestoaine mukana. Ensin klooripesu ja antimuffaa päälle
Brittein saarilla taitaa olla Euroopan suurin määrä astmaa sairastavia. Asuin siellä 80-luvulla ja kylpyhuoneessani oli kokolattiamatto. Se oli onneksi rakennettu myöhemmin kuin muu talo, joten ei ollut yhteydessä oleskelutiloihin vaan piti mennä ulkokautta 😂 kyseessä kaupunkitalo Lontoossa. Nuorena en vielä oireillut, mutta ei kylppärissä kannattanut pitkiä aikoja viettää, homeen haju oli sakeaa.